Vyhledávání

Machus vydřel v Albánii druhé místo, bugina osvědčila

Machus vydřel v Albánii druhé místo,  bugina osvědčila

Machus vydřel v Albánii druhé místo!
V nesmírně tvrdé soutěži se bugina osvědčila, čekají ji ale další náročné testy

Konec dobrý, všechno dobré. Tak by se dalo shrnout vystoupení Pepíka Macháčka na Albania Rally, což byl vlastně první ostrý test jeho nové techniky – jednomístného vozu Rage buggy. V nelítostných podmínkách na neuvěřitelně rozbitých a strmých albánských cestách obsadil v absolutním pořadí kategorie automobilů skvělé druhé místo, z čehož měl matador vytrvalostních soutěží ohromnou radost. I přes to však potvrdil, že na příští Rallye Dakar se ještě vrátí ke své osvědčené motocyklové čtyřkolce.

„Pro mě je tohle umístění fantastický úspěch. Hrozně si cením už jen toho, že jsem se dostal do cíle, protože jsem jel do Albánie hlavně testovat převodovku a další součástky buginy. Podmínky, jaké tady panovaly, se nedají srovnat s žádnou jinou rallye. Bylo to nejkrutější, co pamatuji,“ vyprávěl po skončení soutěže Macháček, který byl nejdřív se ztrátou necelé hodiny klasifikovaný na třetím místě, ale po zkontrolování jednotlivých rychlostních zkoušek ve výsledkové listině poskočil ještě o jednu příčku dopředu.

Bugina vypadala jako „angličák“

Během šestidenní a patnáct set kilometrů dlouhé rallye ho nepotkaly ani žádné vážné technické problémy. „Kromě vypadlého táhla od řazení se dělaly jen běžné věci jako filtry, tlumiče nebo gumy. Jel jsem klidně, protože udělat tady chybu by mohlo skončit hodně špatně. Nebylo by to jako v Africe, kde se dá každá chyba napravit a dohnat. Tady by něco takového mohlo skončit hodně špatně, třeba pádem do propasti. Přesto ve mně převládá pocit, že se mi takové závodění líbilo,“ hlásil nadšeně.

„Jsem spokojený i proto, že tohle vozítko předvedlo něco neuvěřitelného. Vždyť vedle vítězného vozu Mitshubishi, který řídil domácí Albánec Voko, vypadalo jako „angličák“. Proti řidičům takových aut jsem měl skoro o metr nižší výhled. Trať byla tak náročná, že jsem si kolikrát říkal, že to snad musí být nad možnosti mého stroje. Pořadatelé vybrali strašně těžké úseky, navíc nesnáším bahno, které se tam po opakujících se deštích hromadilo,“ pokračoval čtyřiapadesátiletý jezdec.

Další velkou výzvou je rallye v Tunisku

Když se však jelo v terénu, které bugině vyhovoval, tak si jízdu náramně užíval. „Bohužel to obvykle netrvalo dlouho. Vždycky pak přišly těžké pasáže, ale všechno jsem projel. Tomu se všichni včetně pořadatele divili, neboť jsem zvládal úseky, kde ostatní zůstávali viset. Třeba i hlubokou řeku. Problém ale nastal potom, protože mi voda znemožňovala navigování. Měl jsem zacákané přístroje a dokonce i vnitřní sklo. Některé brody jsem totiž projížděl tak, že jsem vlastně seděl ve vodě. Nikdo nevěřil, že dojedu do úplného konce a přiznám, že několikrát ani já sám,“ přiznal pětinásobný vítěz dakarský šampion v kategorii čtyřkolek.

„Vyšlo mi to maximálně, ale na to, abych se s buginou vydal na Dakar, ještě není připravená. Musí proběhnout nějaká doba než se k tomu s nějakým podobným strojem dopracuji. Nejdřív to vypadá na rok 2013. S buginou se chci letos ještě vypravit do Bulharska a Polska a na podzim mě láká Tunisko. Tam se jede rallye dlouhá čtyři tisíce kilometrů. Bude to bez vody a pojede se hlavně na písku. Vozítko by se v poušti vyzkoušelo v úplně jiných podmínkách, kde ho mohu poznat i po jiné stránce,“ dodal. min

 

http://www.kmracing.cz/

 

Fotogalerie

České posádky na Baja Saxonia-Pavel Pustějovský

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu