Vyhledávání

Buggyru a Tatru spojují volant a bezpečnostní pásy. Vršecký je měl v Tunisku hodně utažené !

Buggyru a Tatru spojují volant a bezpečnostní pásy. Vršecký je měl v Tunisku hodně utažené !

Mise Dakar zahájena!

Přestože je trucková sezóna 2010 minulostí, těší se dvojnásobný mistr Evropy David Vršecký stále značnému zájmu médií. Důvod je jasný. Na začátku příštího roku totiž pojede v roli kopilota týmu Czech Dakar Team slavnou Rally Dakar 2011.

Spáčil se konkurence neobává

Přestože se týmový manažer Jan Kalivoda nechal slyšet hned po oznámení účasti dvojice Vršecký – Dolejš na blížícím se ročníku Rally Dakar v tom smyslu, že cílem Buggyry je především zisk maxima informací a zkušeností ohledně nejslavnějšího dálkového závodu světa, David Vršecký zatím neponechává v rámci přípravy nic náhodě.

Po testování v Senici a účasti na rally v Tunisu mám jasno v tom, že Dakar se nedá jen odjet, ale musí se prožít. A pokud možno přežít,“ hodnotil David lakonicky po svém návratu z Tunisu. „Můžu říct, že Dakar pro mě i pro Buggyru představuje mimořádnou výzvu do blízké budoucnosti.“

Poprvé se David seznámil blíže se závodním speciálem Tatra 815 ve dnech 23. – 24. října na okruhu ve slovenské Senici. Přestože se nejednalo o tak náročnou trasu, jaká čeká na účastníky Rally Dakar v Jižní Americe, předčila ostrá jízda na testovacím polygonu veškerá Davidova očekávání. „Hluboce se klaním před všemi, kteří v minulosti Dakar absolvovali. Čekal jsem hodně, testování ovšem předčilo veškerá moje očekávání,“ přiznal David.

Buggyru a Tatru spojují volant a bezpečnostní pásy. Zatímco v Buggyře mám ale pásy hodně na volno, tady je musím mít utažené. V opačném případě bych asi vyletěl z auta.“

David Vršecký je mimo jiné pětinásobným světovým rychlostním rekordmanem. Přesto ho rychlost Tatry uchvátila. „Když jsem někde četl, že maximální povolená rychlost je 150 km/h, v duchu jsem si říkal, že tak rychle se snad v terénu ani nedá jet. Jak vidno, spletl jsem se. Přejížděli jsme krátery, na jejichž zdolání je snad potřebná horolezecká výbava. Tatra to zvládla bez sebemenších problémů. A hodně rychle,“ potvrdil roudnický trucker.

K prvním Vršeckého krokům v cross country se vyjádřil i týmový boss Marek Spáčil. „David toho dokázal na okruzích strašně moc, ale k Dakaru přistupuje s absolutní pokorou, což je základním předpokladem úspěchu. Pokud máte s někým strávit v kabině tři hodně těžké týdny, během kterých se může stát prakticky cokoli, musíte vědět, že se na toho druhého můžete stoprocentně spolehnout. David se zatím jeví jako ideální volba.

Dakar je totiž o týmu, takže pokud uděláme dobrý výsledek, nebude se jednat pouze o úspěch Marka Spáčila, ale nás všech, Tedy i Davida“ řekl zkušený dakarský harcovník. „Dostal jsem několik otázek v tom smyslu, jestli mi nevadí, že možná vychovávám konkurenci. Určitě ne. Konkurence mě motivuje. A pokud se Buggyra někdy objeví na Dakaru, budu tomu rád.“

Tuniská anabáze

První skutečné seznámení se závodním speciálem v podmínkách hodně blízkých Dakaru čekalo na Davida na začátku listopadu v Tunisu na El Chot Rally. Závěr soutěže se ovšem kryl s předem naplánovaným testováním Buggyry v Mostě,
David tak odjížděl na sever Afriky s vědomím toho, že závod nedokončí. „Marek pojímá rally v Tunisu jako ostré testování. Budu se toho chtít co nejvíce naučit, sbírat zkušenosti ohledně fungování týmu. Snad to dobře dopadne.“

Posádka vyrazila do Tunisu po vlastní ose, nejdříve byl na řadě Janov, poté nalodění se na trajekt. Po cestě do italského přístavu se dostal David za volant Tatry, především ho zaujala snadná ovladatelnost monstra. Samotný start do závodu vyšel nově složené posádce excelentně, když triumfovala v úvodním dvacet kilometrů dlouhém prologu. David Vršecký neskrýval nadšení.

Je to něco úplně jiného, než když člověk krouží po okruhu. V okamžiku, kdy jedete neznámým terénem, byť podle itineráře, se musíte stoprocentně soustředit. Zatím se učím číst terén, piluji správný odhad. Nějakou dobu to ale potrvá.“

Přestože David ukončil svou tuniskou misi vzhledem k již zmiňovanému testování předčasně, vrátil se do vlasti plný zážitků. A co je důležitější, s novými zkušenostmi, včetně servisu během závodu a nouzového nocování v poušti.

Ovládání auta v terénu při takových rychlostech je především o zkušenosti. Jezdec musí odhadnout, kdy přibrzdit, který úsek se dá naopak projet pod plným plynem. Nikdy bych nevěřil tomu, že tak robustní kamión může jezdit rychlejší časy, než motorky nebo osobní auta. Je to nádhera projíždět smykem zatáčky a hrnout před sebou osobák,“ vzpomíná David Vršecký. Do kategorie nezapomenutelných řadí rovněž své zkušenosti s pískem a lopatou.

Obojího jsem si užil nadmíru. I v tomto případě se jedná o fantastickou přípravu na Dakar, které se hned tak něco nevyrovná.“

Testování a fyzička

Nadcházející víkend čeká Czech Dakar Team závěrečné testování v Senici. V jeho průběhu bude David především pracovat na pilování detailů spojených s funkcí kopilota. Poté se začne věnovat fyzické kondici.
I když mě Marek Spáčil ujistil, že na Dakaru přestane člověk po třech dnech vnímat veškerou bolest, moje dosavadní zkušenosti mi říkají, že nesmím nic ponechat náhodě. Hned z prvního testování v Senici jsem totiž přijel rozbitý a kratší snad o pět centimetrů. S jídlem snad nebudou problémy, pozřu všechno, kromě rajčat,“ ukončil David hodnocení své dosavadní přípravy.




Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch
Klimentská 1246/1
110 00 Praha 1

www.buggyra.com  

www.czechdakar.cz
PR

 

Fotogalerie

Testování CDT na Dakar 2011 s Davidem Vršeckým - atmosféra miniobjektivem P. Jelínka

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu