Vyhledávání

35 let Rally Bohemia. Roky vlády Křečka, Trinera, Petáka a hlavně Kresty,....

35 let Rally Bohemia. Roky vlády Křečka, Trinera, Petáka a hlavně Kresty,....

Rally Bohemia slaví pětatřicetiny. Roky vlády Křečka, Trinera, Petáka a hlavně Kresty,....

Ve třetím díle se listováním knihou Dana Porazila Rallye psaná srdcem, přesuneme do žhavé současnosti, které bez diskuze dominoval rekordman a pětinásobný vítěz Roman Kresta.



1998

Jubilejní pětadvacátý ročník se stal kořistí domácího Ladislava Křečka. Cestu za druhým vítězstvím mu znepříjemňovali Polák Gieruszczak s celicou, Španěl Caňellas, člen továrního týmu Seat a především Pavel Sibera s Octavií Kit Car. Druhá tovární octavia s Jaroslavem Starým se zastavila až příliš brzy na to, aby stačila promluvit do celkového pořadí.



Křeček – Krečman (CZ) Ford Escort RS Cosworth, 2:09:31,3
Sibera – Gross (CZ) Škoda Octavia Kit Car, 2:11:15,6
Caňellas – Lorza (E) Seat Ibiza Kit Car, 2:13:30,5
1999

Tovární tým Škoda představil poprvé ve své historii vůz s přeplňovaným motorem a s pohonem všech čtyř kol nejvyšší možné specifikace WRC. Za volanty octavií seděli Němec Schwarz a příbramský Emil Triner. Po odstoupení do té doby jasné vedoucího Schwarze se o vítězství přetahovali Triner a Dolák s celicou. Více štěstí měl Triner a získal pro boleslavské WRC premiérové vítězství. Cíl soutěže byl netradičně v Praze.



Triner – Hůlka (CZ) Škoda Octavia WRC EVO I, 2:06:48,3
Křeček – Krečman (CZ) Ford Escort RS Cosworth, 2:09:02,4
Arazim – Gál (CZ) Mitsubishi Lancer EVO V, 2:12:15,0


2000

Start a cíl soutěže byl opět v Praze. S obrovským náskokem zvítězila nová akvizice továrního týmu Škoda Roman Kresta. Naopak bývalí členové Sibera (Octavia Kit Car) a Triner (Pulsar GTi – R) do cíle nedojeli, stejně tak Hrdinka s překrásným Subaru Impreza WRC. Naposledy byla soutěž pořádána Autoklubem Škoda.



Kresta – Tománek (CZ) Škoda Octavia WRC EVO I, 2:15:48,3
Křeček – Krečman (CZ) Ford Escort RS Cosworth, 2:18:13,8
Trajbold – Trajboldová (CZ) Ford Escort RS Cosworth, 2:18:33,9


2001

Osmadvacátý ročník měl být soubojem dvou jezdců Belgičana Thiryho a Romana Kresty na Octaviích WRC druhého evolučního stupně. Velkou část první etapy tomu tak skutečně bylo, a diváci měli možnost vidět kvalitní představení. Přítrž všemu učinil dvojitý defekt Belgičana, který nakonec dojel třetí. Parádní výkon předvedl celkově sedmý Martin Křeček s escortem.



Kresta – Tománek (CZ) Škoda Octavia WRC EVO II, 2:08:16,4
Triner – Hůlka (CZ) Škoda Octavia WRC EVO I, 2:09:18,4
Thiry – Prevot (B) Škoda Octavia WRC EVO II, 2:09:29,7


2002

Krestův hattrick byl završen, navíc Octavia WRC se počtvrté za sebou zapsala do listiny vítězů. Slavná éra WRC pokračovala, a tak na druhém, třetím, a čtvrtém místě byla další wéercéčka. Za démona Bohemie označili diváci Brita Pattisona, který s letitým Fordem Escort skupina A dojel pátý. Na startu se objevila početná skupina mladých norských jezdců, které vedl John Haugland.



Kresta – Tománek (CZ) Škoda Octavia WRC EVO II, 1:56:08,9
Pech – Uhel (CZ) Ford Focus WRC, 1:57:58,0
Hrdinka – Gross (CZ) Subaru Impreza WRC, 1:58:35,7


2003

Neuvěřitelných a rekordních 18 vozů WRC stálo na startu třicátého ročníku Rallye Bohemia. Znovu dominoval Roman Kresta, tentokrát za volantem Peugeotu 206 WRC. Událostí byl start mistra světa produkčních vozů z roku 2001 Argentince Gabriela Pozzo s Octavií WRC nebo atraktivní dvojice Křeček – Kulhánek na stejném voze. Epocha, označená třemi magickými písmeny WRC, končí...



Kresta – Tománek (CZ) Peugeot 206 WRC, 1:54:02,6
Valoušek – Houšť (CZ) Toyota Corolla WRC, 1:57:02,6
T. Vojtěch – Palivec (CZ) Peugeot 206 WRC, 1:57:26,2


2004

Dle nových předpisů FIA bylo startovní pole rozděleno na dvě části s tím, že vozy skupiny A8, tedy včetně WRC, byly bez nároku na vítězství. Po zásluze a skvělém výkonu zvítězil Peták s Peugeotem 306 Maxi, povedený závod jeli také Šín nebo Barvík. Mezi wéercéčky dominoval Kopecký před Krestou, Pechem a norským mistrem Schie.



Peták – Benešová (CZ) Peugeot 306 Maxi, 2:28:37,2
Arazim – Gál (CZ) Mitsubishi Lancer EVO VII, 2:28:40,2
Pattison – Molyneux (GB) Mitsubishi Lancer EVO VII, 2:29:12,8


2005

V historii boleslavské soutěže není mnoho překvapivých vítězů, nicméně Vojtěch Štajf je jedním z nich. Na bílé subaru vítěze nestačili například Slovák Béreš, Němci Gassner a Burkart nebo domácí Prokop, Valoušek. Zajímavostí byl start Švéda Sandella s cliem, který se o rok později stal mistrem světa v kategorii JWRC. Ve vloženém závodě pro vozy WRC zvítězil Kopecký před Pechem.



Štajf – Černoch (CZ) Subaru Impreza STi, 2:19:14,6
Béreš – Starý (CZ/SK) Subaru Impreza STi, 2:19:33,4
Peták – Benešová (CZ) Renault Clio S1600, 2:21:13,9


2006

Krásný souboj o vítězství mezi Martinem Prokopem a Václavem Pechem rozhodl defekt prvně jmenovaného. Černý kůň soutěže Patrik Flodin ze Švédska inkasoval v prologu pět trestných minut a celou soutěž mocně dotahoval. Po odečtení trestu by byl v cíli pravděpodobně druhý. Pochvalu si vysloužil Barvík, Arazim i Landa. V soutěži pro WRC startovalo jen minimum posádek, mezi nimi i Fin Paasonen nebo Nor Schie. Nejrychlejší byl opět Jak Kopecký na tovární Fabii WRC.



Pech – Uhel (CZ) Mitsubishi Lancer EVO IX, 2:30:40,9
Barvík – Mynářová (CZ) Mitsubishi Lancer EVO IX, 2:31:42,2
Prokop – Tománek (CZ) Citroen C2 S1600, 2:32:46,8


2007

Páté vítězství Romana Kresty a česká premiéra vozu nové kategorie Super 2000, to byly hlavní události loňského ročníku. Talentovaní Seveřané Flodin a Brynildsen neuspěli, skvělé představení připravili Pech, Prokop a Votava. Po skončení vydařené soutěže se pořadatelé nechali slyšet, že Rallye Bohemia 2008 více přiblíží Mladé Boleslavi.



Kresta – Gross (CZ) Mitsubishi Lancer EVO IX, 2:30:31,3
Pech – Uhel (CZ) Mitsubishi Lancer EVO IX, 2:30:50,6
Prokop – Tománek (CZ) Citroen C2 S1600, 2:32:48,4






TISKOVÁ ZPRÁVA č. 9 – Třetí část, Mladá Boleslav, 2. července 2008

Zdroj: Daniel Porazil, Rallye psaná srdcem

 

Fotogalerie

Pohled do historie Rallye Bohemia, foto archiv pořadatelů

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu