Vyhledávání

Předposlední závod ve francouzském Le Mans se MKR opět vydařil

Předposlední závod ve francouzském Le Mans se MKR opět vydařil

LÉTAJÍCÍ RENAULTY MKR NA TRÉNINKU VE FRANCII
BOSIGER DRUHÝ – OESTREICH ČTVRTÝ NAKONEC NÁS ALE VÝSLEDKY ZKLAMALI

Předposlední závod mistrovství v roce 2010 se odehrál ve francouzském Le Mans – a byla to jasná a slunečná sobota. Avšak výstřel do boje o superpole pro prvních deset kvalifikovaných byl opožděn, když tahač domácího pilota Robineaua skončil v plamenech!

Když pak konečně trénink konečně začal, byla akce na trati stejně rozpálená jako stroj nešťastného Francouze; Markus Bosiger nasadil ve se svým Renaultem MKR Technology laťku nejrychlejším časem kola, 2m.07.516s. Rychlý Švýcar byl z pole position odstrčen Chrisem Levettem – ale pilot MANu zajel nejlepší kolo jen o 0.007s rychleji.
Vedoucí jezdec šampionátu Antonio Albacete ukořistil třetí nejrychlejší čas závodu – jen o 0.024s za ním dojel druhý jezdec MKR Markus Oestreich – Němec vybojoval čtvrté místo s nejlepším časem kola 2m.07.933s.

Závod 1: Bosiger čtvrtý/Potíže pro Oestreicha
Hektické první kolo zažilo líté boje o posty v přední části skupiny. Bosiger se objevil na třetím místě, ale jeho parťák z MKR Oestreich brzy začal ztrácet půdu pod nohama, když jeho motor postihla porucha a byl nucen zajet do pitu.
Bosiger se po většinu závodu držel na solidním třetím místě, ale kvůli kontrolce přehřívání musel polevit a Jochenu Hahnovi se podařilo ho v závěrečné části předjet. Markus dosáhl cíle jako čtvrtý a zajistil si tak deset cenných bodů pro šampionát. Vítězství ukořistil Levett, kterého na druhém místě následoval Albacete.

Závod 2: Bosiger spadl na sedmé místo – a pak ho vyloučili! / Oestreich se prorval na osmou příčku
V druhém sobotním závodě byl Jochen Hahn doslova nedotknutelný...nicméně oba jezdci MKR Technology se museli o své body snažit, co jim jen síly stačily. (A v případě Bosigera přišlo všechno úsilí nazmar a on si neodnesl ani bod!)
Osm prvních jezdců z předchozího závodu startovalo jako obvykle v převráceném pořadí a v úvodních kolech druhého závodu došlo k několika vyhroceným potyčkám v poli.
Bosiger, startující z druhé řady, přišel o několik míst poté, co dostal několik zásahů v prvních zatáčkách a řešil technické problem, ale rychle nato se dostal do bitvy s Uwe Nittelem (řidičem Freightlineru, který startoval s přední řady). Dvojice kroužila mnoho kol bok po boku a rozdělila se až v závěru oněch jedenácti náročných kol o 0.7s. Bosigerovi se povedlo sedmé místo – ale po vyhlášení oficiálních výsledků byl vyloučen za vysokou rychlost.

Oestreich, na druhém Renaultu MKR, byl handikepován svým předchozím nedokončeným závodem – v následujícím závodě jej zařadili na konec startovního pole. V úvodních kolech se německému závodníkovi povedlo směle postoupit dopředu – své protivníky předjel a téměř se mu podařilo distihnout jeho kolegu. Oestreich se pak při boji o osmou pozici zasekl za ruským pilotem Lvovem. Cílový praporek pak ten rychlejší zahlédl jen o 0.7s dříve – a Oestreich byl nakonec vyhodnocen jako osmý nejlepší.
I přes technické problémy zvýšil v sobotu Oestreich nad Vršeckým svůj náskok v boji o čtrvté místo v celkovém hodnocení šampionátu. Český pilot totiž ukončil den s nulovým skóre – Oestreich tedy nyní vede o třicet čtyři bodů.

Bosigerova situace byla poněkud jiná; Hahnovo jednoznačné představení katapultovalo řidiče MANu na Markusovu úroveň – dělí se nyní s 272 body o druhé místo. Albacete skončil v druhém závodě o jednu pozici před vrcholem – ale i nadále pohodlně vévodí celkovému pořadí s 329 body.
Mario Kress samo sebou nebyl sobotními výsledky nadšen, ale snažil se optimisticky jít dopředu, když tým do pozdní noci pracoval na obou strojích. “Oba naši řidiči dnes utrpěli technické problem. Ale v neděli přijde nový den – a jsem si jistý, že se můžeme těšit, že se zítra vrátíme do rytmu.”

OBA JEZDCI MKR NA STUPNÍCH VÍTĚZŮ
PRVNÍ A DRUHÉ MÍSTO V ZÁVODĚ ČÍSLO TŘI DRUHÉ A TŘETÍ V ZÁVODĚ ČTYŘI

Duo MKR ovládlo nedělní kvalifikaci

Druhý den závodů v Le Mans byla kvalifikace ve znamení raketového tempa trucků MKR Technology. Tím, kdo umístil svůj Renault vybavený brzdami Meritor na pole position, byl Oestreich – s nejlepším časem kola 2m.05.915s (průměrná rychlost 119.652 km/h), což znamená zlepšení o dvě vteřiny oproti jeho nejlepšímu kolu kvalifikace z předchozího dne.
Jen o 0.497s pomalejší než Oestreich byl jeho týmový kolega Boesiger s časem 2m.06.412s – a tak byla přední řada startovního pole třetího závodu obsazena výhradně tahači Renault.
Nejblíže stáli řidičům MKR Levett (jen o 0.032s za Boesigerem) a Albacete, pomalejší o více než půl vteřiny – druhou řadu startovního pole tedy obsadily MANy.

Závod tři: Oestreich vítězí / Bosiger třetí + cena pro týmy putuje MKR
Po vyhrocené první zatáčce setřásl Oestreich úvodní náskok Albaceteho a ujal se vedení, které si udržel až k cílovému praporku. Nicméně jeho španělský rival na sebe nenechal dlouho čekat; po jedenácti kolech je dělilo pouhých 1.173s. Kromě toho, že celý závod vyhrál, se Oestreichovi také povedlo zajet nejlepší kolo ze všech účastníků.
Boesiger pronásledoval Albaceteho na druhém místě až do cílové rovinky, nicméně řidič MANu blokoval jakýkoli jeho předjížděcí manévr a závodník Renault nakonec dojel po 0.58s za ním.
Ve srovnání s předchozím dnem jde tedy o významnou změnu k dobrému ve výsledcích MKR Technology. A aby slávy nebylo málo, stanul Mario Kress při předávání cen v týmové soutěži na stupni nejvyšším!
Závod čtyři: Dva zástupci MKR na stupních vítězů – a znovu cena pro nejlepší tým!
Poslední závod víkendu znovu skýtal spoustu vzrušení – a díky převrácenému startovnímu pořadí prvních osmi jezdců ze závodu tři začínali Boesiger a Oestreich ze šesté a osmé příčky.
V čele pole se pohyboval Anthony Janiec – Francouz odvedl skvělou práci a udržel Team 14 Renault na špici první tři kola. Jezdci MANu Hahn, Lacko a Levett tvrdě doráželi, ale Oestreich a Boesiger je dokázali odrazit a dotáhnout se na vedoucí část skupiny.
Hahn se nakonec ujal vedení a byl schopen si vybudovat pohodlný náskok, Oestreich a Boesiger nakonec proklouzli kolem všech ostatních včetně Janiece a dojeli na druhém a třetím místě. Janiec neúnavně pokračoval kupředu, křížil všechny Albaceteho plány prosmýknout se kolem něj a držel španělského jezdce vzadu na pátém místě.
Boesigerovi se podařilo zajet nejrychlejší kolo závodu - Švýcar v závěrečné části předčil svého týmového parťáka a nakonec byl o 2.96s pomalejší než vítězný Hahn a skončil druhý. Oestreich obsadil třetí místo a stupně vítězů se tak znovu zbarvily barvami MKR.
Kombinované výsledky obou Markusů v Renaultech samozřejmě zajistily MKR Technology i další prvenství v soutěži týmů.

Zbývá poslední závod
Po setkání v Le Mans plném akce je celkové pořadí šampionátu vzácně vyrovnáno. Albecete, vedoucí o 57 bodů, má téměř jistý trůn v hodnocení pilotů, usednout by na něj měl doma ve španělské Jaramě již za dva týdny (2.-3.října).

Boj o druhé místo však bude velmi těsný; Boesiger odjížděl z Francie jen o jeden bod před Hahnem, jeho parťák z MKR má zatím jisté čtvrté místo.
MKR Technology stále vede šampionát FIA týmů...nicméně v závěru boje o titul budou potřeba ostré lokty, rivalové z Truck Sport Bernau ztrácejí pouhých pět bodů. Ať už se počasí vybarví jak chce, trať na okruhu v Jaramě (Španělsko) bude v posledním závodě FIA Mistrovství Evropy 2010 řádně rozpálená!

 

PR

Aktuální pořadí

1. Antonio Albacete 350
2. Markus Bösiger 293
3. Jochen Hahn 292
4. Markus Oestreich 250
5. David Vršecký 197
6. Chris Levett 186
7. Adam Lacko 155
8. Alexander Lvov 120

 

Fotogalerie

Truckerský Most 2010, foto pořadatelů P. Frýba a M. Jenčík

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu