Vyhledávání

Nový autodrom v Hradci Králové hostil premiérově vrchaře

Nový autodrom v Hradci Králové hostil premiérově vrchaře
Hradec Králové, Czechring, 8. 10. 2011, komentář  
Poslední díl letošního Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu se uskutečnil na letišti v Hradci Králové. 85 závodníků si přijelo zazávodit, získat poslední body a rozloučit se s letošní sezónou na trať nazvanou Czechring.

 Honosný název příliš nekoresponduje s poněkud skromnou realitou. Přesto se pořadatelům podařilo vytyčit trať, na které se závodit dalo. Díky uspořádání tratě a depa se v jeden den stihly odjet dva regulérní závody s tréninkem a dvěma závodními jízdami. Jezdci si tedy mezi pneumatikami a betonovými svodidly vytyčujícími trať užili. Betonová svodidla byla pro všechny sice postavena stejně, přesto se pár jezdců s jejich neústupností seznámilo tvrději, než by si kdokoliv přál. Zvláštní přitažlivost měla betonová bariéra podél startovního prostoru zejména pro žluté Fordy. Zde se zřejmě jezdcům paradoxně nevyplatil výborný průjezd předcházejícím esíčkem, kdy získali takovou rychlost, že z natrénovaného brzdného bodu už nestačili dostatečně zpomalit...

Dva ze tří nešťastníků ale ještě dokázali své stroje zprovoznit tak, že druhý závod dokončili. Ani případné trefení a sražení komínků z pneumatik lemujících trať nebylo jen tak. Sice nehrozilo vážné poškození závodního stroje, ale následná půlminutová penalizace znamenala konec nadějím na zamýšlené umístění. Naprostá většina závodníků však absolvovala všechny průjezdy bez chyb a předváděla hezký sport.

 I počasí přispělo k dramatičnosti zívodů. V pátek před závody trať zkrápěly občasné přeháňky, v sobotu se závodníci probudili do studeného rána, bylo zamračeno, ale drobný déšť se objevil až v závěru závodního programu.
 Zvláště v těch třídách, kde ještě nebylo rozhodnuto o konečném umístění, se tvrdě bojovalo o každou setinku, která mohla rozhodnout o pořadí a následném bodovém ohodnocení. Asi největší vzrušení přinášel souboj v nejsilnější třídě závodních aut, kde vrcholil souboj o titul mistra mezi Lukášem Suchomelem na Lotusu Elise a Tomášem Kučerou na Mitsubishi Lancer EVO IX. První závod pro sebe s minimálním rozdílem získal Tomáš Kučera, ale ve druhém přemíra snahy vyústila v chybu, která už neskončila šťastně, ale stála svijanského závodníka penalizaci a tím ztrátu titulu, který si, těsně o devět bodů, vybojoval nechybující Lukáš Suchomel.
 Napříč třídami se rozhodovalo i o titulu v absolutním pořadí. Na stále vedoucího Josefa Srnského jr. se sice dotahovali Miroslav Černý na Škodě 130L startující ve třídě E1 1400 a Jaroslav Fikota jr. ze třídy E1 1600 na Hondě CRX. Josef Srnský jr., letošní mistr třídy H 1300, ovšem potvrdil kvality své i svého vozu Škoda 130 LR a dovršil úspěšně své celosezónní snažení i ziskem absolutního prvenství.
 Závody na pro vrchaře přece jen velmi nezvyklé trati ukončily velmi úspěšnou sezónu nezávislého seriálu Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Jezdci se s organizátory ještě sejdou na mítinku ve Svijanech, aby společně dali hlavy dohromady nad regulemi na příští sezónu a na slavnostním vyhlášení výsledků sezóny 2011 a předání cen, které je zatím plánováno na začátek prosince na Živohošť.
 
Hodnocení tříd
 SE 1400
 Dvojitým vítězstvím bezpečně potvrdil svůj mistrovský titul Vlastimil Suk na Suzuki Swift. Jeho pronásledovatel v celkovém pořadí Petr Tolárek chytil hned v první závodní jízdě půlminutovou penalizaci za poražení ohraničení tratě a tím vypadl v prvním závodě z boje o přední příčky. V dopoledním závodě skončil druhý Petr Žežulka na Peugeotu 106, sice zajel v jedné jízdě nejrychlejší čas v sériových čtrnáctistovkách, v dalších jízdách se ale k rekordnímu výkonu už nepřiblížil. Překvapením bylo v dopoledním závodě třetí místo Jiřího Šrajera na Fiatu Cinquecento. V odpoledním závodě za vítězným Vlastimilem Sukem skončil druhý Petr Tolárek na Suzuki Swift, který ve velmi vyrovnaném souboji přece jen porazil Petra Žežulku.
 SE 1600
 I v této třídě již před závodem jistý mistr Petr Crhák na Citroenu Saxo nenašel přemožitele a dvakrát zvítězil. Specifická trať Czechringu velmi vyhovovala ing. Evě Kleintové na Peugeotu 106, jež zde zúročila své zkušenosti ze slalomů a dvakrát skončila stříbrná před zbytkem silné mužské konkurence. Krásné umístění ji zajistilo i prvenství v Dámském poháru. František Kouřímský se s Evou na Peugeotu střídá, v prvním závodě obdržel penalizaci, ve druhém už podal soustředěný výkon, přesto na Evu nestačil a o 13 setin sekundy skončil třetí. Velkým úspěchem bylo pro Lukáše Opaleckého, vítěze Saxo cupu vypisovaného v rámci třídy, třetí místo v dopoledním závodě, kdy na rozdíl od svých konkurentů nechyboval, zajel čistě a přitom rychle obě jízdy.
 SE 2000
 V prvním závodě zvítězil mistr třídy Martin Čábela na Hondě ITR o jednu a půl sekundy před nestárnoucím Tomášem Hankem na Hondě Acura, kterému patřil i nejrychlejší čas ve třídě. Třetí skončil Roman Hovorka na Renaultu Clio, ten se ovšem zatím jen rozehříval na odpolední závod. Ten mu vyšel přesně podle jeho představ a zvítězil. O šest desetin sekundy porazil Martina Čábelu. Třetí skončil asi nejšťastnější člověk na stupních vítězů, Ladislav Klokočka na Alfě Romeo 146, který tak získal vysněný věnec, neboť zatím vždy, když byl na stupních vítězů, tak se rozdávaly poháry a Láďa si věnec strašně přál, aby si ho mohl pověsit v garáži na zeď.
 SE +2000
 Dva největší rivalové třídy nejsilnějších sériových aut, Martin Lev na Subaru Impreza, letošní mistr a Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX, celkově druhý se podělili o vítězství. V prvním závodě zvítězil Jiří, Martin svůj mistrovský titul potvrdil vítězstvím v posledním závodě sezóny. Na stupně vítězů se ještě podíval Michal Dvořák na Mitsubishi Lancer EVO IX, jednou druhý a jednou třetí. Věrný účastník závodů v této třídě Jan Mihaliček se svou Lancií Delta Integrale, nádherným strojem, ale přece jen o generace starší, než japonská technika jeho soupeřů, skončil dvakrát čvrtý.
 E1 1400
 První závod vyhrál podle předpokladů Miroslav Černý na Škodě 130L před svým týmovým kolegou Martinem Maderákem na Suzuki Swift. Třetí skončil Jiří Krob na Peugeotu 205. Ten se ve druhém závodě ještě zlepšil a obsadil druhé místo. Nestačil jen na Lukáše Kubíčka, který se premiérovým vítězstvím excelentně rozloučil se sezónou. Třetí ve druhém závodě skončil M. Černý. Celkový vítěz poháru Junior a celkově druhý v této třídě Vlastimil Suk jr. tentokrát disponoval technikou odpovídající sériové třídě, přesto dokázal získat čtvrté a páté místo.
 E1 1600
 V této třídě ještě nebylo o mistrovském titulu rozhodnuto. Šanci měli Jaroslav Fikota jr. a Petr Krejza, oba na Hondách, oba z týmu MotorArt Racing. V prvním závodě Petr Krejza Jaroslava Fikotu porazil, v druhém závodě jeho nadějím učinila konec porouchaná převodovka. Třetí místo vybojoval Zdeněk Tichý na Fordu Puma. Druhý závod vyhrál David Mertlík na Hondě, Jaroslav Fikota si dalším druhým místem pojistil mistrovský titul. Opět třetí místo pro rodinu Tichých tentokrát zařídil syn Dominik.
 E1 2000
 Již jistý mistr Jan Souček nastoupil do závodu se zlatým vavřínovým věncem na okně svého Fordu Focus. V prvním závodě skončil třetí, druhý nedokončil vinou kolize. Další z předních závodníků této třídy, celkově druhý, Hynek Charvát se v prvním závodě penalizací připravil o umístění na stupních vítězů, ve druhém závodě skončil druhý. Jedno druhé a jedno třetí místo získal Miloš Lang na ikonickém Fordu Escort druhé generace. Vítězné double získal na Škodě Fabia se vznětovým motorem a vypálil tak rybník benzínové konkurenci host seriálu Martin Krejsa.
 E1 +2000
 Napínavý a do předposlední chvíle nerozhodnutý byl souboj o mistrovský titul v nejsilnější třídě závodních automobilů. O ten bojovali Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX a Lukáš Suchomel na Lotusu Elise. V prvním závodě i přes krizovku zvítězil Tomáš Kučera před Lukášem Suchomelem a tím byl blíž k titulu on. Ve druhém závodě už Tomáš štěstí neměl, nevyhnul se kolizi a rázem ztratil naději na titul. Ten tedy zaslouženě, i když těsně vybojoval pilot Lotusu Lukáš Suchomel. Zřejmě poslední start s divácky atraktivním Chevroletem Corvette proměnil v jedno druhé a jedno třetí místo Petr Janoušek.
 H 1300
 Dvojitým vítězstvím si již jistý mistr třídy Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR vybojoval prvenství i v absolutním hodnocení. Dvakrát druhý, také na Škodě 130 LR, skončil i celkově druhý Jaroslav Vosmek. V prvním závodě si třetí místo vybojoval a doprovodil tak syna na stupně vítězů Jaroslav Srnský st. na Škodě 110 R coupé. Ve druhém závodě přivezl na třetí místo Škodu 120S, v barvách upomínajících Zdeňka Vojtěcha, Jiří Hanilec.
 H 1300p
 V prvním závodě zvítězil Václav Bína na Škodě 120 LS před Přemyslem Šebkem na Škodě 120 S. Velkým překvapením bylo při jejím prvním startu v seriálu třetí místo Lucie Ruszové na Škodě Rapid, s kterou jinak startuje Bohuslav Krejčí. Mistr třídy Michal Šmíd na Škodě 130 RS v prvním závodě dokončil jen jednu jízdu, nebyl tedy klasifikován, v druhém závodě si ovšem chuť spravil a se svou mistrovskou sezónou se rozloučil vítězstvím. Za ním skončil Přemysl Šebek, a že třetí místo v prvním závodě nebyla náhoda, dokázala opět bronzová Lucie Ruzsová.
 H 1600
 Dvojitým vítězstvím oslavil celkové druhé místo ve třídě David Patera na Citroenu Visa GTI. Již jistý mistr Pavel Maier na Fordu Escort MK I. se umístil dvakrát druhý.  Dvakrát třetí místo vybojoval Miroslav Šenk na Peugeotu 205 GTI. Na sériovém Moskviči 2140 startující Petr Ungrád skončil vždy čtvrtý.
 H 2000
 Jen dva závodníci se postavili na start v této třídě a jen jeden, Eduard Patera na Peugeotu 205 GTI, dokončil oba závody a dvakrát byl první. Spíš bojoval v nevypsaném souboji o nejlepší čas v historických vozech bez rozdílu třídy. V prvním byl nejrychlejší ze všech historiků, ve druhém na mokru byl rychlejší jen vítěz nejsilnější třídy. Druhý účastník této třídy Lubomír Zdeněk na VW Golf dokončil jen první závod a získal tak pohár za druhé místo.
 H +2000
 Mistr třídy Robert Kacálek na BMW 635 CSI skončil dvakrát druhý a sklonit se musel jen před dvojitým vítězem Petrem Žáčkem na Audi Quattro Sport. Na stupně vítězů se dostali i druhý a třetí celkového pořadí třídy. Celkově stříbrný Václav Roll na Audi 200 Quattro skončil v prvním závodě třetí. Stejnou pozici ve druhém závodě vybojoval na dvanáctiválcovém Jaguaru XJS celkově třetí Jaroslav Rejka.
 
 Jarda Malík
 
  
 
    
 

Fotogalerie

Edda cup 2011 na závěr sezóny na novém okruhu v Hradci Králové

foto Bob Hlávka

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu