Vyhledávání

Agrotec Mogul rally Hustopeče 2009: Po první páteční sekci v těsném vedení Kresta

Po první sekci v těsném vedení Kresta s Grossem

Agrotec Mogul rally Hustopeče vévodí po úvodní sekci pěti rychlostních zkoušek posádka Roman Kresta – Petr Gross s vozem Peugeot 207 S2000. Na nejbližšího pronásledovatele Václava Pecha však má náskok jen necelých šesti sekund. Třetí místo patří Jaroslavu Orsákovi. Ve dvoukolkách vede Jan Šlehofer, zatímco jeho největší protivník Antonín Tlusťák zůstal stát na přejezdu po RZ4 kvůli poruše alternátoru.

Ohlasy po RZ5:

Roman Kresta:
„Nebylo to nic jednoduchého, na trati bylo až neskutečné množství bláta. Navíc na druhém testu jsme měli technický problém, jeli jsme pouze s předním náhonem. Musel jsem jet dost opatrně, protože to bylo nebezpečné, nicméně jsme závadu dokázali opravit. Závěr sekce jsem dojel v klidu. Nechtěl jsem riskovat, neboť volba gum nebyla na tyto podmínky zcela ideální. Potřeboval bych více nařezané. Počasí však bylo jiné, než naznačovala předpověď, takže při volbě pneumatik jsme museli zvolit určitý kompromis.“

Václav Pech:
„Na Romana ztrácíme pět vteřin, takže všechno je otevřené. Výstaviště se mi nelíbilo, tato vložka se nepovedla. Brod tam byl k ničemu, byli jsme z toho trošku nakrknutí. Na klasických vložkách je to očistec, protože nebylo jasné, kolik procent vložky je mokré a kolik suché. Měli jsme připravené různé varianty, suché gumy vepředu a mokré vzadu, dvakrát jsme to přehazovali sem a tam, zamakali jsme si. Jízda se mi nelíbí, je to nevyzpytatelné, ale časy jsou dobré. Prst, který jsem měl v sádře, je v pohodě. Trošku ho cítím, ale v jízdě mě to neomezuje.“

Jaroslav Orsák:
„Je to dobré. Na cestě je sice vytahaná spousta nečistot, ale k rally to patří. Výstaviště mi moc nesedělo, nejsem příznivcem takových motanic, protože mám pak zasukované ruky. Ale až na brod to bylo dobré. Na normálních erzetách jsme dvakrát minuli odbočku, jednou jsem musel couvat a jednou se otáčet. Počasí není příjemné, ale na rally se jezdí za každých podmínek. Jen je nutné zvolit opatrnější styl, abyste nechybovali.“

Martin Tureček (spolujezdec R. Odložilíka):
„Hodně nás trápí penalizace na pozdní příjezd ke slavnostnímu startu. Mohlo to být ještě lepší.“


Jaromír Tarabus:
„Celou rundu jsme se trápili. Zlobí nás odpojovač ruční brzdy a je možné, že všechny problémy jsou kvůli němu.“

Pavel Valoušek:
„Dobře jsme zvolili pneumatiky, bohužel hned na superspeciálce jsme si situaci hodně zkomplikovali defektem zadního kola. Vůbec si nejsem vědom, že bychom něco trefili. Měli jsem v rezervě kombinaci gum i na tyto podmínky, ale nakonec jsme museli jet vpředu slicky a vzadu mokré.“

Vladimír Barvík:
„Sekce byla díky počasí hodně náročná. Většinou mi tyto podmínky vyhovují, ale tentokrát nejsem zcela ve své kůži. Moc mi to nejde, takže o spokojenosti nemůže být řeč.“

Karel Trojan:
„Vsadili jsme na mokré gumy, což bylo určitě dobře. Auto funguje výtečně, ale jízda není úplně optimální. Budeme se chtít dále zlepšovat.“

Jan Jelínek:
„Začátek byl super, všechno nám vycházelo. Až na poslední erzetě jsem udělal chybu, nedobrzdil jsem na blátě a musel couvat. Zbytek zkoušky jsme navíc absolvovali po defektu levého předního kola.“

Vojtěch Štajf:
„Hodně jsme ztratili výletem mimo trať na jedné ze šotolinových pasáží RZ2.“

Václav Arazim:
Litvínovský jezdec odjel celou sekci na slicku

 

Kresta s Grossem vévodí po pátku Agrotec Mogul rally Hustopeče

Posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross zvládla nejlépe nástrahy náročné úvodní etapy hustopečské soutěže, v níž účastníky trápily déšť, bláto na trati i tma. Druhá příčka patří podle očekávání Pechovi s Uhlem, kteří za sebou drží plejádu dalších lancerů v rukou Jaroslava Orsáka a Pavla Valouška.

Během čtyř rychlostních zkoušek druhé sekce vedoucí Kresta svůj náskok zvýraznil a mírně se odpoutal od nejbližšího pronásledovatele Václava Pecha. Lídr šampionátu zajel dva nejrychlejší časy, ale pokaždé byl rychlejší než jeho největší soupeř.
Zbylé dvě rychlostní zkoušky ovládl Pavel Valoušek, který se rychlými časy začal přibližovat třetímu Orsákovi. Po úvodní etapě je dělí pouhých 10 vteřin, což slibuje zajímavé pokračování pro sobotní část soutěže.
Do druhé desítky se po výletu mimo trať na RZ7 propadl Jan Jelínek. Po havárii Tomáše Kurky v RZ8 byla zkouška pro zbytek startovního pole zrušena. Petr Hozák doplatit na pozdní příjezd do časové kontroly, za což byl penalizován a propadl se až na osmé místo.
Mezi dvoukolkami si drží vedoucí příčku Jan Šlehofer. Druhá příčka patří polskému jezdci Lukaszi Habajovi, třetí je Josef Čermák, jenž zároveň opanuje klasifikaci třídy N3.

Ohlasy v cíli prvního etapy:
Roman Kresta:
„Závěr byl celkem v pohodě. Pro nikoho už to nebyla žádná neznámá, každý zvolil správné obutí. Přesto byla trať hodně zrádná, bylo na ní hodně bláta. A to se dá očekávat i ve druhé etapě. Na otevřených místech to může být vyfoukané, ale všude pod stromy mokro jen tak brzy nevyschne. Ale viditelnost bude hrát v náš prospěch.“

Václav Pech
„Noční sekce byla těžší než ta úvodní. Naštěstí jsme neudělali žádnou chybu, auto je celé. Uvidíme, jaké pneumatiky ráno zvolíme, ale zřejmě se nadále pojede na mokrých. Bude těžké odhadnout, jak to na tratích bude vypadat. Hlavním cílem bude hlídat Jarka Orsáka a Pavla Valouška. Ale samozřejmě důležité bude neudělat žádnou chybu.“

Jaroslav Orsák
„S prvním dnem jsme spokojeni, ale soutěž bude ještě dlouhá a náročná. Bude těžké držet za sebou Pavla. Hlavně doufám, že se pojede více na suchu.“


V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče
Tiskový servis

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu