Vyhledávání

Přeloučský trucktrialista Bohouš Čáp v sezóně 2010 bramborový

Přeloučský trucktrialista Bohouš Čáp v sezóně 2010 bramborový
Mezi nejznámější české trucktrialisty patří již řadu let přeloučský Bohumil Čáp. Před několika lety se mu dokonce povedlo získat titul evropského šampióna, letošní sezóna mu ale nijak moc nevychází, takže na evropský ani na domácí titul to nevyjde.
 
Po jednom z evropských závodů v úvodu sezóny došlo k poměrně nevinně vypadající nehodě přeloučské posádky. Po seskoku z kamenný lavice do vody se pod hladinou cca metr hlubokého jezírka zasekli nárazníkem o skálu. Což je v trucktrialu poměrně běžná situace. Nicméně tentokrát to dopadlo bledě pro spolujezdce Radka Švandu, který skončil s poškozenou páteří na pár měsíců v rukách lékařů.
 
Na sedadle spolujezdce se pak objevil „náhradník“ z řad Bohoušových kamarádů. Nápis Rejšek na kabině vozu pak můžeme „přeložit“ jako Jirka Ryšavý, což je další Přeloučák, spjatý již roky s motory a automobily. A protože mu asi nestačí jezdit po Evropě za volantem kamiónu, o víkendech to ještě kombinuje s trucktrialem. „S Bohoušem a Radkem se známe už léta, na trucktrial jsem s nima začal jezdit jako divák, mechanik a kuchař již od roku 2002. To se jel Nurburgring a pak jsme přejížděli do švédského Ystatu. Když letos měl Radek ve Francii ten úraz, na další závod mi Bohouš ten záskok nabídnul a já ho přijal,“ vysvětluje Jirka Ryšavý.
 
Závod v německém Crailsheimu posádce přinesl 3.místo, stejně jako domácí závod v Krásné Lípě. Z hollandského Emmenu se povedlo pěkné 2. místo, ale závod na německém Nurburgringu medaili tentokrát nepřinesl. A jaká je vlastně role spolujezdce v trucktrialu ? „Myslet si můžeš co chceš, ono je to ve finále stejně hlavně na řidiči .... - ale vážně. V podstatě hlásíš řidiči to, co on ze svojí pozice nevidí. Tedy pravou stranu auta, vzdálenosti, měl bych hlídat čas vlastní jízdy v sekci ( to se týká Evropy) a odpočítávat projetý brány, aby se na něco nezapomnělo.“

Rejšek je vlastně (podobně jako Bohouš) bývalý motokrosař a o přechodu z motorek na auta v terénu říká, že to není žádné velké drama.

Je to stejný čtení terénu, jako v motocrossu, odhad a zkušenosti s autem už Bohouš nějaký má. Docela mě překvapily ty náklony. Netušil jsem, jak to z auta vypadá, ale když jsem v Holandsku dosáhl na vodní hladinu louže a když jsem v Crailsheimu v prudkým sjezdu zjistil, že mám vlastně hlínu jen půl metru před nohama, pak to jen Bohouš pustil po přední nápravě, poznal jsem, že to je vlastně dost dobrej adrenalin a legrace. Jo jo, to se to kecá, uvidím, až dáme první pořádnou boudu, ale snad už má Čáp boudový pubertální roky za sebou….“ líčí Jirka s nadhledem své dojmy.

 Závěr letošní „Evropy“ patří závodům v Rakousku a v Maďarsku. Ani rakouský závod Čápovi s Rejškem příliš mnoho radosti nepřinesl : „Není snad ani o čem psát nebo mluvit. Tomáš ( Pražák, úřadující mistr Evropy 2009) začínal závod, projel první sekci a začal slejvák a bylo vymalováno. Ve druhý sekci jsme zlomili poloosu a propadli se na konec na čtvrté místo. I když na bronz nám chyběl pouze jediný bod. Závod vyhrál Tomáš Pražák, druhý byl Jorg a třetí Kristofr,“ doplňuje Bohouš Čáp. Z Maďarska si pak Přeloučáci dovezli bronz a celkově skončili o pouhé čtyři bodíky čtvrtí, tedy bramboroví v ME. Titul obhájili další Češi – Pražák s Vodičkou s MB Unimog.

 Poslední tuzenmský podnik se pojede o druhém  říjnovém víkendu v Hummer centru u Prahy.

 Výsledky ME zde :  http://www.europatrucktrial.org/

Český trucktrial zde: www.trucktrial.cz

Pavel Jelínek
Šéfredaktor TV Motormix ( www.tvmotormix.cz)
 

Fotogalerie

České posádky na ME v trucktrialu - Nurburgring 2010, foto Pavel Douša

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu