Vyhledávání

Czech Dakar Team se představí také divákům na úvodní erzetě v Brně

Czech Dakar Team se představí také divákům na úvodní  erzetě v Brně
Brněnské výstaviště se u příležitosti automobilového veletrhu Autosalon 2009  stalo svědkem představení nového sympatického projektu, nesoucího název Czech Dakar Team, v jehož zelenomodrých barvách uvidíme na Rallye Dakar a dalších závodech typu cross-country kamiony, automobily, motocykly i čtyřkolku. Duchovním otcem projektu je majitel týmu MS – rallytruck Marek Spáčil a Jiří Janeček, dosud startující za stáj Offroad centrum Praha.
 
Czech Dakar Team bude na Rallye Dakar reprezentovat šestatřicet lidí,  vyznávajících stejné hodnoty a toužících po úspěchu i dobrodružství. Jedná se tak o největší tým, jaký kdy startoval v českých barvách. Heslo týmu "Ve velikosti je síla" asi nejlépe vystihuje motivaci všech, kteří se k tomuto projektu připojili.
 
Nový tým neznamená jen nové jméno a barvy, ale i novou techniku. Asi největším překvapením bylo sdělení Marka Spáčila, poukazující na úzkou spolupráci s Tatrou, díky které vznikají dva nové závodní speciály této značky namísto dosavadního obstarožního speciálu LIAZ 4x4 Dakar. Nebýt technických problémů a zákazu asistence, mohl Marek Spáčil při letošní dakarské premiéře skončit vysoko v první desítce a stát se nejlepším českým truckerem, kterým téměř po celou dobu lednového závodu byl.
 
Dvojice Jiří Janeček a Viktor Chytka, startující v kategorii osobních vozů  s Toyotou LC 120, vybojovala při svém premiérovém startu dvaapadesáté místo celkově a páté mezi nováčky v hodnocení "First Time Challenge". Jiří Janeček, který je pražským radním a poslancem Parlamentu ČR, se již teď těší na testování nové Toyoty, kterou také mohli skoro týden obdivovat i tisíce fanoušků na veletrhu Autosalon.
 
Nový motocykl bude mít i Martin Macek, který byl na dvou posledních Dakarech s přehledem nejlepším českým motorkářem. V roce 2007 při své premiéře zazářil Macek jako kometa a vybojoval skvělé patnácté místo, letos po sérii technických problémů dojel jako osmnáctý. Oldřich Bražina zase letos sedlal čtyřkolku a nejtěžší závod na světě dokončil na výborném pátém místě. Ani Olda nezůstane pozadu a staví nový speciál.
„Příprava na extrémně náročný podnik, jakým bezesporu Dakar je, dnes probíhá prakticky celoročně. Přípravou se přitom nemyslí jen vlastní závodění, ale i poctivá práce konstruktérů a mechaniků na dílně a posádek v posilovnách. Letošní Dakar totiž více než kdy jindy dokázal, jak je fyzická kondice důležitá. Jiří Janeček s Viktorem Chytkou letos startují na vybraných soutěžích Baja, MMČR i v rámci nově vzniklého seriálu středoevropské zóny,“ říká šéf týmu Marek Spáčil.
 
Ostrou generálkou před Dakarem a zároveň testováním nové Tatry a Toyoty Marka Spáčila, by pro Czech Dakar Team měla být náročná podzimní Rallye Hedvábná stezka, která se v termínu 5.- 13. září 2009 pojede na území Ruska, Kazachstánu a Turkmenistánu.
 
„Tým chce maximálně využívat synergických efektů, které vyplývají z jeho velikosti, a záběru pokrývajícího všechny kategorie. Budeme si vzájemně pomáhat, to je hlavní cíl celé skupiny," uvedl Marek Spáčil na tiskové konferenci, konané ve výpravné dakarské expozici, kterou se Czech Dakar Team blýskl v minulých dnech na brněnském Autosalonu. Tolik dakarských vozidel na jednom stánku ještě zřejmě na této akci nikdy prezentováno nebylo. Navíc expozice byla připravena v podobě „bivaku“ a nechyběly v ní ani tři tatrovky písku, palmy, či vlastní bivak – stan se zázemím týmu. 
 
Hodně diváků přilákaly také každodenní hudební prezentace bubeníků, přičemž jezdci rozdali i stovky, či spíše asi tisíce podpisů na vydařené plakáty i podpisové karty týmu. Velký úspěch měly také připravené sestřihy z testování i z vlastního pouštního marathonu, kde bylo plno úžasných záběrů.
 
"Větší a spolupracující tým představuje pro nás všechny výhodu," doplňuje Jiří Janeček a pokračuje : "Dakar je náročný a nic neodpouští, ale společně dokážeme mnohem více, než jako jednotlivci."
 
Pokud jde o cíle Czech Dakar Teamu, tak olomoucký Marek Spáčil, několikanásobný účastník Dakaru v různých funkcích, míří rovněž vysoko, ale současně zůstává nohama na zemi: "Hodně napoví Rallye Hedvábná stezka, která pro nás bude prvním ostrým testem před Dakarem. Jsem přesvědčen o tom, že ve spolupráci s Tatrou dokážeme připravit obě auta a testování přímo v soutěži bude na výbornou. Pokud bychom se umístili v první desítce, tak bych byl spokojený."
 
Jiří Janeček dokázal hned při své dakarské premiéře dojet do cíle a rád by tento výsledek přinejmenším zopakoval: "Pocity, jaké jsme zažívali s Viktorem na cílové rampě, byly fantastické a rádi bychom je okusili znovu. Pojedeme opět v kategorii upravených sériových vozů T2 a umístění v první třicítce by bylo fantastické," říkal Janeček.
 
Martin Macek nechce nic zakřiknout, ale přesto neskrývá optimismus: "Do třetice by to konečně mohlo vyjít. Mám motivaci, skvělou techniku a fantastický tým. To všechno by mi mělo pomoci k životnímu výsledku."
 
Oldřich Bražina by chtěl především dokončit tento náročný závod a výsledek se pak již dostaví : "Dakar je maratónská soutěž, takže je třeba nejdříve dojet do cíle. Teprve pak lze pomýšlet na dobrý výsledek."
 
„Ve velikosti je síla. Tato dobou prověřená zkušenost nás vedla ke spojení sil a utvoření Czech Dakar teamu. Spojením nejen těchto dvou profesionálních celků - Offroad centra Praha a MS–rallytrucku - ale i připojením dalších, samostatných dakarských jezdců, vznikl profesionální team, který  se soustředí zejména na náročné dálkové soutěže, jakou jsou např. světoznámý Dakar nebo Silk Way Rally a Hungarian Baja, dále např. seriály Croscountry a české, evropské i světové offroadové závody,“ plánuje Spáčil.
 
Hlavním soutěžním podnikem týmu je účast na Rallye Dakar 2010, která se opět bude konat v Jižní Americe – Argentině a Chile.
 
 
Czech Dakar team aAgrotec Mogul Rallye Hustopeče 2009
 
Veletrh Autosalon Brno 2009 ve čtvrtek skončil a všechny členy týmu potěšil obrovský zájem o dakarský stánek, který vznikl ve spolupráci s Pavlem Jelínkem, šéfredaktorem televizního motoristického magazínu Motormix, mediálním partnerem týmu, a díky výborné spolupráci s BVV. Většina exponátů sice v pátek opustí jednotlivé pavilóny, ale v případě dakarských vozů dojde jenom k jejich „přesunu“ o pár desítek, či stovek metrů dál.
 
Areál BVV se  totiž stane v průběhu pátku 12. června centrem Agrotec Mogul Rallye Hustopeče 2009, když v jeho prostorech se uskuteční veřejně přístupné technické přejímky a také odpolední slavnostní start rallye. Ten se uskuteční  na startovní rampě v blízkosti administrativní budovy BVV v 16 hodin.   Naostro se začne závodit úderem dvacáté hodiny. Na posádky  i diváky čeká okruh o délce 2,64 km, který absolvuje každá posádka třikrát, takže diváky čeká atraktivní podívaná. Kolem trati pak budou vytyčena čtyři divácká místa a právě jednoho z nich budou vidět dakarské speciály.
 
V jednání s ředitelem soutěže máme i ostré „zavrčení“, ale je docela těžké najít vhodný čas k takové ukázce, kdy by vůz nebo vozy mohly na trať vyrazit. Bohužel to asi nepůjde třeba před předjezdci, ještě stále o tom jednáme,“ doplňuje Pavel Jelínek.
 
V každém případě fandové rallye v areálu BVV uvidí ostrý závodní LIAZ i doprovodný MAN, ale také třeba novinářský Nissan, či Hummer a další stroje z Dakaru.
 
Na trati RZ 1 je připraveno několik velmi zajímavých míst, včetně terénních nerovností a brodu. Chybět nebude velkoplošná obrazovka se záběry přímo z trati. K  parkování mohou diváci využít parkovací plochy v okolí areálu, kde jsou tisíce parkovacích míst. Jednotné vstupné do areálu činí symbolických 30,- Kč. Ale jistě to bude stát za to. V pátek v noci a v sobotu budou další RZ jihomoravské soutěže pokračovat v okolí města Hustopeče.
 
 
Více na :
 
 
 
Pavel Jelínek
 
 
Tisková informace TV MotorMIX  a Czech Dakar teamu
V Brně 11. června 2009
 

Fotogalerie

Czech Dakar team na Autosalonu Brno 2009 a malované kočičky, foto týmu Yascha

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu