Vyhledávání

Startovní listina Silk Way Rally 2011 nejnabitější v historii. Rekordních šest českých kamionů !!

Startovní listina Silk Way Rally 2011 nejnabitější v historii. Rekordních šest českých kamionů !!
Startovní listina Silk Way Rally 2011 nejnabitější v historii soutěže
 

Pořadatelé Silk Way Rally vydali startovní listinu kategorie kamionů, která čítá 36 posádek, nejvíce v historii rallye, včetně účasti 6 českých posádek na českých kamionech.

Letmý pohled na startovní listinu udělá fanouškovi radost, byť ještě mnohem nabitější novinkami bude lednový Dakar 2012 v Jižní Americe. Protože se listina automobilů poprvé v historii vyšplhala přes 100 vozů, je startovní pole kamionů poprvé číslováno od čísla 300. Jedno veleslavné jméno ze startovky zmizelo – Vladimir Čagin působí u týmu Kamaz už v jiné roli a ukončil sportovní kariéru. Jiné jméno však přibylo – vrací se vítěz Dakaru, Transorientale i Central Europe Rally Hans Stacey - a to znamená nezanedbatelnou kvalitu, navíc se špičkovým speciálem Iveco týmu de Rooy.

Domácí "sborná" Kamazu na start znovu nasazuje celkem sedm (!) posádek, přičemž vsadila týmovou taktiku na nastupující generaci. Jedničkou se stal mladý Eduard Nikolajev, který také odstartuje s číslem 300. Nikolajev dostává od Čagina do vínku výborného navigátora Savostina, jenž s Čaginem objel všechny úspěchy za posledních 15 let a zkušeností má na rozdávání. Dvojkou "sborné" zůstává velezkušený Firdaus Kabirov a trojkou mladý Ajrat Mardějev, jehož otec Ilgizar bude působit v tradiční roli týmového domestika. Dalšími dvěma piloty Kamazu jsou Andrej Karginov a Anton Šibalov, přičemž se speciálem s motorem Cummins, známým ze Silk way 2009 a 2010 pojede v barvách Astany, tak jako na Dakaru, Artur Ardavičus.

Silk Way Rally je pro Rusy zároveň ideální příležitostí k vyzkoušení mladých adeptů před tím, než se za pár let posadí za volant při velkém Dakaru. Zajímavě jsou pro Silk Way poskládané posádky, každý z mladých adeptů k sobě dostal zkušeného parťáka - Nikolajev Savostina, mladý Mardějev zase Mokjejeva, odvěkého Kabirovova spolujezdce, naopak Šajsultanov, který až dosud sbíral zkušenosti po boku hvězdného Čagina, bude v kabině s mladým Šibalovem.

Holandská družina se na Silk Way rozrostla. Tým de Rooy posílá na rallye pod vedením Gerarda de Rooye, jenž chystá nový speciál i svůj návrat až na Dakar, dva speciály s Hansem Staceym a Josephem Aduou za volanty. Tým Ginaf Rally Power pojede v Rusku poprvé, byť se stávající technikou, a dva speciály povedou Wuf a Edwin Van Ginkelové. Tým Veka MAN nasadí v Rusku dva speciály vedené Peterem Versluisem a Pascalem de Baarem, ale jiný MAN týmu Toni Maurer Motorsports Peformance bude s velkými ambicemi řídit Franz Echter, jenž svedl nejeden souboj s Alešem Lopraisem v loňském ročníku. Z Nizozemí dorazí i zkušený Johan Elfrink s Mercedesem.

Rovněž česká účast se vytáhla nad jiné roky, ostatně účast 4 ostrých Tater a 2 Liazů je historickým maximem. Po výborném výkonu na Dakaru se vrací Aleš Loprais jako člen větší ekipy s názvem InstaForex Loprais Team – uvidíme, zda i s novým kapotovaným speciálem, který už prochází testy v Polsku. Posádka bude tradiční, s Milanem Holáněm a Jaro Miškolcim. Druhý kamion týmu bude klasická T815, kterou jsme poznali už na Dakaru, a pojede s posádkou Tomáš Vrátný, mechanik Petr Almáši a jako navigátor se vrací známý rally pilot Vojta Štajf, který hned po startu na Rally Bohemia za volantem svého Subaru přesedne do o poznání většího stroje. Tým představí v Rusku i nový obrovitý asistenční kamion Tatra 6x6, ještě s plachtovou nástavbou, přičemž pro Dakar vůz dostane už pořádnou která se staví u velimských karosářů.

Sedlčanský KM Racing Team Martina Macíka připravil po letošní rok překvapení. Tým se rozšiřuje a na Silk Way Rally posílá dva zcela nově postavené kamiony LIAZ už tradiční Macíkovy konstrukční školy. Vůz vychází z toho, s nímž získal Martin Macík 4. místo na Dakaru 2010, ale přináší mnohé změny, z nichž nejmarkantnější je přesunutí mezichladičů za kabinu a zejména nová nástavba s prodlouženou zadní částí a koncepčním řešením osvědčeným u ruských Kamazů, včetně uložení palivové nádrže na korbě nebo svislého uložení náhradních kol a vyklápěcích bočnic, vše učiněno pro přesun těžiště vozu co nejvíce doprostřed. S jedním vozem pojede Jaroslav Valtr za navigace Martina Macíka mladšího, přičemž šéf týmu pojede jako spolujezdec. Druhý vůz povede Polák Josef Cabala, mechanikem bude Jan Bervic a navigátorem dakarský nestor Josef Kalina.

Na startu jsou ještě dvě Tatry – zelená, kterou po havárii na Dakaru přestavěl Marek Spáčil, a to navýsost zajímavě. V roudnické Buggyře mu postavili nový motor na bázi CAT C13 s výbornými parametry, navíc o 650 kg lehčí než současný C18, což znamená obrovskou hmotnostní úsporu, navíc automobil má nově prodloužený rozvor znamenající stabilnější jízdní vlastnosti, novou nástavbu atd.

Dalším kamionem Tatra bude nový speciál týmu Svoboda, který tak oslaví pod hlavičkou Vinland týmu debut při opravdu velké soutěži a ve skvělé konkurenci. Vůz má podvozek již známý z automobilů Tomáše Tomečka a Marka Spáčila, s pružícími vaky nad nápravou, a je vybaven motorem Tatra V12.

Další? Překvapit a kousat může rychlý Maďar Kovács se Scanií, přičemž už doma přestavuje DAF koupený a havarovaný po Bekxovi. Běloruský výrobce MAZ posílá na start tentokrát dva speciály s pokusem o reparát loňského tíživého debutu.

Jiří Vintr

Startovní listina Silk Way Rally 2011:
Číslo
Posádka
Národnost
Značka
300
Eduard Nikolajev, Sergej Savostin, Vladimir Rybakov
RUS
Kamaz
301
Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci
CZ/SK
Tatra
302
Franz Echter, Detlef Ruf, Christoph Echter
D
MAN
303
Hans Stacey, Eddy Chevaillier, Bernard der Kinderen
NL
Iveco
304
Wuf Van Ginkel, Marc Wams, Gerard Van Veenendaal
NL
Ginaf
305
Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin
RUS
Kamaz
306
Jaroslav Valtr, Martin Macík st., Martin Macík ml.
CZ
LIAZ
307
Ajrat Mardějev, Ajdar Běljajev, Anton Mirnyj
RUS
Kamaz
308
Marek Spáčil, Radim Kaplánek, Jan Vodrhánek
CZ
Tatra
309
Peter Versluis, Serge bruykens, Harry Schuurmans
NL
MAN
310
Edwin Van Ginkel, Daniel Bruinsma, Jan Goosen
NL
Ginaf
311
Joseph Adua, Marco Ferran, Marc Torres
F/E
Iveco
312
Artur Ardavičus, Žanat žalimbetov, Nurlan Turbulajev
KAZ
Kamaz
313
Johan Elfrink, Enno Hurtulanus
NL
Mercedes
314
Ilgizar Mardějev, Jevgenij Jakovlev, Dmitrij Sotnikov
RUS
Kamaz
315
Matthias Behringer, Hugo Kupper, Michael Karg
D
MAN
316
Michel Salvatore, Cyrille Grodkci, Raymond Louin
FRA
Mercedes
317
Tilo Suptitz, Enrico Krause, Philip Beier
D
MAN
318
Andrej karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin
RUS
Kamaz
319
Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Vojtěch Štajf
CZ
Tatra
320
Josef Cabala, Jan Bervic, Josef Kalina
PL/CZ
LIAZ
321
Miklos Kovács, Peter Czegledi, Tamás Tóth
HUN
Scania
322
Pascal de Baar, Martin Roesink, Wouter Rosegaar
NL
MAN
323
Michel Boucou, José de Campos Martins, Franck Cornille
F/E
Renault
324
Marco Piana, Christophe Troetsch
FRA
Mercedes
325
Raphael Gimbre, Bruno Bouey, Roger Darroux
FRA
MAN
326
Michael Wolff, Giacomo Verzeletti, Dario Mondelini
D/I
Mercedes
327
Jakov Mechtijev, Viktor Kupovec, Sergej Plotnikov
RUS
MAN
328
Alexander Vasiljevskij, Valerij Kozlovskij, Vladimir Vasiljevskij
BEL
RUS
329
Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Frits Debuf
BEL
MAN
330
Sergej Kiselev, Alexej Ivanov, Alexej Vinogradov
RUS
MAN
331
Václav Svoboda, Martin Kalous, René Steinbach
CZ
Tatra
332
Anton Šibalov, Robert Amatyč, Ildar Šajsultanov
RUS
Kamaz
333
Dmitrij Zaporošenko, Pavel Garanin, Dmitrij Vichrenko
RUS
MAZ
334
Jean Marc Ayala, Petrick Seguin, Corine Seguin
FRA
MAN
 

Fotogalerie

Hedvábná stezka 2010 - 7-etapa, foto Loprais týmu J.Jindra

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu