Vyhledávání

KM Racing na ruskou Silk Way Rally s novými kamiony

Na Silk Way Rally s novými kamiony
KM Racing vysílá na ruskou soutěž v roli řidičů Jaroslava Valtra a Józefa Cabalu

Půlrok od Rallye Dakar utekl jako voda a před automobilovými vytrvalci stojí další velká výzva. Ruská Silk Way Rally bude i prvním testem dvou nových kamionů Liaz stáje KM Racing, do jejichž stavby se tým pod vedením Martina Macíka pustil hned v únoru po návratu dakarské techniky z přístavu v Le Havru. Na vozech je prakticky všechno nové, což stálo sedlčanskou partu nespočet hodin tvrdé práce, tvůrčí invence a v neposlední řadě i fůru peněz.

Ve dvojici jely liazky naposledy Rallye Dakar v roce 2009, a tak jsou nové i obě posádky. V prvním autě se představí pilot Jaroslav Valtr, mechanik Martin Macík a jeho syn bude navigovat. Ve druhé posádce bude sedět za volantem polský jezdec Józef Cabala, role navigátora se ujme Josef Kalina a mechanikem bude Jan Bervic
. „V Cabalově případě se jedná o nájem auta. Udělali jsme obchod, aby mohl ve velkých soutěžích startovat v našem kamionu. Jede s námi šest mechaniků, tři budou v asistenční liazce a tři v toyotě. Další toyota bude působit jako novinářský vůz,“ řekl k sestavě týmový boss.

Konvoj pěti vozidel KM Racingu se v úterý ráno 5. července vydá ze Sedlčan do německého přístavu Travemünde. Po vylodění v Helsinkách pak dojede po vlastní ose do Moskvy. Ve sportovním areálu v Lužnikách si posádky i doprovod odbudou povinné přejímky a 9. července se na Rudém náměstí uskuteční slavnostní start.

Těžiště kamionů se posunulo dozadu

S jakými novinkami vyrazí KM Racing na první konfrontaci? „Auta vypadají jinak než ta předchozí. Většinu práce jsme zvládali u nás v dílně vlastními silami, nemáme žádnou fabrickou podporu. Jen Rába nám dodala nové nápravy a s Deutzem jsme se dohodli na repasování motorů, které teď mají větší výkon. Jeden má dvě turba a druhý jedno. Jinak je všechno náš vývoj a všechny díly jsou nové,“ prozradil Macík.

Proti předchozím modelům se prodloužil se rozvor a auta mají vylepšené pérování. Nádrže jsou umístěné nahoře na korbě, chladiče vzduchu jsou za kabinou, čímž se těžiště kamionů posunulo dozadu na prostředek a vyrovnaly se tlaky na nápravy. Nástavby jsou celohliníkové s novými konstrukčními prvky.

„Jedná se o hodně předělaná auta, i když vycházejí z koncepce náklaďáku, který jel v lednu Dakar v Jižní Americe. Ještě ale neumíme říct, jak se budou v etapách chovat, protože na testy nezbyl doma prostor. Změna těžiště by měla mít vliv na stabilitu vozu a jízdní vlastnosti. Ještě bude nějaký čas trvat než se všechno podaří doladit, ale myslím, že za rok už budou naše kamiony na výborně úrovni,“ přemýšlel šéf KM Racingu už o budoucnosti.

Cílem je příští Rallye Dakar

„Oba piloti jsou na takhle velké soutěži svým způsobem nováčci a jedou si ověřit své schopnosti a možnosti. Já budu v kabině hlavně proto, abych auta viděl v akci. Naše ambice proto směřují k tomu, abychom si auta v závodních podmínkách pořádně otestovali, aby si piloti zatrénovali a připravili se na vrchol, kterým pro ně bude příští Rallye Dakar. Oba usednou do neznámého auta a budou se s ním muset učit zacházet. Jsou to samozřejmě závodníci, ale potřebují si novou techniku v terénu osahat a najet ostré kilometry, což bude pozitivní právě směrem k Dakaru. Silk Way bude první test, po němž bude na podzim následovat soustředění v Tunisku, což bude dalším krokem k tomu, aby byly liazky maximálně vyzkoušené před Dakarem,“ pokračoval majitel tiskárny v Sedlčanech.

Valtr a Cabala ovšem úplní nováčci v kamionech ale nejsou. „Jarda jel se mnou jeden Dakar a Petrohrad – Peking, takže situaci dobře zná, navíc závodí v malém autě. Cabala jezdí se svým kamionem menší víkendové soutěže typu Baja, takže mu také rozhodně nechybí zkušenosti,“ dodal Macík.

min

 

http://www.kmracing.cz

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu