AOP racing team a Tomáš Pospíšilík slaví titul v divizi Buggy1600
Cesta k titulu Mistra České republiky v divizi Buggy1600 nebyla vůbec snadná a v průběhu sezóny rozhodovaly sebemenší detaily. Každý závod měl svá specifika a bylo jen na jezdci a týmu, jak se s nimi dokáží vypořádat. Tato celoroční zkouška naštěstí dopadla ve prospěch AOP Racing Teamu.
Sezóna Timeseal Mezinárodního mistrovství České republiky v autocrossu, byla zahájena úvodním podnikem v Nové Pace, na legendární a nejznámější domácí trati ve Štikovské rokli. AOP Racing Team zde poprvé české veřejnosti představil nově postavený závodní vůz, který oproti loňskému modelu doznal značných změn.
Druhý závod seriálu se konal v Humpolci pod azurovou červnovou oblohou. Závodní technika po celý víkend fungovala naprosto bez problémů a tým se s přehledem probojoval do finálové jízdy. Několik kol Tomáš Pospíšilík vévodil celému startovnímu poli, ale bohužel se u ještě nového vozu projevily dětské nemoci a Tomáš musel svůj vůz v průběhu jízdy odstavit a přenechat své místo konkurentům. Domů se tak AOP racing team vracel s deseti body za sedmé místo.
Následující přerovský podnik byl pro AOP Racing Team domácím závodem. Tomáš Pospíšilík tuto trať velmi dobře zná a tradičně je zde řazen mezi horké favority na vítězství ve své divizi. Toto očekávání splnil na 100% , kdy s jeho věčným rivalem Vítem Nosálkem naprosto dominovali všem rozjížďkám a finále slibovalo napínavé boje do posledního metru. Start finále se však nejlépe vydařil úřadujícímu mistrovi Tomáši Jánošovi a naopak Vít Nosálek se propadl do hlouby startovního pole. Červenobílá „Terezka“ se ale nenechala zastrašit a po startovní proceduře „odjela“ na druhém místě. S touto pozicí se ovšem Tomáš Pospíšilík nechtěl smířit a urputně bojoval po celou finálovou jízdu. V posledním kole se jeho snaha vyplatila a díky předjížděcímu manévru na Mamutím skoku se dostal do čela závodu a svou pozici si již udržel.
Další klání dovedlo startovní pole do moravských Přibic. Pro slušovický tým to byl jeden z nejnáročnějších víkendů celé sezóny. Vše se zpočátku vyvíjelo slibně, tréninky probíhaly bez jakéhokoliv problému, ale vše se otočilo v první rozjížďce, kdy Tomáše atakoval ve vysoké rychlosti Tomáš Jánoš. Velký náraz zničil závodní vůz, který byl tak rázem skoro na „odpis“ a poznamenal zdravotní stav samotného jezdce. Mechanici přes noc dokázali skoro nemožné a postavili celé auto téměř znovu. Speciál tak byl připraven a čekalo se pouze na posouzení lékaře, zda Tomáš bude schopen postavit se znovu na start. Lékaři dali zelenou do opakované rozjížďky, ovšem komisaři vystavili stopku, z důvodu údajné nesportovní jízdy. I přesto rozhodnutí se dokázal Tomáš vyrovnat s nepřízní osudu a probojoval se až do finálové jízdy, kde se však štěstěna otočila opět zády. Tomáš se hned ve druhé zatáčce dostal do další kolize s Tomášem Jánošem. Ten byl po této kolizi dodatečně ze závodu vyloučen. Tomáš Pospíšilík poté musel pro problémy zaviněné kolizí z finálové jízdy odstoupit. Výsledné šesté místo sice nebylo podle představ AOP racing teamu, ale vzhledem k vývoji závodu, panovala se ziskem 11 bodů spokojenost.
Druhá polovina sezóny odstartovala v Poříčí nad Sázavou. Trať byla perfektně připravena a nic nebránilo tomu, aby se opět vyložily karty na stůl. V závodu opět dominovala trojice Pospíšilík-Nosálek-Jánoš. Tato sestava jezdců se dopracovala i do finále, kde se očekával velký souboj. Nejhůře byl na startovním roštu umístěný prvně jmenovaný, který se musel probojovávat do čela závodu z nevýhodného 4. místa. Tomáš se toho ovšem nezalekl a předvedl opravdu mistrovskou jízdu, kdy se prokousal startovním polem až do pozice lídra závodu. Vítězství a zisk 20 bodů opět celý team potěšil a na předposlední závod se všichni moc těšili.
Předposledním závodem byly středočeské Sedlčany, kde se již pomalu ale jistě kalkulovalo, kdo bude mistrem pro rok 2011. Bodové rozdíly byly naprosto minimální a v pozici prvního muže tabulky, byl Tomáš Pospíšilík, těsně následovaný Vítem Nosálkem. Tato dvojice spolu sváděla urputný boj již od pátečních tréninků a tahali se doslova o desetinky vteřiny až do samotné finálové jízdy. Z vítězství se nakonec radoval Vít Nosálek, což jej posunulo do čela bodového hodnocení. Druhé místo Tomáše Pospíšilíka a minimální ztráta na prvního Nosálka v celkovém hodnocení, slibovalo drama až do posledního závodu.
Rozhodujícím dějstvím, se místo Dolního Bousova, stala Nová Paka a jezdci tak opět zavítali do Štikovské rokle, kde v sobotu panovalo nevlídné počasí, které více vyhovovalo Víťu Nosálkovi. Sobotním dnem ovšem boj neskončil a Tomáš Pospíšilík šel do nedělní sekce s jediným cílem – zvítězit. Tyto plány mu zkřížila havárie ve vysoké rychlosti, s jeho hlavním konkurentem, po kterém následoval čelní náraz do svodidel. Přední část vozu byla absolutně zničená a mechanici měli opět plné ruce práce, aby vůz uvedli před finálovou jízdou do provozuschopného stavu. S veškerým vypětím sil zvládli „Terezku“ připravit na rozhodující boj o zisk titulu.
Ve finále předvedl Tomáš jízdu hodnou mistra a po technických problémech Víti Nosálka měl AOP Racing Team velmi ulehčenou cestu k historicky prvnímu titulu mistrů republiky. Vše se stalo skutečností a po projetí pod šachovnicovou vlajkou mohly v teamu propuknout oslavy zisku titulu Mistra České republiky v divizi Buggy1600.
Cesta za titulem nebyla nikterak jednoduchá, ba naopak. Vyrovnaným výkonem Tomáše Pospíšilíka a skvělou práci mechaniků se sen z počátku sezóny stal na jejím konci skutečností. Tento sen by se nemohl uskutečnit bez podpory našich partnerů a spolupracovníků, kterým tímto chceme velmi poděkovat a doufáme v další skvělou spolupráci. Děkujeme i našim fanoušků a doufáme, že je v příští sezóně opět potěšíme, jak na domácích, tak i evropských tratích.