Vyhledávání

Dakar: Jarda Valtr jedenáctý, i když jel 200 km bez brzd a závěr s poškozenou nápravou

Dakar: Jarda Valtr jedenáctý, i když  jel 200 km bez brzd a závěr s poškozenou nápravou

Jarda Valtr dojel jedenáctý
Kamion Liaz jel 200 kilometrů bez brzd a závěr etapy s poškozenou zadní nápravou

Skvělý výkon, ale i nezbytná dávka štěstí přinesly kamionu Liaz výborné jedenácté místo v osmé etapě mezi chilskými městy Copiapó a Antofagastou
. Posádka ve složení Jaroslav Valtr, David Pabiška a Jan Bervic zvládla velice svižně rychlou a tvrdou etapou, která byla v poušti Atacama zakončená nebezpečnou kamenitou pasáží. V nejdelší speciálce Rallye Dakar byli členové týmu KM Racing za vítěznou tatrou Aleše Lopraise druhou nejrychlejší českou posádkou a postoupili na průběžné 23. místo.

„Vedli jsme si docela dobře, ale na 270. kilometru se nám utrhly oba přední bubny, takže zbývajících dvě stě kilometrů jsme jeli úplně bez brzd. S tím se nedalo závodit, ale snažili jsme se s tím bojovat. Pokud to šlo, letěli jsme stopadesátkou, ale byl spíš takový boj o přežití,“ vyprávěl o průběhu pondělní etapy Jarda Valtr, jinak letošní dakarský nováček v roli řidiče.

Budeme bojovat o ještě lepší výsledek

Nefunkční brzdy však nebyly jediným „úrazem“, který liazka utrpěla. „Bylo to docela drsný, protože jak auto vůbec nebrzdilo, vylétli jsme z trati do půlmetrových balvanů a při tom hodně poškodili zadní nápravu. I s tím se dalo jet, ale docela při nás stálo štěstí, protože jsme při tom neprorazili žádnou gumu,“ vychvaloval přízeň „paní Štěstěny“, díky ní zaznamenal své dosavadní nejlepší dílčí umístění.



Ono to je dané tím, že jsme se po sobotní ztrátě, kdy jsme v obrovské duně udělali spojku, dostali zase víc dopředu. Už nemusíme předjíždět tolik aut, a to se pak jede mnohem líp. Pomalejší vozidla nás tolik nebrzdí a nejedeme v takovém množství prachu,“ poznamenal Valtr, jehož stroj v bivaku ihned převzali mechanici, aby opravili a vyměnili poškozené díly.

Po posunu ve výsledkové listině směrem dopředu Jarda věří, že budou mít v následujících etapách šanci na další zlepšení. „Budeme startovat zase o něco víc zepředu a výsledek by mohl být třeba ještě o něco lepší. Budeme se prát, budeme bojovat,“ sliboval řidič a naznačil, že v silách kamionu Liaz i výborně pracující posádky může být umístění v elitní desítce.

Neoblíbený volný den

Nedělní volno si dakaristé příliš neužili, odpočinkový den totiž v lásce příliš nemají. „Jsme rádi, že je už to za námi. Tým vypadne z rytmu, jen se dělá a dělá. Pořád se něco opravuje s myšlenkou „co kdyby“. Je dobře, že už se zase jede a všechno funguje podle nastavených kolejí,“ vrátil se k nedělnímu volnu manažer sedlčanské stáje Martin Pabiška.
min

http://www.kmracing.cz

 

Fotogalerie

Dakar 2012 a technika KM Racing týmu v druhé půlce soutěže

foto týmu Petr Lusk

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu