Vyhledávání

Aleš Loprais se představil v Kopřivnici a vyráží na východ Evropy na Silk Way rallye

Aleš Loprais chce vyhrát Silk Way rally

Závod se jede po slavné Hedvábné stezce Marka Pola.  Soutěž je součástí seriálu Dakar Series.

Startuje 5.září 2009 v Kazani-hlavním městě Tatarstánu, projíždí Kazachstánem a končí 13.září v turkmenském Ašchabadu. Měří 4500km a je rozdělen do 9.etap.Během cesty si jezdci užijí nejrozmanitějších povrchů. Lahůdkou budou závěrečné 2 etapy v dunách pouště Karakum.

„Možná s výjimkou sněhu tam je asi všechno“ -řekl na tiskové konferenci Aleš Loprais-synovec slavného Karla Lopraise .

Posádku tvoří: řidič |Aleš Loprais, navigátor a nováček -Jaro Miškolci a tradiční mechanik Milan Holáň.

Popřejme Loprais Tatra týmu vytečné umístnění.

Mirek Knedla

PS: ale samozřejmě i dalším našich zástupcům.

 

Loprais Tatra Team úspě?ně završuje testy před Silk Way Rally

U? za necelé dva týdny se otevřou brány dal?ímu podniku Dakar Series, dlouho očekávanému zápolení na Hedvábné stezce pod názvem Silk Way Rally. Ale? Loprais u? v plném tempu dokončuje sérii testů nového závodního speciálu, s ním? se postaví převaze domácí ?sborné.?

Od nepodařeného vystoupení na jihoamerického Dakaru se mnohé změnilo, celý tým i přes neúspěch přivezl kupu zku?eností, které vlo?il do stavby nového vozu. Ač na fotografiích vypadá závodní automobil pro Silk Way Rally identicky s tím z Dakaru, jde prakticky o nový speciál vzniklý přestavbou vozu, s ním? Ale? získal třetí místo na Dakaru 2007. Auto pak slou?ilo doprovodným účelům týmu (objevilo se třeba na Central Europe Rally nebo na Hungarian Baja) a je?tě před Dakarem bylo kompletně rozebráno. Z dostupných komponent byl postaven nový speciál ve specifikaci Variant Kit s posunutým agregátem. Z jihoamerického auta pochází pouze karbonová nástavba Triton s jiným provedením vnitřního ocelového rámu, který by neměl praskat jako při Dakaru.

Dakarská odyssea měla název spojka, na ní? se upřela nemalá část vývoje. U specialistů ve firmě Sachs vznikla spojka zcela jiná, také keramická, ale lépe uzpůsobená přenosu extrémního točivého momentu v pra?ných podmínkách. ?Testovali jsme ji vydatně, i kdy? v?e se v?dy projeví a? při závodě. Tahle spojka je v?ak extrémně odolná, typicky závodní, je také nesmírně tvrdá na se?lápnutí,? říká Ale? Loprais.
Celý článek ...


Jaro Mi?kolci: skok na Silk Way rovnýma nohama

Na kabině Tatry Ale?e Lopraise se při Silk Way Rally objeví poprvé slovenská vlaječka. Pro Jaro Mi?kolciho je středoasijský závod premiérou na takto velkém podniku, rozhodně v?ak nikoliv první závodní zku?eností.

Aktivity Jaro Mi?kolciho jsou na Slovensku po léta spjaty se značkou Nissan. Není divu, ?e jeho společnost dostala zakázku na úpravu novinářské Navary Loprais Tatra Teamu, s podobnými úpravami u? měla zku?enost. Profesionální zástavby ochranného rámu, závodních pru?in i zakrytování tlumičů si v?imli i zástupci konkurenčních týmů a bylo zajímavé sledovat, jak se zastoupení Navar mezi press cary na Dakaru zvy?uje, inu dobrý příklad inspiruje.

Závodnické geny začal Jaro projevovat u? na střední ?kole, kdy se podílel jako mechanik na závodech motokár. Na vysoké ?kole u? závodil se ?kodovkou a v roce 1997 u? měl vlastní tým s malým Nissanem Micra. Do jeho aktivit stále více pronikal svět offroad. Začal se podílet na pořádání offroad podniků jak pro domovský Nissan tak třeba pro Matador, který se ve výrobě terénních pneumatik začal více anga?ovat. V Nitře se podílel na otevření zku?ebního polygonu a vyrazil i na pár terénních expedic, třeba do Maroka nebo do Rumunska. Celý článek ...

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu