Vyhledávání

Technický ředitel týmu Buggyra Kress je střízlivým optimistou

Technický ředitel týmu Buggyra Kress je střízlivým optimistou
Jestliže se na konci loňské sezóny vyjadřoval technický ředitel týmu Buggyra International Racing System Mario Kress v tom smyslu, že zima bude ve znamení práce na spolehlivosti speciálů, dosavadní průběh sezóny ukazuje, že se tento záměr zdařil.
 
S výjimkou nedělní kvalifikace v Zolderu totiž dvojice Bösiger – Vršecký spatřila v každém z bodovaných závodů šachovnicový praporek. „S loňskem se to nedá srovnávat,“ potvrzuje David Vršecký, kterého letos narozdíl od Markuse Bösigera zastavil v rozletu zničený diferenciál v již zmiňované kvalifikaci. „Když sedám do auta, tak vím, že se můžu soustředit na vlastní výkon a nemusím stále kalkulovat s reálnou možností technických problémů.“

Podle inženýra Robina Dolejše se na letošní kvalitě motorů podepsala právě loňská sezóna. „Jsme prostě o rok chytřejší. Je pravda, že jsme loni museli neustále řešit poruchy Davidova auta a Vrša měl svým způsobem pokaženou sezónu. Na druhé straně jsme ale získali velmi cenná data. Stále vycházíme z principu dvou turbodmychadel. Nicméně na věci, které loni odcházely, byly použity nové materiály a zatím to funguje.“

I přes dosavadní nad očekávání dobré výsledky zůstává Mario Kress střízlivým optimistou. „Po třech závodech šampionátu zatím porážíme všechny tovární týmy. Nicméně v Albacete nasadil MAN do aut Albaceteho, Körbera a Levetta novou konfiguraci motoru a hned to bylo znát. Stejně tak zrychlil Jochen Hahn. Navíc nás čeká Nogaro, ve kterém získal Jochen loni 60 bodů. Vlastní zkušenost mi říká, že to bude ještě hodně těžké.“
 
Trucker David Vršecký viděl zázrak
Na první pohled doslova děsivá nehoda Poláka Roberta Kubici (BMW) při nedělní Velké ceně Kanady závodů F1, ze které vyšel její hlavní aktér prakticky nezraněn, vyvolala novou vlnu diskuzí ohledně bezpečnostních opatření při automobilových závodech.
 
 „Musím říct, že když si na to vzpomenu, ještě dnes mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě a říkám si, že se stal zázrak,“ tvrdí jezdec Buggyry a nejrychlejší trucker světa David Vršecký. Podle jeho názoru pak nejsou bezpečnostní opatření při závodech tahačů přehnaná, ale odpovídající.
 
„V našich závodech to jde trochu pomaleji. Od loňské sezóny musíme mít vytahovací volant, což je patrně reakce na bouračku Španěla Gozala v Jaramě, kterého dostávali z rozsekané kabiny několik hodin“ prohlašuje český trucker. Na přetřes se znovu dostává otázka týkající se maximální povolené rychlosti 160 km/h. „Když je člověk na okruhu sám, není rychlost 200 km/h nikterak závratná. Na druhou stranu si nedovedu představit, co by nastalo v případě povolení neomezené rychlosti například po startu v Albacete.“
 
Podle Vršeckého největší nebezpečí představují jezdci z poslední třetiny startovní listiny. „Jsou nevyzpytatelní, člověk neví, jak reagují na složitější situaci. Ostatně i bouračka Gozala pramenila z neschopnosti jezdce zvládnout relativně jednoduchou situaci. Musíme ale vzít v úvahu, že v jeho případě mu billboard rozpůlil kabinu. Takovou srážku by ustál snad jenom tank.“
 
Buggyra
 

Fotogalerie

Buggyry v sobotu v Albacete 2007

foto archiv týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu