Vyhledávání

Josef Macháček jede se čtyřkolkou potestovat na Dakar 2012 do Bulharska a Tuniska

Josef Macháček  jede se čtyřkolkou potestovat na Dakar 2012  do Bulharska a Tuniska

Machuse čekají před Dakarem dvě soutěže
Se čtyřkolkou se nejdřív vypraví do Bulharska a na podzim chce startovat ještě v Tunisku

Týdny váhání a rozhodování, jestli bude na příští Rallye Dakar startovat v kategorii čtyřkolových motocyklů nebo terénních automobilů jsou u konce. Josef Macháček se ještě letos vrátí do sedla čtyřkolky, protože projekt s vozem buggy není ještě ve fázi, že by se s ním mohl vydat vstříc nejnáročnějšímu motoristickému dobrodružství. Čtyřiapadesátiletý veterán vytrvalostních soutěží si navíc v červnu při havárii s buginou na polské rallye Baja Carpathia zlomil nohu, přesto už myslí na další starty.

S nohou je to lepší, už můžu skoro normálně chodit. Začátkem září startuji s čtyřkolkou v Bulharsku na soutěži dlouhé patnáct set kilometrů. Na přelomu října a listopadu bych chtěl být v Tunisku, kde se jede závod na 3600 kilometrů, což sice bude směrem k Dakaru určitý risk. Kdyby se mi tam něco stalo, už bych se těžko do konce roku dal dohromady, abych mohl v Jižní Americe startovat. Jenže já věřím, že všechno zvládnu a pět tisíc kilometrů mi bude jako příprava na Rallye Dakar stačit,“ pravil jezdec stáje KM Racing.

„Před pár dny jsem se na čtyřkolce kousek svezl a začalo mě to znovu bavit. Jediné, co mě nebaví je snížení obsahu motoru do 750 ccm. Přitom když byl v dubnu v Praze ředitel Rallye Dakar Etienne Lavigne, tak garantoval, že čtyřkolky budou osmistovky. Jenže koncem července přišel pokyn, že se quady podle předpisů FIM rozdělí na dvě kategorie. Stroje s pohonem na dvě kola budou sedmsetpadesátky a čtyřkolky s pohonem na obě nápravy budou mít obsah do 900 ccm,“ kroutil hlavou pilot, který v kategorii čtyřkolek na Rallye Dakar pětkrát triumfoval.

Nenadálé změny v předpisech jsou k vzteku

„Nechápu, jak k těmto nenadálým změnám dochází, když už jednou parametry kubatury oznámí. Je to k vzteku. Přidělává nám to jen práci a vyhání peníze z kapes. Motor na osm set kubíků jsem už měl přestavěný a pak přijde nový předpis. Stálo to pětačtyřicet tisíc, a to pro mě nejsou malé peníze,“ láteřil Machus.

Nyní už ale přemýšlí o tom, jak získat na lehčím quadu s pohonem na jednu nápravu výhodu. „Jde mi o to, aby byla čtyřkolka rychlejší a míň namáhaná. Myslím, že by mi k tomu mohly pomoct užší gumy, než s jakými se obvykle jezdí. Už jsem je doma trochu vyzkoušel. Mají menší valivý odpor, ale fungují normálně. Ještě je však bude potřeba otestovat v písku na soutěžích, které mám před Dakarem v plánu,“ plánoval Macháček.

Snížení obsahu je podle něj krok zpátky. „Je to mínus dvanáct koní, ale nebudu se s tím trápit. Chci si Rallye Dakar hlavně užít. Na dakarské čtyřkolce pojedu už v Bulharsku. To znamená, že se nikam nepoženu, abych stroj nerosekal. Budu tam taky testovat nové čerpadlo a právě užší pneumatiky. Až se vrátím z Tuniska, čtyřkolku celou rozeberu, nastříkám a ustrojím na cestu přes moře,“ uzavřel. min

 

Fotogalerie

Dakar 2011 a úvod týmu KM Racing, foto týmu Petr Lusk

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu