Vyhledávání

Pětinásobný dakarský vítěz v kategorii čtyřkolek koriguje svoje plány s vozem buggy

Pětinásobný dakarský vítěz v kategorii čtyřkolek koriguje svoje plány s vozem buggy

Macháčka a Plechatého čeká Rally Albania
Pětinásobný dakarský vítěz v kategorii čtyřkolek koriguje plány s vozem buggy

Dvojice jezdců KM Racingu se připravuje v Tiraně na start Rally Albania. V neděli čeká na Josefa Macháčka s vozem buggy (na snímku) a Martina Plechatého na čtyřkolce prolog. Od pondělka do soboty se jede v albánských horách náročná „šestidenní“ o délce 1500 kilometrů. Nejvíc dá jezdcům zabrat ve středu maratonská etapa, která měří 470 kilometrů.


„Pro mě je to první velká navigační rallye s buginou, ale spíš půjde o test možností,“ začal své vyprávění Macháček. „Hlavním cílem je najet kilometry a otestovat motor, jestli je schopný vydržet v režimu, který chci jet. Vlastně potřebuji také zjistit, jestli mě tahle kategorie baví. Pokud bude, tak pojedu rychle,“ říkal čtyřiapadesátiletý matador, který už poněkud koriguje své plány ohledně startu na příští Rallye Dakar.

Vrátí se zpátky na čtyřkolku?

„Začíná to vypadat, že asi znovu pojedu se čtyřkolkou. Není to ale způsobené mojí chutí nebo nechutí. Na čtyřkolce jsem schopný si všechno udělat sám. Nejsem tak závislý na tom, jestli mi britská firma Rage buggy dodá převodovku nebo ne,“ pojmenoval pětinásobný dakarský šampion v kategorii čtyřkolek problém, který ho donutil uvažovat o změně.

Macháček plánoval otestovat v sezoně většinu komponentů na jeho původní bugině, a ty pak aplikovat na novou, kterou mu měli pro Rallye Dakar postavit na Slovensku. „Jenže mi pořád chybí tři důležité součástky, které mi měla firma dodat. Jsem z toho otrávený, protože čas letí. Uvidím, jaká bude situace po Albánii, ale začínám být ohledně Dakaru s buginou mírně pesimistický, protože nemám v ruce komponenty, které jsou nezbytné pro stavbu nového vozidla,“ krčil rameny. „V létě budu dělat na nové čtyřkolce a když v září nebude s buginou nic nového, odpískám to a pojedu Dakar jako dřív.“

Na Rally Albania se ovšem těší. Určitě i proto, že tam loni se čtyřkolkou zvítězil. „Projedeme celou Albánii, na tratích není kus rovného úseku, je to samá zatáčka a pořád nahoru dolů. Člověk musí být připravený na spoustu kamení, ale i na to, že si ani na chvíli neodpočine. Je potřeba být neustále ve střehu. Jede se za plného provozu, často se tam objevují koňské povozy,“ popisoval zkušenosti loňska.

Soutěž je podle něj náročná na navigování, ale i kvůli hlubokým srázům. „Když tam jezdec potká náklaďák s kládami, nedá se mu nijak vyhnout. Z jedné strany je propast, z druhé skála. Čas se tak dá promarnit raz dva. Kdo chce ale pořádně točit volantem nebo řidítky, tak má k tomu v Albánii ideální příležitost. Na druhou stranu je start v této soutěži kvůli krásné přírodě obrovský zážitek,“ upozornil.

Plechatý nemá příští Dakar v plánu

Martin Plechatý zažije v Albánii premiéru a chce si soutěž po všech stránkách užít. „Pojedu na své letité čtyřkolce KTM a doufám, že to vydrží. Nemám pronajatou týmovou yamahu, protože nepočítám s tím, že bych vyrazil na příští Rallye Dakar. Nepřipravuji se na něj, proto jsem ani neusiloval o zapůjčení stroje KM Racingu,“ vysvětlil.

Albánskou soutěž proto bere jako relax. „Je to závod v úžasné krajině, kam člověk normálně nevyrazí. Rád jezdím na čtyřkolce, rád cestuji a beru to jako dobrodružství. Slyšel jsem na Albánii samou chválu, asi to bude dobrý závod,“ pokračoval.

„Jakmile odstartuji, tak se samozřejmě budu snažit být co nejlepší, ale porce kilometrů není zase tak veliká, takže odpoledne určitě zbyde čas posedět a poklábosit se soupeři a s kamarády,“ plánuje Plechatý, který na čtyřkolce na poslední chvíli před odjezdem měnil kvůli větší vůli přední čep. „To byl jediný zádrhel, který bylo potřeba vyřešit, protože bych nechtěl, aby mi v nějakém sjezdu čep prasknul a já se tam pak někde neválel,“ dodal.

 

PR

 

Fotogalerie

Baja Saxonia 2011 a Češi objektivem Martina Blaháka

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu