Vyhledávání

Letošní premiérový ročník autokrosového zápolení na radečském autodromu skončil

Letošní premiérový ročník autokrosového zápolení na radečském autodromu skončil

7.Závod AKR Autocross - Generali Cup 29.10.2011

7. závodem skončil letošní premiérový ročník autokrosového zápolení na radečském autodromu. Jelikož ve středu na před závodní schůzi klubu nám odstoupil náš předseda Pavel Menčl a funkce se vzdala i jeho dcera Dominika Menčlová z hlavní organizační složky, měli jsme pouze 3 dny na přípravu závodu v novém, a jak jste si jistě všimli v lepším složení.
Tato změna našemu klubu dost zásadně pomohla, jelikož závod nepostrádal to co zajímavý a úspěšný závod musí obsahovat. Kvalitní a čestné souboje na trati, precizní organizaci závodu a neméně kvalitní doprovodný program.

Do nepříliš pěkného počasí se nám podařilo přilákat více než 500 spokojených diváků a přesně 40 závodníků z celé České republiky. Do závodu promluvil též velkou měrou doprovodný program, který byl přinejmenším parádním představením. Tvořil ho tým závodníku z jiného odvětví automobilového sportu a to z vytrvalostních závodů kamionů a trucktrialu. Přehlídka závodních speciálu TATRA SVOBODA TEAMU a JANSA TEAMU z Prahy, byla pro každého fanouška automobilismu lahůdkou. Na konci závodů se dokonce tyto teamy utkaly na trati.

Ve sprintu při vzájemném měření sil byl rychlejší speciál Tatra od Svoboda teamu, ale do pořadí zasáhl mírný handikept motoru Liazu Jansa teamu. Poté vyzval na souboj vítěznou tatrovku náš nejrychlejší odtahový teréňák, který pilotoval jako každý závod náš člen Pepa Bárta z Úpice. Tento souboj skončil těsným vítězstvím naší odtahovky a tudíž velkým překvapením. Dalším doprovodným programem bylo představení hostesek našeho partnera Hitrádia MAGIC. Hostesky malovaly dětem pohádkové obličeje a zvířátka na tváře, což se jim velmi líbilo. Celou akci moderoval jako již tradičně neskutečně užvaněný Honza „Mareš“ Středa, který dal tomuto klání potřebnou šťávu, i bez svého růžového kožíšku, jako nosí jeho dvojník Leoš Mareš. Zpestřením odpoledne byl též závod v rodeocrossu do kterého se přihlásily 4 vozy, které připravil náš klub pro zájemce z jedné nejmenované Pražské firmy a v kterém se její manažeři náležitě vybouřili, jelikož je tento závod jen minimálně ovlivněn pravidly.

Vše vypuklo na ostro úderem 12 polední. Rodeocross se jel na 3 rozjížďky a následné finále. Nejrychlejší a nejostřejší byli vyhlášení s číslem 23 Hájek, Rejzek s vozem Ford Fiesta, druhý s číslem 19 Lukáš Jech s vozem Ford Eskort a třetí jediná žena s číslem 14 slečna Lomozová s vozem Daewoo Racer.

Závod manželek a milenek rozhodla pro sebe Blanka Pokorná s číslem 54 na Škodě f.pickup a druhá dojela Zuzana Havlasová číslo 42 na Škodě 130.

Při závodě mechaniků to všem vysvětlil Lubor Zívr s číslem 232 z Prahy na VW Golf 4x4 turbo, před Tomášem Prouzou číslo 54 na Škode f.pickup 1600 a třetí se umístil Kocián číslo 42 na Škodě 130 „prý 1300“

Skupina A do 1400 ccm
Ve této skupině startovalo 13 vozidel v první rozjížďce A1 zvítězil Ivan Míl číslo 33 se Škodou Favorit v druhé Aleš Efenberk číslo 77 se Škodou Favorit a ve třetí Luboš Koutek číslo 44 se Škodou Felicia z Chudíře. Všechny tři rozjížďky A2 ovládl zcela suverénně „snad ponaučený“ Miloš Havlas číslo 42 na Škodě 130 v zajímavé úpravě.
Ze semifinále postoupili do osmičleného finále první dva borci a to číslo 77 Aleš Efenberk z Broumova a Michal Kopecký číslo 9 z týmu WRT Červený Kostelec s vozem Škoda Favorit. Ve finále potvrdil svojí sobotní neporazitelnost Miloš Havlas číslo 42 z Trnova, druhý dojel Luboš Koutek číslo 44 s Felicií a třetí dojel loňský šampion této třídy Libor Endlich číslo 144 s vozem Škoda Favorit.

Skupinu B do 1600 ccm
Tuto skupinu ovládl ve všech rozjížďkách nestárnoucí Vladimír Dvořák s vozem Škoda Felicia pickup číslo 54 a ani ve finále nenašel soupeře. Ve finále druhý dojel Martin Kult číslo 37 na zcela novém VW Scirocco a třetí byl 16-ti letý Martin Koutek číslo 44 se Škodou Felicia z Chudíře.

Skupina C
První jízdu vyhrál Tomáš Neužil s oturbovaným Peugeotem 306 číslo 71 z Trutnova. Druhou jízdu ovládl Cyril Mikulec číslo 54 s Pickupem Škoda Felicia. Třetí jízdu po tvrdém boji vyhrál nestárnoucí 64 letý Karel Holeček s nevídaně silným a rychlým VW Golf čtvrté generace, pohonem všech kol a přes 200 koní silným 4 válcem 1800ccm. Ve finále se již žádné překvapení neudálo a absolutně nejrychlejší vůz dne VW Golf IV pilota Karla Holečka s číslem 232 nedal nikomu šanci. Druhý Cyril Mikulec se Škodou pickup číslo 54 se s ním do poslední zatáčky snažil bojovat, avšak po vzájemném kontaktu v posledním kole musel zvolnit. Třetí skončil ve finále po ohromných skocích na rovinkách i v zatáčkách celkový vítěz celého seriálu v nejsilnější divizi „trucker“ z Trutnova Víťa Křížek s velmi rychlým, ale těžko ovladatelným Renaultem Clio williams číslo 21. Toto finále se nepodařilo dokončit Hugovi ze Šumavy Luboši Novákovi s číslem 19 s jeho vozem Opel Kadet GSI, který po nevídaných skocích na sériových tlumičích prorazil motor a jen taktak, že nepopravil jeho 170 koňového „Kaďoura“ definitivně. Jeho LUBO TEAM z Náchoda má tak o práci přes zimu určitě postaráno.

Skupina N do 1400ccm
Boje v této skupině se nesli ve znamení mnoha změn a zvratů. Po startu se vždy usadil na špici Jiří Dudek z týmu WRT Červený Kostelec s jeho nesmrtelným Suzuki Swift, která jela od startu nejrychleji, zřejmě s přihlédnutím k jeho muší váze 30 kg musel vždy po svých chybách kapitulovat před rychlejšími piloty a to zejména Jakubem Saidlem číslo 200, který vyhrál všechny 3 rozjížďky. V rozjížďkách měl velkou smůlu Vojta Novák číslo 43 s Renaultem Clio z Úpice, kterému jeho „lanýž“ všechny 3 rozjížďky stávkoval. Finále bylo ovšem úplně jiné, Vojta Novák o přestávce vyléčil se svými mechaniky elektriku svého „lanýže“ což se projevilo hned na startu, kdy okamžitě všem ujel. Třetí dojel Pavel Král číslo 24 s novým vozem Škoda Felicie. Druhý Jakub Saidl s číslem 200, jeho umístění bylo však poznamenáno závažným pochybením jeho mechaniků a členů MAD TEAMU TRUTNOV. Nechali totiž na jeho stroji Seat Ibiza, který měl na tento závod nově postavený zcela účelově upravené pneumatiky. Na toto byl tým upozorněn už v průběhu první rozjížďky avšak mechanici z tohoto vozu prořezané pneumatiky odstranili pouze částečně.
Po finále bylo vozidlo s číslem 200 odstaveno v uzavřeném parkovišti a znovu zkontrolováno. Bylo však zjištěno, že finále bylo odjeto na prořezaných pneumatikách. Doprovod startovního čísla 200 počastoval též nelichotivými výroky komentátora celé akce a tudíž bylo rozhodnuto, že ve středu zasedne komise výkonného výboru AK Radeč s pozvaným zástupcem Mad Teamu a náležitě v tomto případě rozhodne.

Chtěli bychom připomenout, že organizátoři závodů AK Radeč tyto závody organizují pro vás, investují svůj volný čas a tak si zaslouží slušné a sportovní chování. Toto je asi jediná černá kaňka tohoto velmi vydařeného závodu na závěr autocrossové sezony 2011 na autodromu v Radči u Úpice. Za hojnou návštěvu a kvalitní diváckou kulisu tímto děkujeme všem zúčastněným. Těšíme se na další porci závodů co možná nejvyšší úrovně.

 



Jiří Drahovzal

Další  fotogalerie a reportáž zde

http://www.akradec.cz

 

Fotogalerie

Autokrosové loučení se sezónou 2011 v Radouči objektivem Boba Hlávky

závěr října 2011

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu