Vyhledávání

Zcela novou tváří KM Racingu byl na Silk Way Rally Polák Józef Cabala. Do týmu zapadl.

Zcela novou tváří KM Racingu byl na Silk Way Rally Polák Józef Cabala. Do týmu  zapadl.

Kalina hodnotí polského pilota
„Jůzek” zapadl do party týmu KM Racing. Bude se ale muset naučit držet tempo

Zcela novou tváří KM Racingu byl na nedávné Silk Way Rally polský řidič Józef Cabala (startoval s Honzou Bervicem a Pepíkem Kalinou). Pronajal si kamion Liaz i s osvědčenou posádkou a v lednu příštího roku spolu pojedou Rallye Dakar. Během sedmi ruských dnů měl ostřílený dakarský harcovík Kalina možnost poznat, v čem potřebuje nováček dálkových soutěží k úspěšnému absolvování nejnáročnějšího maratonského podniku přidat.

Je dobré, že má s náklaďákem zkušenosti z menších závodů. Řídit rozhodně umí a jako někdejší boxer má ohromnou sílu v rukou. Proto odvádí dobrou práci s volantem a ani řazení mu nedělá problémy. To mu jde jako jinému s joystickem na počítači,“ vyjmenoval Kalina přednosti podsaditého chasníka, jemuž se začalo v týmu říkat „Jůzek“.

Na druhou stranu je to ale už padesátiletý chlap a učit ho některé nové kousky není právě snadné. Kdyby mu bylo třicet, dalo se na jeho stylu víc zapracovat, a mohl by se rychleji posunout do kategorie špičkových jezdců,“ pokračoval čtyřnásobný vítěz Rallye Dakar.

Navigátora poslouchá i Peterhansel

Hlavním Polákovým úkolem bude naučit se držet tempo na rozbitých pistách. „Buďto jede moc rychle, nebo naopak zbytečně pomalu. To se dá ovšem časem naučit. Trochu jsem kvůli němu musel zjednodušit navigátorské pokyny, i když polsky mluvím docela obstojně. Jůzek měl někdy tendenci prosadit svou, ale to nejde. I velký dakarský šampion Peterhansel poslouchá, co mu jeho navigátor Cotrett napoví. Lidsky jsme si ale sedli, Jůzek je príma parťák, má klidnou povahu a do sestavy KM Racingu myslím dobře zapadl,“ hodnotil Kalina.

Kvůli nepochopení jeho varování však došlo v páté etapě k menší nehodě, při níž liaz sjel do vodního kanálu, který nebyl naštěstí naplněný. „Říkal jsem mu, že musí zabočit doprava, ale protože viděl před sebou auto, které pokračovalo rovně, chtěl jet za ním. Pořád jsem mu tvrdil, že musíme zahnout, ale trval na svém. Nakonec zatočil na poslední chvíli, ale to už bylo pozdě,“ popsal situaci.

Viseli jsme na dost příkrém srázu, jedno zadní kolo nám trčelo do výšky. Mohli jsme se i převrátit. Za chvíli k nám přijel Holanďan Elfring s mercedesem a z kanálu nás vytáhl. Jenže to rval přes takový betonový můstek, takže to odnesl náš levý bok. Takové věci se ale stávají. O něco horší to bylo v první etapě, kdy se nám vytrhly baterie. Hned na začátku jsme ztratili tři a půl hodiny, což mělo vliv na celkové umístění,“ poznamenal Kalina k celkovému sedmnáctému místu. min

http://www.kmracing.cz

 

Fotogalerie

Silk Way Rally 2011 objektivem Jiřího Fialy

Další fotografie 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu