Vyhledávání

Dakar 2009: 11 etapa v Andách byla rozdělila karavanu na dvě části.

Dnešní 11 etapa rozdělila karavanu na dvě části. Závodníci vyrazili směrem do argentinského města Fiambala na svou první a jedinou maratónskou etapu a zbytek pole, všechny asistence, si to namířili přímo do města La Rioja, na úmorný, takřka 800km dlouhý přejezd. Prvních 400km přejezdu byl spojen se zdoláváním And, kdy jsme překonali výšku 4450m nad mořem.

Organizátoři pro nás připravili lahůdku, kdy pro nás vybrali nepoužívaný přejezd hor v místech, kde před námi projel „Grejdr“ (zemní stroj s radlicí mezi koly a před přední nápravou), kde v některých úsecích si museli některé 8kolky několikrát najíždět, aby průseky zvládli. Řekl bych, že to bylo pro asistence zatím nejnebezpečnější přejezd. To abychom si to také patřičně užili J. Přírodní scenérie a život v Andách, ale stál za to, to vidět.


Zatímco jsme se trápili v přejezdu, závodníci si „užívali“ etapu, ve které jedinou měřenou částí byl samotný přejezd, na který byl limit 10.hodin. Zajímavostí z předešlé etapy Copiapo – Copiapo bylo oficiální pořadí, kdy několik závodníků nezvládlo navigaci a neprošly GPS body, za což následovala několikahodinová penalizace. Ivan byl tedy klasifikován na 16.místě a David na místě 41. Super, Dakar není rychlostní závod, ale mistrovství v navigaci, což naši borci zvládají na 1*.

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu