Vyhledávání

Téměř kompletní výkvět jezdců dálkových soutěží se představí na Silk Way Rally

Na Silk Way Rally se představí elita
Náročná ruská trať prověří během týdne tři desítky posádek kamionů

Téměř kompletní výkvět dálkových soutěží se představí na nadcházející Silk Way Rally (10.-16. 7.), která je na rozdíl od Rallye Dakar vypsaná jen pro kategorie automobilů a kamionů. Sedm etap na trase Moskva – Soči prověří elitu maratonských rallye, mezi nimiž budou i dvě posádky týmu KM Racing. Řidiči Jaroslav Valtr a Polák Józef Cabala se ovšem budou spíš učit zacházet s novou technikou a testovat možnosti svých liazů, než bojovat se silnou konkurencí o čelní příčky.

Po dlouhých letech bude chybět na startu velké vytrvalostní soutěže domácí hvězda Vladimir Čagin. „Car“ se jak známo krátce po sedmém vítězství na Rallye Dakar letos v únoru rozloučil s aktivní kariérou, a tak bude zajímavé sledovat, komu z jezdců na kamazech se podaří držet ruský prapor nejvýše.

„V souvislosti s Čaginovým odchodem mě v zimě překvapila informace, že by měl skončit i jeho dvorní navigátor Sergej Savostin. Týmový šéf Semjon Jakubov mi říkal, že chce postavit komplet nový tým. Jenže teď koukám, že Savostin ve startovní listině figuruje v posádce číslo „jedna“ Eduarda Nikolajeva, který by mohl být Čaginovým nástupcem,“ přemítal nad složením ruských posádek Josef Kalina, který bude poprvé navigovat Poláka Cabalu.

Nabitá konkurence

Ve startovní listině je přes tři desítky kamionů a sedm z nich jsou kamazy. Proti nim se postaví tradičně plejáda Nizozemců, Čechů a dalších špičkových jednotlivců. Kromě Nikolajeva bude na čelo útočit i Čaginův „korunní princ“ Firdaus Kabirov, pomyslnou trojkou stáje Kamaz-Mastěr bude mladý Ajrat Mardějev. Holandskou ekipu v týmu Iveco (na snímku) posílí zkušený Hans Stacey, který už poznal, jak chutná dakarské vítězství. Jeho stájovým kolegou bude rovněž ostřílený Francouz Joseph Adua. Ginaf budou reprezentovat Wuf a Edwin Van Ginkelové. K favoritům patří i Němec Franz Echter s vozem MAN a další Nizozemec Johan Elfrink s mercedesem.

Kromě dvojice liazů změří síly s elitou i čtyři tatry, z nichž má tradičně největší ambice Aleš Loprais s novým modelem. „Jedná se o zajímavý vůz s protáhlým „čumákem“. Údajně má být velice dobrý, ale musíme si počkat na výsledky,“ prohlásil Kalina, který s Lopraisem v rámci domluveného hostování absolvoval v lednu svou jubilejní dvacátou Rallye Dakar.

„Marek Spáčil také postavil nové auto. Jeho tatra má pod kapotou motor Caterpillar, čímž odlehčil předek o sedm set kilo. Jestli je kamion dobře postavený, může jezdit vepředu. Osobně jsem na něj hodně zvědavý,“ pokračoval zkušený navigátor. Na start Silk Way Rallye se postaví i druhá tatra z Lopraisovy družiny, kterou bude řídit Tomáš Vrátný. Za volantem posledního kopřivnického vozu bude sedět Václav Svoboda.

Favoritem je Peterhansel

„Poloviční Dakar“ má zajímavé obsazení i v kategorii automobilů. Vzhledem k plánovanému přesunu do klasické rallye zřejmě ukončil své účinkování v maratonech Volkswagen, který v posledních letech vládl této kategorii na Rallye Dakar i v ruské soutěži. K favoritům tak bude patřit tým X-Raid. Číslo „jedna“ bude mít legendární Stéphan Peterhansel s vozem Mini
, velké ambice budou mít i jeho kolegové Krzysztof Holowczyc, Leonid Novickij a Alexandr Mironěnko na BMW. Ve více jak stočlenné startovní listině figuruje i šest českých posádek. min

http://www.kmracing.cz/

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu