Vyhledávání

Pauza dává prostor statistikám

Pauza dává prostor statistikám

Židovice – Prázdniny, dovolená nebo naopak snaha maximálně vylepšit závodní speciály. Měsíční pauza evropského šampionátu závodních tahačů dává také prostor ohlédnout se za uplynulou šesticí víkendových zastávek. Jak si tedy vedli piloti severočeské stáje MKR Technology? Kde letos získávali a kde zatím nejvíce ztráceli?

Letošní sezónu šampionát odstartoval v italském Misanu. Pro tým MKR to byla jediná zastávka, ve které žádný z pilotů nevyhrál. Až po ní začalo platit pravidlo, že buď Adamu Lackovi nebo Markusi Bösigereovi vždy zacinkalo zlato. V Misanu dokázal pouze Lacko vybojovat v posledním hendikepovém závodě stříbro. I přesto byla úvodní zastávka druhou nejlepší co do sběru bodů. Oba piloti převýšili svůj průměr na závod a celkem si odváželi třiačtyřicet bodů. Zatím nejúspěšnějším závodním víkendem dosavadní části letošní série byl hned druhý podnik ve španělské Navaře. Nejen, že zvítězili oba piloti – Lacko i Bösiger, ale v součtu dosáhli na zatím největší zisk pětapadesáti bodů. Naopak hned poté přišel nejhorší díl. Ve francouzském Nogaru velká kolize v prvním závodě, při níž byli postiženi oba piloti, způsobila nedokončení sobotní části a bodová ztráta tak byla více než poloviční. Každý z jezdců si za víkend připsal pouhých třináct bodů. Určitou útěchou však bylo získání prvních dvou míst v závěrečním závodě. Následující dvě zastávky na Red Bull a Nürburgringu přinesly dvě výhry Adamu Lackovi a co do počtu bodů se řadí u obou jezdců k průměrným závodům. Měsíční pauza přišla po šestém díle v ruském Smolensku, na který může mít každý pilot zcela odlišný pohled. Ošklivá nehoda na začátku neděle, po které už otřesený Adam Lacko nemohl pokračovat, a celkový zisk pouhých deseti bodů dělá z ruského „kola“ pro českého jezdce doslova noční můru. Naopak nejvíce bodů zde získal Markus Bösiger. Z opačného pohledu nejhorší víkend Bösiger zaznamenal v Nogaru a Adam Lacko měl největší „žně“ v Navaře.

Všem statistikám ale kraluje Antonio Albacete, který vyhrál skoro třetinu všech jízd. Jako jediný hned dvakrát překonal hranici padesáti bodů na víkend a zcela zaslouženě je vedoucím mužem šampionátu. Adamu Lackovi patří šestá a Markusi Bösigerovi sedmá příčka, tedy pozice, s nimiž ani jeden pilot není spokojen. Radost týmu MKR může udělat fakt, že pokud Markus Bösiger vyskočí na stupně vítězů, tak jedině jako vítěz. Oba piloti tak mají po třech výhrách a Lacko přidal ještě dvě stříbra. Bronz se stáji letos zcela vyhýbá. „Všichni by si tak přáli, aby těch pódií bylo ještě více,“ mrknul manažer MKR Technology Karel Neffe.

Z deseti podniků jich za sebou truckeři mají šest. Do konce zbývá poslední kvartet, ve kterém se nevyzpytatelný truckracing může ještě pěkně zamotat. Nejbližší zastávka přivítá piloty na přelomu srpna a září na autodromu v Mostě.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu