Vyhledávání

Evropský šampión opět testoval na domovské trati v Mostě

Evropský šampión opět testoval na domovské  trati v Mostě

Evropský šampión opět testoval v Mostě

Stále ještě novopečený mistr Evropy v tahačích, David Vršecký, se v polovině listopadu "vrátil na místo činu". Na mostecké trati, kterou tým Buggyra považuje za svou domovskou, proběhlo letošní poslední testování a David si ho užíval se vším všudy.

Roudnická stáj využila posledních dnů, kdy ještě bylo možné testovat, především k prověření nových nastavení u vozu pro příští sezónu a během třídenního testu také inženýři spolu s jezdci porovnávali výsledky s letošním provedením auta. "Testovali jsme nové tlumiče a nastavení podvozku, zkoušeli jsme taky jak se bude chovat nový motor a porovnávali jsme telemetrická data," prozradil evropský šampión David Vršecký.

"Je hodně zajímavé, jak se tu mění časy v závislosti na teplotě. Ráno za větší zimy jsem o kus rychlejší, než odpoledne, ačkoli stejně není žádné vedro. Výsledky ze zkoušky na motorové brzdě jsou jedna věc, ale něco jiného pak člověk zjišťuje, když jede s autem po trati. Je toho hodně, co zkoušíme. Jde taky o to, abychom našli optimum v chování auta. Aby bylo takzvaně poslušné i při jízdě na skutečné hraně," dodal Vršecký.

Připomněl také záměr stáje pokusit se, stejně jako loni, o rychlostní rekord. Tentokrát to nebude na dosud neotevřeném úseku dálnice D11 před Hradcem Králové, ale na letišti u Panenského Týnce a půjde o kilometr s pevným startem. "Je to veliká sázka do loterie, kterou nám loni v prosinci vyloženě zhatilo počasí. Na mokru se žádné rekordy opravdu lámat nedaly a auto už kolem dvouset padesáti dělalo neuvěřitelné kusy. Musíme se prostě trefit.

Na letišti jsem se byl projet před pár dny tady s novým efkem," ukázal David na svůj dárek, sporťák Ferrari, který dostal od týmu jako odměnu za mistrovský titul. "Jenomže ačkoli všude bylo jasno, nad letištní dráhou se držela mlha a nebylo to opravdu nic příjemného a o hranu ani nemělo cenu se pokoušet.

Každopádně to někde na přelomu listopadu a prosince zkusíme, snad nám bude počasí přát. Auto je samozřejmě jiné, než to, co tady testujeme. Motor má kolem dvou tisíc koní a jiné jsou i pneumatiky. Jde o maximální trakci, takže nebudeme používat obvyklé tupláky, ale na každé straně jenom jednu, zato hodně tlustou gumu, takzvaný super-single," prozradil ještě Vršecký.

PR

 

foto Pavel Douša

 

Fotogalerie

Matador Czech Truck Prix Most 2008, foto Pavel Douša

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu