Vyhledávání

Silk Way 2011 a účast Czech Dakar teamu

Silk Way 2011 a účast Czech Dakar teamu

2. etapa
Lipetsk - Volgograd

2. etapa letošního ročníku Silk Way byla pro soutěžící velmi dlouhá měřila 800 km z toho 484 km byla rychlostní zkouška.
Terén etapy se střídal a zhruba 200 km se jelo pískem, bahnem a ke konci se prášilo. Opravdu tahle epapa byla plná terénních změn.
Zatím nám každý den prší. Nejedná se o celodenní déšť, ale spíš o slejvák, který se střídá se sluncem.
Dnes jsme měli z téhle etapy respekt, byla nekonečná a náročná a popravdě jsme moc rádi, že ji máme za sebou a s celkem slušným
výsledkem, dojeli jsme na 7. místě.
Auto zatím také drží a mechanici dnes opraví jen pár maličkostí jako prasklý výfuk a provede se celková kontrola stavu vozu.

Zítra nás čeká speciálka 430 km a etapa nás dovede do Astrachanu, kde budeme bivakovat dvě noci. Takže mechanici budou moci
načerpat síly a pořádně se prospat. 

3. etapa
3. etapa naše soutěžící zavedla z Volgogradu do Astrakhanu.

Speciálka měřila 431 km. Trať byla tvrdá, hrbatá, písčitá. Žádné bláto ani písky.
Jen spousta prachu. Tak jak se na step sluší a patří.
"Dnešní navigace byla hodně těžká, bloudili jsme" říká Honza Vodrhánek. "Ke všemu se nám porouchalo auto. Praskla svorka na baterce
a 20 km před cílem jsme byli nuceni závadu opravovat." dodává.

Nakonec Marek s celou posádkou dojeli do cíle na 15. místě a celkově se posunuli až na 12. místo v žebříčku kamiónu.

Nemilou zprávu se posádka našeho vozu 308 dozvěděla při vjezdu do bivaku. Kde jim komisaři sdělili, že neprojeli dvě WP.
Navigátor Honza se však vyjádřil: "jsem si jistý, že jsme projeli obě WP. Zlobila nás GPS a ukazatel neukazoval ani nesignalizoval
zvuk. To jsem u organizátorů už nahlásili a čekáme až příjdou zkontrolovat co s tím je. Jen doufáme, že nám nedají nějakou penalizaci."

Zítra nás čeká kolečko kolem Astrakhanu. Doprovod se nikam nestěhuje, protože tady budeme bivakovat dva dny. Co budou mechanici
dělat zítra, když bude závoďák na trati? Odpověď byla jednoznačná, odpočívat.

Nejen závodníci, ale i celý tým mechaniků si tak trochu sáhne na dno. Když se auto vrátí z trati, mechanici ho musí projít a zkontrolovat.
Věnují se nejprve nahlášeným chybám od posádky a poté do údržby. Oni jsou poslední, kteří jdou spát. A druhý den ráno po snídani vyráží zase
do dalšího bivaku. Zítra si tedy mohou pospat. 

Silk Way je za námi
Tak se hlásíme opět z civilizace a domova. Všude dobře doma nejlépe, ten kdo pronesl toto oblíbené pořekadlo měl pravdu.
Je mi líto, že zprávy na našem webu nebyly aktuální a už vůbec ne pravidelné.

Věřte, že jsem byla více než zklamána, když jsem pochopila, že to bude s internetem tak složité.
Jak víte, neměli jsme v Rusku žádný press car a já jezdila s mechanikama od bivaku k bivaku.
Pouze akreditovaný novinář smí v press centru užívat internet. Tohle jsem vůbec nevěděla a bláhově se domnívala, že Vám po každé etapě přinesu aktuální zprávu. I tak jsem denně psala články, abych je pak zveřejnila, byť s křížkem po funuse.



Co se stalo ve 4. etapě?
"Jeli jsme po trati, všechno fungovalo. Nebyl problém s navigací, auto mě poslouchalo na slovo, navigace pípala všechny WP. Měl jsem radost.
Byl jsem si jistý a trať mě bavila. Předjížděl jsem své kolegy v závodu, prostě paráda."
říká Marek.

"Když jsme byli zhruba na 142. km RZ začali jsme na prašné cestě předjíždět Mana, který byl před námi. Všude byl prach a my se
snažili dostat se před našeho soupeře, tak jak se v závodu běžně dělá. Při předjíždění jsme se dostali do díry, která nebyla v road booku
vůbec vyznačená. Auto se zhouplo nahoru a dolů a ozvala se obrovská rána. Nevěděli jsme co se stalo. Když se kabina zhoupla a auto jsem
zastavil, zeptal jsem se kluků jestli jsou v pořádku a byli. Chtěl jsem vylézt z auta a tak jsem se začal rozepínat, bolelo mě celé tělo
a hlavně koleno. Když kluci vyskočili z auta, aby provedli kontrolu, uviděli válející se kolo a mysleli si, že se jedná o rezervu. Jen jim
nebylo jasné, jak se dostala z auta. Pak ale viděli, že auto je bez levého předního kola. V tu chvíli bylo jasné, že v závodu končíme."
říká sklesle Marek.

"Zavolali jsme mechanikům ať pro nás přijedou a byli jsme zklamáni. Ikdyž to bylo těžké asistenční Tatra nás po několika hodinách našla,
kolo jsme přivařili k nápravě a na druhý den ráno jsme přijeli do bivoucu. "

Bohužel, pro nás skončil Silk Way havárkou. Potěšilo nás, když jsme se dozvěděli, že česká Tatra porazila Kamaze.
Aleš Loprais to dokázal!

Fanouškům a příznivcům děkujeme za podporu,

Czech Dakar Team

http://www.czechdakar.cz/ 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu