Vyhledávání

Silk Way 2011 skončila: Poslední kilometry do Soči se už nezávodilo

Silk Way 2011 skončila: Poslední kilometry do Soči se už nezávodilo

Silk Way Rally skončila přejezdem
Poslední kilometry mezi městy Majkop a Soči se už nezávodilo, vozy dojížděly v konvoji

Sobotní závěrečná sedmá etapa třetího ročníku Silk Way Rally znamenala pro zbylé účastníky ruské maratonské soutěže pouhou formalitu. Podle pátečního rozhodnutí ruských organizátorů se už totiž nejela poslední měřená vložka říčním korytem, protože ho nedávné deště příliš zaplnily.

Obě kamionové posádky KM Racingu tak v sobotu v pohodě doputovaly do cílového Soči a mohly být spokojené se svým vystoupením, jehož dosáhly s technikou, kterou stáj dokončila krátce před odjezdem do Ruska. Na třináctém místě dojel vůz Liaz, který řídil Jaroslav Valtr a posádku dále tvořil Martin Macík a jeho stejnojmenný syn. Na sedmnácté pozici byla klasifikována druhá liazka s polským řidičem Józefem Cabalou, navigátorem Josefem Kalinou a mechanikem Janem Bervicem.

Jarda Valtr byl se svým výsledkem nadmíru spokojený, zvláště proto, že jako závodník před tím jezdil hlavně s terénním autem. „Ona ta jízda vypadá jako kroucení volantem a šlapání na pedál, ale při tom jde o celý komplex rozličných činností. Teď už vím, že obrazně skočit z osobáku do kamionu je docela náročné,“ přiznal po soutěži Valtr, který bude stejně jako „Pepa“ Cabala řešit styl fyzické přípravy. „Měl jsem před sebou výzvu, jak zvládnout realitu, že závod netrvá několik hodin, na což jsem byl zvyklý z cross-country, ale několik dní. Budu muset zapracovat na kondici,“ uvedl polský host KM Racingu.

Kabirov přišel o vítězství, raduje se Loprais

V noci z pátku na sobotu změnila jury nečekaně pořadí v čele soutěže kamionů. Původně ohlášený vítěz Firdaus Kabirov s vozem Kamaz byl potrestán hodinovou penalizací a vítězství tak spadlo do klína Aleši Lopraisovi s tatrou. Vyšlo totiž najevo, že zkušený ruský kamionista a vítěz prvního ročníku Silk Way Rally v roce 2009 při výjezdu z bivaku ve Stavropoli nerespektoval pravidla silničního provozu


Kabirovovi nepomohly protesty a v konečném pořadí klesl za českou posádku se ztrátou šestnácti minut. Navíc byl člen továrního týmu Kamaz-Mastěr potrestán i pokutou 1000 eur za překročení povolené rychlosti ve spojovačce mezi měřenými úseky.



Opravené konečné pořadí kamionů: 1. Loprais (ČR/Tatra) 32:23:15, 2. Kabirov +16:41, 3. Karginov (oba Rus./oba Kamaz) +38:36, 4. Stacey (Niz./Iveco) +1:02:30, 5. A. Mardějev (Rus./Kamaz) +2:07:09, 6. Echter (Něm./MAN) +2:07:52, 7. W. van Ginkel (Niz./Ginaf) +2:12:55, 8. I. Mardějev (Rus./Kamaz) +3:34:17, 9. Adua (Fr./Iveco) +4:08:07, 10. Behringer (Něm./MAN) +4:21:58, … 13. VALTR (ČR) +5:56:40, 17. CABALA (Pol./oba Liaz) +9:14:07. min

http://www.kmracing.cz

 

Fotogalerie

Co je to vlastně SILK WAY, respektive Hedvábná stezka?

foto Petr Podroužek

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu