Vyhledávání

V obci Nová Bystrica se o uplynulém víkendu sjeli vrchaři

V obci Nová Bystrica se o uplynulém víkendu  sjeli vrchaři

Foto 189

Na pomezí České republiky, Polska a Slovenska v obci Nová Bystrica se o uplynulém víkendu konal další podnik seriálu Liqui Moly Berg Cup. Jezdci zde za krásného počasí závodili na 5600m dlouhé trati, která svým profilem připomínala spíše okruhovou dráhu. Ti nejlepší zde dosahovali průměrné rychlosti přes 160km/h a ta maximální se blížila třístovce. Rychlá trať tedy nejvíce seděla formulovým vozům, z nichž nejrychlejší byla v sobotu Norma M20F Davida Komárka, který druhého Aleše Mlejnka s formulí Lotus porazil o téměř deset sekund. Třetí místo obsadil Marek Rybníček a stal se tak nejrychlejším plechovým autem v celém startovním poli. V neděli přijel otestovat svůj nový vůz jezdec jezdící primárně MČR. Tím nebyl nikdo jiný než Dušan Nevěřil s nejnovějším modelem Norma M20FC.

Mnohým divákům se při pohledu na rychlost jeho vozu tajil dech. Není divu, když se i přes to, že přijel svůj vůz pouze vyzkoušet, stal absolutním vítězem. Odsunul tak Davida Komárka na místo druhé a Aleše Mlejnka na místo třetí. I v dalším pořadí došlo mezi sobotou a nedělí ke značným změnám. V sobotu čtvrtý Michal Novický s Reynardem skončil v neděli na místě šestém a pátý Martin Zeman se propadl na místo sedmé. Před ně v neděli vyskočili na čtvrté místo Miloš Zmeškal a na místo páté stále se zlepšující Jakub Trnka s další Normou M20F v seriálu Liqui Moly Berg Cup.
Foto 285
Ve třídě S1-1600 bylo pořadí po celý víkend stejné. První místo obsadil Martin Zimák ujel na každé jízdě zhruba o šest sekund druhému, kterým byl Ladislav Ázsóth. Oba závodily na vozech Citroen Saxo VTS. Třetí místo patřilo po oba dny polskému jezdci Przemyslawu Paszekovi s Hondou Civic.
Foto 254
V kategorii sériových vozů do dvou litrů byly závody již mnohem napínavější. Suverénním vítězem celého víkendu se v této třídě stal Petr Mitánek s vozem Opel Astra Gsi. V sobotu pokračovalo pořadí druhým Lubomírem Loubalem s VW Golf IV Tdi a těsně za ním skončil Jakub Satek s Hondou Civic Type-R. V neděli se již Loubal na stupně vítězů neprobojoval a Satek se tak mohl posunout o stupínek výše na místo druhé. Třetí místo obsadil Michal Slováček s Hodnou Civic Type-R.
Foto 177
V nejsilnější třídě sériových vozů s poháněnou jednou nápravou byly mezi prvními třemi jezdci propastné rozdíly. A to i přes to, že všichni tři závodili s vozy BMW M3. První tedy po celý víkend jezdcil slovenský jezdec Martin Poláček, druhý Radek Klukan a třetí byl Robert Prokš.

V kategorii S1+2000 čtyřkolek vévodil po celý víkend Drahoslav Šubrt. Vyhrát dokázal i přes to, že se v jedné z jízd dopustil chyby a byť to bylo ve vysoké rychlosti, měl pouze lehkou havárii. V sobotu skončil druhý Vladimír Hanuš s vozem Mitsubishi Lancer Evo X. Třetí místo obsadil Peter Vahančík, který se objevil poprvé od jeho velké havárie na trati ve Zvolenu. V neděli si Vahančík polepšil na místo druhé a třetí dojel Luboš Havlíček. Ten měl sice v sobotu havárii a poměrně dost poničené auto, jeho mechanici však přes noc zapracovali a Havlíček tak v neděli opět mohl bojovat o podiová umístění.
Foto 181
Ve třídě NA-2000, která je určená výhradně pro vozy se sportovním průkazem vydaným FIA autoritou chyběl tentokrát Rostislav Pilař a tak zde byli pouze dva jezdci. Vítězkou celého víkendu se v této kategorii stala mladičká Dominika Benešová s perfektně fungujícím vozem Alfa Romeo 147. Daleko za sebou nechala slovenského rallye jezdce Martina Kysuckého s vozem Seat Ibiza Tdi.

Ve třídě NA nad dva litry vyhrál po oba dny Oskar Beneš s vozem Mitsubishi Lancer Evo X. Druhý skončil Marián Golský s krásným Ford Escort Cosworth, který však v neděli do závodu nenastoupil a Beneš tak zůstal v kategorii sám.

V nejslabší třídě závodních vozů, nebo-li E1-1400 se umístil na prvním místě rakouský jezdec Ronald Lackner se Suzuki Swift Gti, který po odchodu Jakuba Trnky vévodí této kategorii. Druhý skončil po oba závodní dny Petr Šrahůlek s krásným vozem Škoda 130RS Evo I. Třetí místo obsadil v sobotu Daniel Štark, v neděli se však závodních jízd již nezúčastnil a přenechal tak třetí místo Peteru Kacvinskému s vozem Suzuki Swift Gti.

Ve třídě E1-1600 jezdil po celý víkend s velkým náskokem Vojtěch Staněk s Peugeotem 106 Maxi, který dával druhému téměř půl minuty v součtu jízd. Druhý skončil v sobotu slovenský Martin Mozdik s Hodnou Civic a třetí Samuel Šorman s Citroenem Saxo VTS. Mozdik se bohužel nedělních závodů nezúčastnil a Šorman se tak posunul na místo druhé.

Jednou z nejvyrovnanějších tříd byly dvoulitrové závodní vozy. První místo si udržel po celý víkend Jaroslav Duboczi se Seatem Leon Tdi. V sobotu skončil těsně za ním Petr Balík s BMW E36 320is. Třetí místo obsadil Václav Fibich s vozem Opel Corsa B. V neděli však Fibich výrazně zrychlil a probojoval se tak na místo druhé a odsunul Balíka na třetí příčku.
Foto 164
V nejsilnější kategorii vozů s pohonem jedné nápravy byl po celý víkend nejrychlejším Pavel Ulman s vozem BMW M3. Druhý skončil Jiří Sedláček, který v sobotu ztrácel na Ulmana pět vteřin. V neděli zrychlil, ale na vítězství to opět nestačilo, skončil druhý, tentokrát rozdílem čtyřech setin sekundy. Za těmito dvěma jezdci jezdil po celý víkend s odstupem Martin Juhás s BMW M3, který si z Nové Bystrice odvezl dvě třetí místa.
Foto 121
Nejrychlejším mužem ve třídě E1+2000/4WD byl po celý víkend Martin Zeman s vozem Mitsubishi Lancer Evo VI, který druhého Marose Kysuckého porazil v součtu časů o véce jak půl minuty. Třetí dojel v sobotu slovenský Kamil Macháček s vozem Opel Calibra Turbo. V neděli se před něj svými časy probojoval Dušan Doseděl se Subaru Impreza WRX Sti.
Foto 145
Do kategorie E2SH se po několika závodech vrátil Radek Kolbábek s vozem Ford Sierra 4000. Jeho vyrovnané výkony však nestačily na nejrychlejší plechový vůz Marka Rybníčka, kterým je Mitsubishi Eclipse Evo 650. Rybníček i přes technické problémy a nedělní destrukci motoru dokázal zvítězit po oba závodní dny.
Foto 274
V nejslabší kategorii formulových vozů dojel po oba dny do cíle pouze jeden vůz. V sobotu to byla Jema 630GT za jejímž volantem seděl Antonín Piekarz a v neděli to byla formule Intech Suzuki GSXR 1000, kterou vodila polská závodnice Irena Steć.

Napínavá byla silnější třída E2/C-2000, kde v sobotu vyhrál Michal Novický s Reynardem 032 F3. Druhý skončil Jakub Trnka s Normou M20F a třetí byl polský jezdec Robert Steć s formulí Dallara 394 F3. V neděli všichni jezdci výrazně zrychlili a největší skok udělal Jakub Trnka, který se svými časy dostal i před Michala Novického a odvezl si tak velice cenné vítězství. Novický tedy skončil druhý a třetí byl opět Robert Steć, který měl navíc v nedělní třetí, nepovinné závodní jízdě havárii, ze které naštěstí vyvázl bez zranění. To se již nedá říct o Dallaře, kterou tento víkend vodil po bystrickém kopci.
Foto 290
V nejsilnější kategorii formulových vozů vyhrál v sobotu již známý absolutní vítěz letošního seriálu David Komárek s Normou M20F. Druhý skončil Aleš Mlejnek s Formulí Lotus a třetí místo obsadil Miloš Zmeškal s Reynardem 97D F3000. V neděli celé pořadí posunul Dušan Nevěřil s neuvěřitelně rychlou nejnovější Normou M20FC, který si odvezl vítězství z této třídy. Druhý tedy skončil Komárek se starším prototypem stejného výrobce jako Nevěřil a třetí místo obsadil Aleš Mlejnek.

V bodově odděleném seriálu historických vozů si ve třídě do 1300ccm odvezl vítězství Roman Dokoupil s vozem Škoda 130RS. Druhý skončil Jiří Kadleček s vozem Škoda 130 a závod nedokončil Lukáš Matušek také s vozem Škoda. V neděli však již Matušek dojel všechny závodní jízdy a obsadil místo druhé před Jiřím Kadlečkem, kterého odsunul na třetí příčku.

V silnější kategorii dvoulitrových historiků jezdil nejlepší časy po celý víkend polský jezdec Marcin Staniak s vozem BMW E30 318is. Druhý skončil Viliam Lorincz ze slovenska, s VW Golf 2 Gti. Třetí místo si vyjel Grzegorz Dudek také s Golfem, který do nedělního závodu nenastoupil.

V nejvyšší objemové třídě historických vozů kraloval po oba závodní dny Libor Jelínek s krásným BMW 3.5 CSL. Druhý jezdil David Dědek s Alfou Romeo a dvě třetí místa si ze závodů v bystrici odvezl Miroslav Matějka s Lancií Delta HF Integrale.
Foto 139
Ve třídě historických formulí byl nejrychlejší známý slovenský jezdec Milan Rýzek s formulí Van Diemen. Druhý s velkým odstupem jezdil František Hrbáček s MTX Škoda Buggy. S tímto vozem se v neděli objevila na trati i žena jménem Olga Vránová, která obsadila krásné třetí místo.
Foto 162
V absolutním pořadí historiků probíhaly v průběhu víkendu napínavé souboje. V sobotu rozhodovaly mezi prvními dvěma jezdci pouhé desetinky. Tím rychlejším byl Milan Rýzek, druhý skončil Libor Jelínek a s mírným odstupem za nimi dojel polský jezdec Marcin Staniak.
V neděli byly časy ještě vyrovnanější a nejlépe vyšel z tohoto souboje Libor Jelínek, který si odvezl první místo. Druhý skončil Marcin Staniak a se třetím místem se po sobotním velkém úspěchu musel spokojit Milan Rýzek.
Foto 206
Celý závodní víkend vypadal jako by se konal přinejmenším v Itálii, ať už nádhernou krajinou, profilem trati nebo i krásným letním počasím a teplotami okolo 30°C. Diváci u trati se starali o neskutečnou atmosféru a jezdci se starali o fantastickou podívanou. Organizačně se závody i přes drobné komplikace povedly a všichni se můžeme těšit na další ročník tohoto oblíbeného kopce.
Foto 204

Text: David Kárný
Foto: Lukáš Vician

 

Fotogalerie

LMBT 2011 - Nová Bystrica

foto promotéra L. Vician

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu