Vyhledávání

První závody v Misanu ukázaly velkou vyrovnanost, tým MKR ale na pódiu nechyběl

První závody v Misanu ukázaly velkou vyrovnanost, tým MKR ale na pódiu nechyběl

Misano – V italském Misanu odstartovala letošní sezóna Mistrovství Evropy závodních tahačů. Zatímco při loňském začátku dominovaly trucky Hahna a Albaceteho, letos je čelo pořádně našlapané a o nejvyšší příčky se rvalo hned osm jezdců. Severočeská stáj MKR Technology ale na slavnostním pódiu nechyběla, když v posledním závodě Adam Lacko vybojoval stříbro.

 

„První závody jsou vždy velkou ukázkou toho, kdo jak přes zimu pracoval. Mohou naznačit následující vývoj, ale tentokrát je v paddocku cítit velká nervozita, protože tam žádný absolutní suverén není. Prakticky každý může uspět a boj o body tak bude pro diváka hodně zajímavý,“ podotkl pilot Adam Lacko.

 

Až do Misana se týmu MKR Technology dařilo utajit dva nové závodní speciály, které letos kočíruje Adam Lacko a Markus Bösiger. Černo-červené renaulty konstruktéra Maria Kresse navíc dostaly zcela nový design. Slavnostnímu odhalení, kterého se účastnily desítky novinářů z celého světa, navíc přihlíželi i členové konkurenčních stájí. Prezentace vzbudila nevídaný ohlas. „Bylo parádní sledovat, jak si naše trucky při odhalení konkurence bedlivě prohlížela a porovnávala detaily a změny. Sice se nám nepodařilo vyrazit jí podobně i dech na závodní trati, ale zatím je to takové oťukávání,“ je v klidu jezdec MKR Technology Markus Bösiger.

 

Úvodní den překvapivě žádná dramata nenabídl. Jak si piloti vyjeli své pozice při „super pole“, tak by také prakticky dojeli. Změny nastaly jen díky technickým potížím či penalizacím. Na divočejší předjíždění si diváci museli počkat až do hendikepové jízdy, v níž si elitní osmička hlavního závodu zrcadlově vyměnila své startovní pozice. První závod sezóny vyhrál jezdec s jedničkou, tedy úřadující šampion Jochen Hahn, před Davidem Vršeckým a Markusem Oestreichem. Markus Bösiger bodoval čtvrtý a Adam Lacko šestý. „Od startu jsem měl technické potíže. Sice to nebylo nic, co by mě zastavilo, ale naplno jsem jet nemohl, takže mě to pár pozic stálo,“ podotkl Lacko.

 

V sobotním hendikepu pak zabodoval Fin Makinen, který se probojoval na čelo a získal vítězství za polovinu vypsaných bodů. Pro stříbro si přijel Oestreich, který loni hájil barvy severočeského týmu MKR, a bronz po výborné stíhací jízdě patřil Hahnovi. Těsně pod pódiem skončil Vršecký. Bösiger byl sedmý a Lacko byl za nesplnění „drive through“ diskvalifikován. „Nebyla to pro nás zrovna ideální sobota, ale to třeba ani pro některé papírové favority jako je Albacete nebo Kiss, kteří, když to opravdu hodně zjednoduším, měli společně tři body. Šampionát budou evidentně pořádné nervy, takže musíme bojovat,“ dodal odhodlaně Adam Lacko.

 

Chuť si na okruhu loni zesnulého motocyklisty Marka Simoncelliho mnozí spravili hned ve druhém dnu italského podniku. Nedělní kvalifikaci nejprve ovládl Oestreich. Po „super pole“ se vedle něj na startovní rošt hlavního závodu postavil Maďar Kiss, který od loňska zaznamenal velký posun dopředu. V závodě se ale do čela brzy dostal Španěl Albacete, když Oestreich musel na chvíli zajet do boxů. Někdejší evropský šampion Albacete pak za sebou s přehledem udržel druhého Kisse a třetího Vršeckého, za kterým přijeli seřazeni Hahn a piloti MKR Adam Lacko a Markus Bösiger.

 

Opět bojovnější byl i nedělní hendikep. „Severočeši“ Lacko a Bösiger vyjížděli z druhé lajny a hned v prvním okruhu se dostali na druhé a třetí místo. Vedoucí Fin Makinen je už před sebe nepustil. Závod jel ve stylu start-cíl. Už už viděl tým MKR krásný pódiový double svých jezdců, ale Markus Bösiger dostal za sražené kuželky nařízený průjezd boxem, po kterém se propadl až na čtrnáctou příčku. Pódium sice doplnil třetí Jochen Hahn, ale po jeho následné penalizaci za „overspeed“ patřil bronz oficiálně Davidu Vršeckému. „Byl to krásný závěr. Kluci ještě přes noc na autech zamakali, takže jsem rád, že jsem se jim stříbrem mohl odměnit. Radost mám dvojnásobnou, protože mi volala má žena, že náš týdenní synek Nicolas před startem pořád ukazoval dvojku na prstech. Bylo mi to vlastně předurčeno. Do příště ho ale naučíme zvedat palec,“ usmál se spokojeně Adam Lacko, který v Misanu poprvé v kariéře vybojoval slavnostní pódium, které se mu v Itálii vždy vyhýbalo. Jen loni v Misanu zajel čtyřikrát čtvrtý. Letos se stupínků poprvé dočkal.

 

Po víkendu se do čela průběžného hodnocení dostal úřadující šampion Jochen Hahn. Druhý je Vršecký a třetí překvapivě Fin Makinen. Adam Lacko je šestý a hned za ním Bösiger. „V Misanu jsme si udělali velkou radost až v závěru. Po zimě jsme potřebovali především srovnání s konkurencí. Před dalšími závody v Navaře nás čeká velké množství práce. Tuším, kde bychom mohli najít potřebné desetinky, abychom se mohli stále prát o absolutní čelo. To ale nemění nic na tom, že první osmička je tentokrát dost vyrovná a nikdo výrazně nevyčnívá, což nás nedělá příliš nervózní. Rozdíly jsou zcela minimální, takže by šampionát mohl být plný velkých soubojů,“ zhodnotil úvodní víkend šéf severočeské ekipy MKR Technology Mario Kress.

 

Druhá zastávka šampionátu je na programu za necelé dva týdny (1.-2.6.), kdy tahače poprvé v historii pojedou na okruhu ve španělské Navaře.

 

 

 

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu