Vyhledávání

Kvůli testování letos tým MKR nacestoval tisíce kilometrů, ale vyplatilo se !

Kvůli testování letos tým MKR nacestoval tisíce kilometrů, ale vyplatilo se !

Kvůli testování jsme nacestovali tisíce kilometrů, vyplatilo se

Zatímco loni jsme takřka neměli konkurenci na mokru a v zimě, v teple a suchu nám auta zcela podle představ nejela. Vývoj jsme tedy zaměřili právě na svoji slabší stránku a aktuálně první testy ukázaly, že jsme se vydali správnou cestou. Kvůli takovému zjištění jsme ale museli nacestovat přes pět tisíc kilometrů.


V minulém týdnu jsme se vydali na testování do Nogara, kde nás ale čekalo velmi nepříjemné překvapení. „Doufali jsme v pěkné počasí, ale bohužel už od začátku nám celé čtyři dny pršelo a byla zima,“ popsal první dny testování šéf naší stáje Mario Kress, když současně podotkl, že tak nepříjemné počasí naopak tým využil jako přípravu pro první závod sezony, který je na programu na Velikonoce v anglickém Donningtonu. „Tam totiž také bývá mokro, zima a déšť,“ vysvětlil.

Testy ale měly ukázat, jak si naše Renaulty povedou právě v opačných podmínkách, takže u nás zavládlo poněkud zklamání. Štěstí nám ale nakonec přece jen bylo nakloněno. „Náhodou ve stejném termínu totiž probíhalo testování MANu, se kterým jsme se spojili a domluvili, že s nimi v Madridu, budeme moci také zkoušet,“ řekl nadšeně Kress, jehož horlivost asi jen těžko sdíleli mechanici. Ti totiž v Nogaru vše sbalili a uprostřed týdne následoval noční přesun na sedm set kilometrů vzdálený okruh ve Španělsku.

Jelikož v Madridu opravdu vládly zcela odlišné podmínky, mohli jsme odzkoušet plánovaný zbytek testů. „Výborně jsme navázali. V Madridu totiž bylo krásně slunečno a pětadvacet stupňů. Co víc si přát? Během týdne jsme tak zkusili oboje počasí, tedy jak příznivé, tak opravdu šeredné, což lépe ukázalo výsledky naší společné práce,“ mrknul Mario.

Mechanici se přes zimu zaměřili na úpravy, které v průběhu sezony nemohli aplikovat do praxe. Náš tým totiž loni vznikl takřka během rekordně krátké doby. „Během sezony se našli možnosti, jak auta zlepšit, ale bohužel opravdu nezbyl čas je aplikovat. Loni jsme hodně bojovali s časem, ale v průběhu letošní zimy se situace výrazně zlepšila a všichni už mohli pracovat na vývoji jako takovém, stejně jako na úpravě našeho zázemí,“ podotkl manažer naší stáje Karel Neffe.

Také díky nově vybudované motorové brzdě, kterou jsme uvedli do provozu začátkem roku, se podařilo „vyladit“ nejen motor, ale v zimě na autech vznikly další výrazné úpravy. „Jsem zatím spokojený. První testy ukázaly, že jdeme správným směrem, ale rozhodně máme stále na čem pracovat,“ dodal neúnavný Mario a připomněl, že se tým v polovině března chystá letos poprvé testovat v domácím prostředí na závodním okruhu v Mostě, kde bude mít letošní evropský šampionát svoji sedmou zastávku.

 

PR

http://mkr-technology.com/ 

 

Fotogalerie

Truck Grand Prix 2010-Nürburgring / foto:Pavel Pustějovský

Další fotografie 1 2 3 4 5 6 7

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu