Vyhledávání

Lacko měl ve Smolensku ošklivou nehodu

Lacko měl ve Smolensku ošklivou nehodu

Smolensk - Tohle bylo jako ze seriálu Kobra 11. Dramatickou nehodu dvou závodních tahačů na ruském okruhu ve Smolensku ale filmová klapka přerušit nemohla. Při nedělním hlavním závodě šesté zastávky evropského šampionátu se pilot severočeské stáje MKR Technology Adam Lacko ošklivě střetnul s maďarským jezdcem Norbertem Kissem. Oba naštěstí vyvázli nezraněni, ale vteřiny, než piloti vylezli z kokpitu, byly v tu chvíli nekonečné.

Nehoda, při které se tajil dech, přišla v průběhu nedělního hlavního závodu. Lackův tahač místo, aby na konci cílové rovinky zatočil, tak zcela nekontrolovatelně z plné rychlosti vrazil do maďarského jezdce Norberta Kisse. Byla to rána jak z děla. "Když jsem z vysílačky slyšel jen chrčení, nebylo mi z toho moc dobře. Adam mi v šoku vůbec neodpovídal, tak jsem hned běžel k rozbitému tahači," popsal dramatickou situaci elektroinženýr týmu MKR Technology Miloš Schmied, který má pilota Lacka během závodu na vysílačce.

Kámen ze srdce všem spadnul, když se oba piloti ze zdemolovaných tahačů vysoukali. To čekání ale bylo nekonečné. "Jsem asi v pořádku. Ruce jsem stáhnul k sobě, ale hlavu v té rychlosti a při tom náporu tak snadno neudržíte. Byla to strašná rána a ten tlak, co držely pásy, byl obrovský," sdělil Adam Lacko, který si ztěžoval na bolesti krční páteře.

Jak k nehodě vlastně došlo? Lacko na páté pozici ve čtvrtém kole hlavního závodu na konci rovinky chtěl zabrzdit, ale náhle mu mělo prasknout pérování a pilot vletěl do pravotočivé zatáčky, v níž přímo do boku trefil Norberta Kisse. "Když jsem šlápl na brzdu, něco prasklo a auto bylo v tu chvíli neovladatelné. Nebrzdilo a ani jsem nemohl zatočit. Do Norberta jsem šel doslova z plné rychlosti," popsal okolnosti nehody Adam Lacko.

Závod byl okamžitě přerušen a k oběma tahačům vyjela sanitka. I když maďarský jezdec musel v momentě vidět rudě, pro nehodu měl pochopení. Prakticky stejná nehoda se mu stala v loňském roce, když mu praskl brzdový disk. Jeho incident vypadal na chlup stejně. "Norbi se hned přiběhl zeptat, jestli jsem v pořádku. Moc mě mrzí, co se stalo a ještě jednou se mu za to moc omlouvám. Byl v tom úplně nevinně, ale nemohl jsem s tím vůbec nic udělat," litoval Lacko.

Po novém odstartování jakoby piloti jeli už výrazně opatrněji. Stylem start cíl vyhrál Antonio Albacete, za ním dojel Vršecký a třetí bodoval Hahn. Lackovu týmovému kolegovi Markusu Bösigerovi patřila čtvrtá příčka.

Odpolední hendikep se už Lacka ani Kisse netýkal. Oba závod sledovali v civilním oblečení a podporovali své kolegy. Divácky atraktivní poslední závod vyhrál Fin Makinen před mladým maďarským jezdcem Majorem a třetím Oestreichem. Markus Bösiger bodoval sedmý. „Máme za sebou zatraceně tvrdý a nepovedený víkend. Honem se vydáváme domů. Cesta bude dlouhá a před námi je takřka měsíc volna. Všichni potřebujeme vydechnout a načerpat nové síly,“ uzavřel ruskou misi šéf stáje MKR Technology Mario Kress.

 

Výsledky – 1. závod: 1. Antonio Albacete (ESP/MAN) Equipo Cepsa, 2. David Vršecký (CZE/Freightliner) Buggyra, 3. Jochen Hahn (GER/MAN) Castrol Team Hahn Racing, 4. Markus Bösiger (SUI/Renault) MKR Technology, 5. Markus Oestreich (GER/MAN) Truck Sport Lutz Bernau, DNF Adam Lacko (CZE/Renault) MKR Technology.

 

2. závod – hendikep: 1. Mika Makinen (FIN/MAN) Mika Makinen, 2. Benedek Major (HUN/MAN) Oxxo Energy Truck Race Team, 3. Markus Oestreich (GER/MAN) Truck Sport Lutz Bernau, 4. Jochen Hahn (GER/MAN) Castrol Team Hahn Racing, 5. David Vršecký (CZE/Freightliner) Buggyra, 7. Markus Bösiger (SUI/Renault), DNS Adam Lacko (CZE/Renault) oba MKR Technology.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu