Vyhledávání

Veleúspěšný již osmnáctý ročník trucků na mosteckém automotodromu !

Veleúspěšný již osmnáctý ročník trucků na mosteckém automotodromu !

Úspěšný osmnáctý ročník trucků

Hlavní závodní den Renault Trucks – Czech Truck Prix 2009 proběhl skutečně impozantně. Obrovské množství diváků sledovalo s hlasitým nadšením šest velkých a důležitých nedělních závodů. Mezi truckery dominoval jednou Albacete a jednou Vršecký, oba pohárové závody Octavií vyhrál Petr Fulín. Formule Renault opanoval Portugalec da Costa a sérii Sports Car Challenge Rakušan Gerd Beisel.

Kvalifikaci pro nedělní první závod tahačů vyhrál Albacete, jemuž mostecká trať svědčí. Druhý nejrychlejší čas zaznamenal Hahn a až třetí a čtvrtý čas zajeli Vršecký s Bösigerem. Všichni se vešli do necelých tří desetin sekundy! I tak to úřadující mistr Evropy viděl jako problém. "Jak jde o postavení na roštu pro první závod za plný počet bodů, je to zlé. Uvidíme v závodě," nechal se slyšet David Vršecký.

Po letmém startu se pak pořadí z kvalifikace nezměnilo po celých jedenáct kol závodu. Vršecký se snažil předjet Hahna, ale ten mu příliš šancí nedával. Plný počet bodů bral tedy Albacete. Frankie Vojtíšek v neděli v Mostě konečně dokončil závod a po desátém místě z kvalifikace dojel na stejné pozici i v první jízdě.

Do druhého závodu Vršecký startoval ze šesté pozice a už při nájezdu do šikany ve druhém kole se ujal vedení. Albacete, který startoval osmý, také pořádal stíhací jízdu a ve třetím kole byl na třetí pozici, přičemž mezi ním a Vršeckým bojoval zkušený Egon Allgäuer. I on však horkokrevnému Španělovi v jednom z dalších kol podlehl. Vršecký brzy začal v zrcátkách pozorovat nebezpečí v podobě červeného tahače MAN. Stabilně však udržoval tempo a Albacete na něj po zbytek závodu stále ztrácel tři až čtyři sekundy.

Až do cíle už se nezměnilo vůbec nic, s tím, že třetí byl v cíli Christopher Levett. Vršecký tedy slavil na domácím okruhu své třetí vítězství za víkend, ale pocity z něj měl rozporuplné. "Přijížděl jsem se ztrátou 14 bodů na Antonia, třikrát jsem vyhrál, ale odjíždím se ztrátou 15 bodů. Šampionát ještě neskončil, ale bude to opravdu těžké.

Každopádně musím poděkovat těm tisícům lidí, co mě hlasitě povzbuzovali při každém průjezdu před tribunami. I přes helmu a rachot motoru jsem to vnímal a byla to fantastická motivace. Opravdu jsem si to užíval," řekl David Vršecký. Průběžné bodování tedy vede dál Albacete (344 b.) před Vršeckým (329 b.) a Bösigerem (259 b.). Frankie Vojtíšek drží devátou příčku.

První závod poháru Octavií s přehledem vyhrál Petr Fulín, který zúročil nejlepší čas z kvalifikace. "Přiznám se, že jsem se za volantem bavil, ale moc jsem si nezazávodil. O to víc se těším na odpolední závod, kdy budu startovat až osmý," konstatoval Fulín. V hloučku soupeřů uprostřed startovního pole ovšem dlouho po startu druhého závodu nepobyl. Velice rychle se propracoval dopředu a od čtvrtého kola už zase vedl. Každým odjetým okruhem zvyšoval náskok, který v cíli na druhého Ivana Vršínského činil skoro 14 sekund. Třetí dojel Daniel Skalický a čtvrtý Jiří Jupa.

Pro start nedělního druhého závodu formulí Renault v Northern European Cupu se také otočilo pořadí prvních osmi jezdců ze soboty a znamenalo to, že Adam Kout stál na roštu až ve čtvrté řadě. Vzhledem k neuvěřitelné vyrovnanosti pilotů této série byl prostě start z osmé pozice velkým oříškem. Kout si s ním poradil v rámci možností na maximum a v cíli byl odmávnut jako šestý. První byl Portugalec Antonio Felix da Costa před Dány Marco Sorensenem a Kevinem Magnussenem.
Druhý závod Sports Car Challenge konečně vyhrál favorizovaný Gerd Beisel, jehož mechanici dokázali sehnat nový chladič a prototyp Norma Nissan mohl na mostecké trati v neděli zazářit na plný výkon. S půlsekundovou ztrátou na vítěze byla v cíli Sabrina Hungerbühler na stroji PRC BMW a třetí dojel Jürgen Güllert na Radicalu V8. Tomu ovšem Beisel nadělil přes 50 sekund!

Aby byl výčet nedělního dění úplný, je nutné připomenout adrenalinovou náplň polední pauzy, ve které se prezentovali kaskadéři ze Stunt Riding Show, mladičtí drifteři a také letečtí akrobaté. Součástí programu byla i netradičně pojatá svatba jednoho z motoristických novinářů, nechyběly mažoretky a ani defilé nákladních a speciálních vozů, které prezentoval hlavní partner vrcholného mosteckého víkendu, společnost Renault Trucks.

Osmnáctý ročník českého podniku Evropského šampionátu je tedy minulostí a skončil tak i letošní poslední oficiální motoristický víkend na Autodromu Most. Testovací, komerční a prezentační akce zde pochopitelně pokračují dál a už nyní se připravuje sezóna s letopočtem 2010.

 

PR

 

 

Fotogalerie

Trucky v Mostě 2009 a slečny kolem nich, foto Karel Kubeš

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu