Vyhledávání

Sobota v truckerském Missanu byla pro Buggyru opět nevydařená.

Sobota v truckerském Missanu byla pro Buggyru  opět nevydařená.

Evropský pohár tahačů 2011

(Misano 21.5 – 22.5)

Měřený trénink

Do měřeného tréninku vyrazili David s Chrisem po úvodních volných trénincích. Lépe se si v nich vedl David, který zajel sedmý, respektive čtvrtý nejrychlejší čas, zatímco Chris skončil dvakrát osmý.

V úvodní části měřeného tréninku, která rozhoduje především o deseti postupujících do super pole, neměli oba jezdci na Buggyrách s průnikem do elitní desítky tradičně sebemenší problémy. Klání nejrychlejších deseti truckerů pak ovšem nenaplnilo především představy Davida Vršeckého. Po třetím a druhém místě z Doningtonu se totiž musel dvojnásobný mistr Evropy spokojit se sedmým nejrychlejším časem a místem ve čtvrté řadě startovního roštu. „V průběhu všech tréninků jsem postrádal větší stabilitu, zdálo se mi, že po okruhu spíše kloužu,“ řekl David v depu. „Chtěl jsem reagovat na vývoj super pole v jeho závěrečné fázi, pak ale přede mnou jedoucí Uwe Nittel srazil pneumatiky a a najednou byl konec. Start ze čtvrté řady sice nevypadá zrovna bombasticky, ale zažil jsem komplikovanější situace.“

Chris Levett v super pole zopakoval své dosavadní výsledky a zajel osmý nejrychlejší čas. Do pohárového závodu tak odstartuje vedle Davida Vršeckého.

Cup Race 1

Do úvodního pohárového závodu vstupoval David s předsevzetím podstatně vylepšit svou pozici z měřeného tréninku. Nepochybně dobrý úmysl však dostal povážlivou trhlinu hned po startu. Před ním startující Nittel totiž poněkud zaspal, David musel brzdit a dostal zezadu ránu od Janieca. „Od prvních metrů jsem měl problémy s levým zadním kolem, k tomu se přidaly obtíže s chlazením brzd. Říkal jsem si, že pokud dojedu, bude se jednat o malý zázrak,“ vysvětloval David v cíli.

Převážnou část dvanáct kol trvajícího závodu se náš jezdec držel na devátém místě. A snil o osmé příčce, která by mu zajistila nejvýhodnější pozici na startu jízdy s hendikepem. Jeho sen se nakonec vyplnil, a to paradoxně na úkor stájového druha Chrise Levetta. Po více než polovině závodu totiž kdosi usoudil, že excelentní start britského jezdce, po kterém se dostal na páté místo, byl v rozporu s pravidly. Chris se tak propadl na desátou příčku. „Každé zlo je k něčemu dobré. Pokud má penalizace, které jinak moc nerozumím, pomohla Davidovi, je to v pořádku,“ řekl Chris lakonicky.

Roudnický trucker nakonec dojel do cíle s takřka hořícími brzdami, za což si vysloužil patřičné ovace italských diváků. „Děkuji, ale raději bych bavil publikum něčím jiným. Nejlépe bude na tuto jízdu hodně rychle zapomenout,“ prohlásil David po závodě.

Cup Race 2

Na poslední jízdu úvodního dne závodního víkendu v Misanu David Vršecký i přes své zkušenosti hned tak nezapomene. Po startu využil nejvýhodnější pozici a šel suverénně do čela. Začátek jeho konce se začal psát v okamžiku, kdy se před druhého Lvova dostal loňský stájový druh Uwe Nittel. Ve třetím kole totiž podnikl německý jezdec útok daleko za hranicemi zdravého rozumu.

„Vedl jsem o půl sekundy a měl závod pod kontrolou. Najednou jsem dostal strašnou ránu do zadní nápravy. Pak jsem už jenom viděl, jak je Nittelovo auto metr nad mým zadkem,“ popsal David vzniklou situaci. „Ten člověk se pomátl. Něco takového jsem ještě nezažil. Zadní náprava je na odpis. V této chvíli netuším, jestli dáme auto vůbec dohromady. Pokud nějakým zázrakem přežily zadní kamery, nabídneme záběry vskutku nevídané.“

Chris Levett odstoupil ve druhém kole pro technickou závadu.



Výsledky

Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body

David Vršecký 7 8 nedokončil 3

Chris Levett 8 10 nedokončil 1

Po prvním dnu závodního víkendu v Misanu je David s 28 body šestý. Chrisovi patří díky zisku 13 bodů průběžná osmá příčka.

Buggyra

 

Fotogalerie

Truckerské Missano 2011 a neděle v podání Buggyry

foto týmu

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu