Vyhledávání

Baja Polonia se jela letos vůbec poprvé, ale dopadla na výbornou

Baja Polonia se jela letos vůbec poprvé, ale dopadla na výbornou

Mezinárodního mistrovství České republiky v cross country rally – Baja Polonia.
Baja Polonia (PL)

V Polsku se uskutečnil druhý závod Mezinárodního mistrovství České republiky v cross country rally – Baja Polonia. Tým OR-C vypravil na tento závod pouze jednu Toyotu, za jejíž volant usedl Viktor Chytka, navigovaný nováčkem v cross country rally Vlastou Korcem. Cílem OR-C týmu bylo především doladění nového vozu, správné nastavení tlumičů a „zaučení“ nového spolujezdce. Druhým členem OR-C týmu byl na tomto podniku navrátilec do vod cross country Tomáš Hořanský, který si po několikaleté pauze opět vyzkoušel, jaké to je sedět za volantem soutěžního vozu. K tomu mu posloužilo Viktorové Mitsubishi Pajero ( kat. T2), které si na tento závod vypůjčil, a to i se spolujezdcem, kterým byl Pavel Vaculík.

Baja Polonia se jela letos vůbec poprvé, a tak byla pro všechny ( alespoň české posádky) velkou neznámou a všichni se sjížděli do polského Rzeszówa plni očekávání. Pořadatelé, jež mohli těžit z dlouholetých zkušeností z pořádání rallyových podniků, se s organizací závodu vypořádali na výbornou. Už na technických přejímkách se ukázalo, že v Polsku berou tuto soutěž vážně a prestižně a preciznost a důslednost techniků byla nevídaná a nejednomu soutěžícímu se ulevilo, když přejímky úspěšně absolvoval. Na start, na náměstí v Rzeszówě, se postavilo 19 soutěžních vozů, které se následně přesunuly na 10 kilometrů dlouhý prolog. Už zde byla opět vidět obrovská připravenost a profesionalita polských pořadatelů – tak velkou koncentraci a hustotu „traťáků“ jsem již dlouho nezažil.

V sobotu na posádky čekaly tři průjezdy 66 km selektivním sektorem, který obsahoval snad vše, co má soutěž takového – cross country rallyového typu mít : rychlé šotolinové úseky, hlinité, kamenité a písčité cesty mezi stromy, či průjezdy hlubokým pískem. V prvním průjezdu se blýskli domácí jezdci, kdy především 1. místo Grajeka, který ostatním ujel o parník, bylo velkým překvapením. Ve druhém, v ostřejším tempu jedoucím se průjezdu se však pomalu začala projevovat náročnost polského podniku. Odstoupení Grajeka, či Přibyla jsou jasným důkazem.

Všudepanující vedro taktéž technice nepomohlo a motory automobilů se často přehřívaly a pekelné horko se podepsalo také na fyzickém stavu samotných jezdců a jejich navigátorů. Při třetím průjezdu měli problémy téměř všichni jezdci jedoucí na špici výsledkové listiny. Pořízek se zdržel poruchou elektrického systému, Loszewski měnil pneumatiku a motor Toyoty týmu OR-C si vrčel v náhradním režimu. Toho využil v klidu jedoucí Zapletal na Pajeru, který se tak odpoutal od zbytku startovního pole. Potíží svých protivníků využil taktéž Hořanský, který se v třetím průjezdu zaskvěl 3. nejlepším časem.

V neděli čekala na přeživší posádky porce zhruba 130 km, ve dvou totožných průjezdech( avšak odlišných než v sobotu). Aby se ukázala připravenost týmu a umění jezdců, byla nedělní etapa ve znamení dešťových přeháněk. Celou noc ze soboty na neděli a nedělní dopoledně dopadaly na vyprahlou zem dešťové kapky. Závěrečný den soutěže však v celkovém pořadí nepřinesl žádné výrazné změny a všichni jezdci si drželi své vydobyté pozice.

Na cílovou rampu jako první vyjel Miroslav Zapletal s Tomášem Ouředníčkem, následován svým týmovým kolegou Zdeňkem Pořízkem a nejleším domácím jezdcem Patrykem Lozsewskim. Bramborovou medaili v absolutním pořadí vybojovali Viktor Chytka s Vlastou Korcem a k tomu přidali suverénní vítězství v kategorii T2. Z pohledu OR – C týmu tedy velmi povedený víkend. V pořadí MMČR se díky dvěma 4. místům ( soutěž byla pro MMČR jednotlivě hodnocena každý den ) vyhoupl Viktor Chytka už na třetí pozici.
(Kompletní výsledkový servis dostupný na www.bajapolonia.pl)


Marian Chytka

 

Fotogalerie

Baja Slovakia 2008, foto Roman Langer

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu