Vyhledávání

Opravdu horké novinky z motoristického sportu z Kachnova a Jičínska !!

Kachnov nad Rokytkou.   Novinky z motoristického sportu Jičínska.

31. 12. 2011 

Na sklonku roku se nám dostalo několik zaručených informací ze světa motoristického sportu z našeho regionu. Proto se o ně s Vámi rádi podělíme:
Štikovské rokli možná vyroste konkurence. Na okraji Dolní Branné vzniká nový motoristický areál s příznačným názvem KUŽELRING. Manažerkou areálu se stala úspěšná závodnice Ivana Kuželová, která vyhrála rodinný konkurs. Ta se vedle závodění bude věnovat i organizačním aktivitám: „Trať bude uzpůsobena pro autokrosové a rallykrosové závody a celý areál, představující závodní trať, depo, kryté tribuny, hotel a turistickou rozhlednu, bude postaven v rekordně krátké době tak, aby se zde koncem října 2012 mohl jet kandidátský závod mistrovství Evropy v rallykrosu,“ sdělila Jičínskému deníku Kuželová. Spekuluje se totiž o tom, že by KUŽELRING mohl nahradit pro rok 2013 v rallykrosovém kalendáři letos vyřazený závod v Sosnové. „Už by se dávno bagrovalo a stavělo, ale část pozemku, necelých pět metrů čtverečních, vlastní jakási paní Havránková. Snažíme se o dohodu, ale její návrh deset miliónů za tento kousek pozemku se nám zdá příliš. Za to bych měla asi deset nových bugin,“dodává Ivana Kuželová, manažerka a závodnice v jedné osobě.
 
Letošní Mistr České republiky v truck trialu, Radek Malínský, mění kategorii a s ní i závodní techniku. Současná LIAZka zřejmě poputuje do soukromého muzea závodních speciálů v německém Mannheimu. Malínský totiž vstupuje do nově vypsané kategorie KOMBAJN A1RH+. Do těžkého terénu a přírodních překážek se tedy v sezóně 2012 pustí i závodní kombajny. Jmenovaný jezdec měl velké dilema, když se rozhodoval mezi starým dobrým ruským Kovrovcem a východoněmeckým Forschrittem E 512. Nakonec rozhodla hmotnost stroje a také fakt, že už se konečně ví, kde „soudruzi z NDR udělali chybu“… Radek Malínský tímto děkuje již zaniklým JZD na jejichž dvorech a skládkách našel dostatek kombajnů a náhradních dílů na několik sezón. Pojede s původní koncepcí, jedinou výraznou změnou je použití převodovky z traktoru John Deere a pro lepší ovládání volant z trabantu. Malínského kombajn je nalakován v původních modrobílých barvách a jezdec chce prosadit i startovní číslo 512, což je typové označení kombajnu.

Asi nejvíce překvapila informace, kterou jsme obdrželi před uzávěrkou jako horkou novinku. Václav Fejfar se vedle Mistrovství Evropy zúčastní také Sdruženého mistrovství republik bývalého Sovětského svazu. „Po čtyřech úspěšných sezónach v divizi cestovních vozů jsme dostali nabídku od našeho bývalého soupeře Vadima Makarova, který je duchovním otcem celého projektu. Moc dlouho jsme neváhali, neboť celou účast nám zaplatí nejmenovaný sponzor, pouze prozradím, že se jedná o 80% akcionáře jednoho ropovodu.“ Závodit se bude na tratích, které jsou známy z Mistrovství Evropy – Bauska, Plunge, Dmitrov, Tatarstán a další. Fejfarovými soupeři budou domácí závodníci, přezdívaní „kamikadze východu“ s vozy Volha WRC, Lada S2000, Moskvič 1600 GTI a Záporožec Turbo 4x4, tedy úplně jiná technika než se jede v ME.

„Budeme startovat s letošní Fábií, novou si pošetříme pro závody Mistrovství Evropy,“ říká Václav Fejfar a dodává:  „Definitivní rozhodnutí padlo v momentě, kdy jsme zjistili, že se závody Sdruženého mistrovství SSSR nekryjí s žádným závodem ME. Pro tyto starty opravujeme autobus Karosa, který bude upravem pro polní podmínky a budeme jej nechávat v Rusku. Kdyby se nám ztratil, nebude nám to tolik líto…“Zajímavostí je, že se jedná o původní Fejfarův autobus se kterým jezdil po závodech koncem osmdesátých let. V Lužanech ho doposud používal jako jako králíkárnu a boudu na nářadí jeden ze sousedů.

 
                                                                                                                                                                                                                                                                                    Pavel Vydra
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu