Vyhledávání

Seriál OffROAD Maratonů 2011 zná letošní vítěze

Seriál OffROAD Maratonů 2011 zná letošní vítěze

OffROAD Maraton 2011:
Známe vítěze letošního seriálu!

Praha 14. listopadu 2011 - Závěrečný závod letošního seriálu MČR OffROAD Maraton se jel
uplynulou sobotu v bývalém vojenském prostoru u Milovic pod záštitou Galaxy4Bike. Za mrazu
i slunce všichni urputně bojovali o poslední body a po sečtení byli ti nejlepší odměněni na
slavnostním vyhlášení celé sezony
. Zde mezi motorkáři zářili vítěz starších juniorů i Poháru
Moto E1 Patrik Neliba a vítěz Mistr Moto E1 Dan Galia, který nasbíral nejvyšší počet bodů napříč
všemi kategoriemi motorek. Absolutní první místo obhájili i Vladimír Novotný z Mistr Quad Vet,
který stejně jako loni nebyl za celý rok nikým poražen, a Martin Miřejovský z Mistr Quad SP,
který kromě 203 bodů letos sesbíral šest (z osmi) absolutních prvenství v jednotlivých
závodech. V autech mezi Amatéry s přehledem zvítězilo Offroad centrum Jase, mezi Speciály
do 1000 ccm Polaris team, do 2000 ccm Bobr team a nad 2000 ccm Kubi team Geneve. Bobři
se s nejvyšším celkovým počtem ujetých 2411 km stali absolutními vítězi sezony napříč
automobilovými posádkami a získali startovné na Intercontinental Rally 2012!

Před posledním závodem Galaxy4bike Offroad Maraton Milovice bylo pořadí v mnoha kategoriích
„pěkně napnuté“, a tak se daly očekávat líté boje od první do poslední minuty. Těm, kterým šlo o
body, nevadilo ani mrazivé počasí a odhodlaně vyjeli na tvrdou a „skákavou“ trať čítající pět
kilometrů. Jako první se na start v osm hodin ráno postavilo na devadesát motorkářů, kteří vyrazili
na svoji dvouhodinovku. Starší junioři dostali opět možnost zajet si hodinový závod, což vesměs
přijali s radostí. Nejlépe si s tratí poradil Lubomír Vojkůvka z IR 2012 (Mistr Moto E2), který se v
posledních čtyřech kláních zařadil k jasným favoritům. Jako jediný najel 20 kol. Za ním se ztrátou
jednoho kola dojeli druhý Jakub Špaček z Motorestu Nučnice a třetí František Faflík ml. z Fanfan
týmu (oba Mistr Moto E1) .

Lubomír Vojkůvka, Mistr Moto E2, st.č. 100:
„Jelo se moc dobře, a i když trať byla rozbitá, líbila se mi více, než ta kousek vedle v uplynulých
letech. Počasí také vyšlo, přestože mrzlo a zima lezla pod nehty. Po půl hodině se ale jelo dobře,
konkurenci jsem moc neměl - Dan Galia nepřijel. Vše fungovalo, jak mělo. Škoda jen, že mi letos
unikly dva závody kvůli zlomenému kotníku. Ty mi nyní na konci chyběly. Snad to vyjde příští rok!“
Starší junioři dojeli do cíle po osmi kolech v tomto pořadí: první Patrik Neliba z MX Lhotky, druhý
Tomáš Lukeš z Moto Klub Ham Zlaté Hory a třetí Pavel Holan ml. z Moto Klub Bezinka Kamýk.
Po půl jedenácté trať patřila zhruba devadesáti čtyřkolkářům. Ti vyjeli za trochu teplejšího počasí,
teploměr ukazoval kolem pěti stupňů Celsia. Letos podruhé proťal cílovou pásku jako první Josef
Brand z ASP Group racing Team s 19 koly. S jednokolovou ztrátou za ním dojel Pavel Ulman
z Andymotors a o čtyři vteřiny později Otakar Vávra. Všichni tři jsou z kategorie Mistr Quad SP.
Šestinásobný absolutní vítěz letošních závodů Martin Miřejovský ze stejné kategorie skončil pro
technickou závadu až na celkovém 65. místě. Nicméně letošní vítězství mu již nikdo vzít nemohl.

Josef Brand, Mistr Quad SP, st.č. 75:
„Byl to dobrý závod, i když na rozbité trati. Měl jsem několik renonců. Na startu mi stroj nechtěl
chytit, pak jsem ho ucpal v kaluži, zůstal viset na náspu, dvakrát mi chcípl. Ale řekl jsem si, že to
chci vyhrát a vyhrál jsem. Ani nevím, jak na tom byli ostatní, dopředu mě hnala touha zvítězit. Sice
jsem absolutně vyhrál první a poslední letošní závod, ale mohlo to být lepší. Jednou jsem chytil
strom, jednou jsem rozbil stroj... Bylo to nahoru a dolů.“

Nejlepší starší junioři na čtyřkolkách najeli stejně jako jejich „kolegové“ na jednostopých strojích
celkem osm kol a na bednu se seřadili takto: zlatý Dominik Škarka (Domina team), stříbrný Tomáš
Šefrna (Suzuki team Bohutín) a bronzový Petr Sýkora ml. ze stejného týmu.

I děti a mladší junioři dali do závodění vše. Na jednodušší trati bojovali až do posledního metru.
Mezi dětskými motorkáři potvrdil svoji suverenitu Šimon Kovalovský z Moto Klub Bezinka Kamýk,
který jako jediný najel osm kol, následován Adamem Kytkou z Pitbull Team Kunratice a Ondrou
Pantoflíčkem z MOTO 98 s jednokolovou ztrátou. Mezi mladšími juniory projel cílem jako první Jiří
Pokorný z MX-Bakov, za ním dorazili Jirka Czeller a Michael Cibulka, oba z Moto Klub Bezinka Kamýk.
Mezi dětmi na čtyřkolkách nejlépe uspěl Jirka Vašátko z IR 2012, následován Adamem Veselým z
MSK Panská Skála a Dominikem Kalounerem z Panda Quad team. Nejlepšími čtyřkolkářskými juniory
mladšími byli první Michal Seňko z MSK Panská Skála, druhý Dennis Šetek z Dennis racing a třetí
Honzík Páník z Autodoprava – Páník Petr.

V sobotu v půl čtvrté odpoledne letos naposledy zaburácely motory 22 offroadových speciálů.
Bobr team (107 - Speciál do 2000 ccm) nenechal nic náhodě a projel cílem jako první s 31 koly.
Za ním se s jednokolovou ztrátou zařadil KB Systém offroad team (277 - Speciál nad 2000 ccm)
a o další kolo méně a skvělou třetí pozici vyjeli Šadové (117 – Amatér). Čtvrté a páté místo
v absolutním pořadí patřilo Wings teamu.

SLAVNOSTNÍ VYHLÁŠENÍ SEZONY 2011 začalo krátce po osmé večer. Na stupně vítězů se
nejdříve postavili ti nejlepší z dětských a juniorských kategorií. Nejvíce zářil letos neporažený
Šimon Kovalovský, který v kategorii Moto děti nasbíral 225 bodů. Dařilo se i vítězi kategorie Moto
junior mladší Jirkovi Czellerovi, který získal celkem 200 bodů. O deset bodů uhájil své vítězství mezi
dětskými čtyřkolkáři Tomáš Vašátko. Pořádně horko bylo v kategorii Quad junior mladší, kde Honzík
Páník zvítězil o pouhý jeden bod před Dennisem Šetkem!

U starších juniorů na čtyřkolkách bylo klidněji, Dominik Škarka zvítězil s náskokem 33 bodů před
Matějem Šrajerem ze Superwinch – Manyjak. Skvělou formu ale předvedl 14letý Patrik Neliba, který
vyhrál nejen kategorii juniorů starších na motorkách, ale také Pohár Moto E1!
Patrik Neliba, Moto junior starší a Pohár Moto E1, st.č. 74:

„Proč jsem vyhrál obě kategorie? Možná proto, že mám silnější motorku, než mí soupeři, podporu
rodičů a dobrou fyzickou přípravu. I když i ta dostala zabrat, hlavně v Ústí na čtyřhodinovce. Byl to
náročný závod, ale dvojnásobný počet bodů se mi vyplatil. Poháry mám u sebe v pokoji a je
pravdou, že už je nemám pomalu kam dávat. Ale nějaké místo tady ještě je. Příští sezonu určitě
pojedu, jen nevím, zda nepřejdu do silnější kategorie. Ještě uvidím.“

Skvělý poslední závod si mezi sebou rozdali i Radek Tůma z Moto Life Ufo Team a Jirka Štědronský
z Enduro Team Nepomuk (oba Pohár Moto E2). Úspěšnější Radek Tůma nakonec završil celou sezonu
2011 zlatem, opět o pouhý jeden bod! Pohárové veterány vyhrál s náskokem 27 bodů Jan Fiala
z FK CARS Racing.

Mistrovské E1 letos často zasahovaly do absolutních prvenstvích v jednotlivých závodech. To celkové
za sezonu 2011 získal Dan Galia z RD racing, který se navíc stal motorkářem s největším počtem
nasbíraných bodů – 185. Mezi zkušenými jezdci na silnějších strojích se nejlépe dařilo Michalu
Tesaříkovi z Golem Sport a mezi veterány Radimu Drgovi, který se se svými 178 body nejvíce
přiblížil nejvyššímu počtu bodů Dana Galii.

Dan Galia, Mistr Moto E1, st.č. 3:
„Sezonu jsem ukončil o závod dříve, protože letošní motorku už nemám a tu na 2012 ještě musím
připravit. Na další sezonu se chystám i já. Začal jsem zimní fyzickou přípravu s osobním trenérem,
běhám, plavu a tak dále. Letošní sezona se mi moc líbila, vyšlo počasí, ani jeden závod nebyl na
blátě nebo v extrémní zimě. Jen ta letošní sbírka druhých míst... Udělám vše pro to, aby příští rok
byl lepší. A ještě zvažuju, že pojedu na silnějším stroji v E2, protože jsem tři roky po sobě jel v E1.“
Pohárové čtyřkolky dopadly takto: kategorii do 300 ccm vyhrál Zdeněk Husák z ASP Group racing
team, do 500 ccm Marek Toul z Cectek teamu, nad 500 ccm Petr Špak z QUAD TEAM TÁBOR-Quad
Servis Špak-Autoskla Klik a mezi sportovními čtyřkolkami se nejlépe dařilo Karlu Maříkovi ze Speedy
company a Patriku Vítkovi z Quad racing Skořenice. Oba skončili se shodným počtem 153 bodů.
Karel Mařík ale projel v Milovicích cílem dříve než Patrik Vítek, proto vystoupal na nejvyšší stupínek.
Mezi mistrovskými „sportkami“ podle očekávání zvítězil Martin Miřejovský z MM Quad team, který
letos zářil jako šestinásobný absolutní vítěz v jednotlivých závodech. Nepovedl se mu jen první a
poslední závod.

Martin Miřejovský, MM Quad Team, st.č. 30:
„Nad míru mi přálo štěstí, kalíšek smůly jsem si vybral až v posledním závodu, skončil jsem celkově
šedesátý pátý! Měl jsem defekt s řetězem. Nejdříve jsem se nemohl rozjet, tak mě kluci předjížděli,
pak jsem začal zrychlovat a předjíždět, jenže při jednom manévru za časomírou jsem vjel do prachu
a kamení, které mi vlítlo do řetězu a celé se to tam zašmodrchalo. Snažil jsem se to řešit a ještě
jsem se dvakrát vrátil na trať, ale jen na chvíli a v osmém kole jsem skončil úplně. Jinak ale skvělá
sezona! V té další se budu snažit, aby byla stejná jako letos. V naší kategorii je velká konkurence,
tak doufám, že mi bude přát štěstí jako dosud.“

V kategorii Mistr Quad 4x4 si pro jasné vítězství, které oslavil krátkou jízdou ve fraku, dojel Josef
Hort z Galaxy4bike. Ale Mistr mezi veterány, to je Vladimír Novotný z AMK Třemošnice, stejně jako
loni neporažený závodník, který nasbíral plný počet 225 bodů.

Vladimír Novotný, Mistr Quad Veterán, st.č. 12:
„Já říkám, že je to zázrak! Na druhou stranu, když jsem jezdil s mladýma, byl jsem kolem pátého
místa, teď jezdím s veterány a vyhrávám. Na čtyřkolce jezdím od devadesátých let. S Pepíkem
Macháčků a Martinem Miřejovským jsme z jedné vesnice, takže když Pepík tehdy přitáhl první
čtyřkolku z Itálie, tak jsme při první příležitosti začali jezdit a chytlo nás to. Je ale jasné, že s
Pepíkem se nyní nemůžeme srovnávat, on na Dakaru ujede 10 tisíc kilometrů. Říkáme, že to, co on
nacouvá, to my ani nenajezdíme... OffROAD Maraton jezdím od začátku, co existuje, takže určitě
půjdu do další sezony. A bylo by skvělé, kdyby se zvětšila konkurence v kategorii, a to nejen
počtem, ale kdyby do ní přibyli mladší kluci, než jsem já, a mohli jsme se více honit. To víš, v našich
letech máme čtyřkolky jako koníčka, jak se říká pro chuť.“

Hřebem večera bylo vyhlášení nejlepších automobilových posádek. Chtělo by se říct, že Amatéři
měli jasné mistry v podobě Offroad centra Jase s Land Roverem Defenderem. Ten zvítězil s
náskokem 89 bodů před druhým Option 4x4 Offoad Sport! Třetí skončil Patrol Team Křakov.
Překvapení se nekonalo ani v kategorii Speciálů do 1000 ccm, ve které dominoval a celou sezonu
vyhrál Polaris team se svým RZR XP 900 a šestibodovým náskokem před Vype Emu Team a třetím
Autolive.

Tomáš Kočař, Polaris team, Speciál do 1000 ccm, st.č. 1:
„Pro nás to byla vynikající sezona, šest závodů, šest vítězství. Nevím, co víc si přát? Jsem naprosto
spokojen. Dokonce jsme byli dvakrát absolutně první. Do další sezony zůstaneme tak, jak jsme,
vítězná posádka i vítězné auto se nemění. Letos byla trochu větší konkurence a jsem zvědavý, jestli
stoupne i v příštím roce. Zvláště proto, že náš konkurent vyšel s novým autem, o kterém hlásá, že
je nejlepší. Uvidíme. My chcete obhájit letošní výsledek.“

Trojí vítězství znamenaly Milovice pro Bobr team s Nissanem do 2000 ccm. Vítězství v posledním
závodu, vítězství v kategorii a vítězství v absolutním pořadí všech aut, ve kterém hraje rozhodující
roli počet ujetých kilometrů na trati za celou sezonu. Bobři v něm o 62 kilometrů porazili druhý KB
Systém Offroad Team se st.č. 277 a získali startovné na Intercontinental Rally 2012! Mimochodem,
registraci na tento adrenalinový závod je možné provést do 30.11.2011.

Lubomír Pokorný, Bobr team, Speciál do 2000 ccm, st.č. 107:
„Sezona dopadla nad očekávání, nepovedl se nám jen první závod, kdy auto zlobilo. Ale pak se
ukázalo, že vydrží dost a s malými opravami jsme odjeli celou sezonu na výbornou – sedmkrát
první. Děkuji celému týmu za kvalitní přístup k celé sezoně a hlavně šéfové - paní Draha se o nás
vzorně starala. Poděkování patří i sponzorovi. Auto nyní chceme prodat a příští rok stavět nové
do Speciálů nad 2000 ccm. Pokud ho dostavíme, tak možná pojedeme konec sezony. Vyhráli jsme
speciály do dvou litrů, tak proč nezkusit vyhrát i speciály nad dva litry?“

Do královské kategorie Speciálu nad 2000 ccm letos jako vítr vlétl Kubi team Geneve se svým Range
Roverem. V jednotlivých závodech si čtyřikrát zapsal absolutní prvenství a celou sezonu vyhrál se
129 body. KB Systém offroad team, který se celou sezonu snažil dostat na stupínek nejvyšší, skončil
na krásném druhém místě se 115 body následován Wings teamem s Broučkem a 111 body.

Mirek Kubíček, Kubi Team Geneve, Speciál nad 2000 ccm, st.č. 220:

„Perfektní sezona, nebudu říkat, že byla špatná, když jsme vyhráli. Moc bych chtěl pochválit
organizaci OffROAD Maratonu za to, že tyto závody dělají, že fungují a že je u nich i spousta zábavy.
My s Broňou Francem jsme spokojení a pokud bude možnost, budeme určitě jezdit i nadále.
A doufáme, že bude i větší konkurence, abychom se vepředu nenudili... Pojedeme se stejným autem
a se stejnou posádkou. Už se těšíme!“


Všechny výsledky najdete  zde.O seriálu Offroad Maraton
Seriál extrémních vytrvalostních závodů aut, motorek a čtyřkolek je složen z osmi závodů
po celé ČR. Jedná se o otevřené mistrovství. Motorkáři a čtyřkolkáři jezdí závody dlouhé dvě, tři
a čtyři hodiny, auta standardně šest hodin, přičemž vrcholem závodění je slavná
Čtyřiadvacetihodinovka v Dobřanech, pořádaná v květnu. OffROAD Maraton sdružuje závodníky
dětských, juniorských, dospělých i veteránských kategorií. Všechny informace najdete na
www.Offroadmaraton.cz.

 

 


Ondřej Nachtigall, Liběna Nová

 

Fotogalerie

Finálový závod OffROAD Maratonů 2011 v Milovicích objektivem Viléma Sýkory

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu