Vyhledávání

Barumka 2009: černé dny Ducháčka i Trněného

Seznam.cz Rally Team na Barumce nedojel

Seznam.cz Rally Team si na letošní Barum rally, vrcholném podniku domácí soutěžní sezony vybral svůj černý den. Poprvé v historii týmu nebylo ani jedné posádce dopřáno dojet až na cílovou rampu. Sláva Ducháček odstoupil s porouchaným diferenciálem již v sobotu a Karel Trněný, s poukazem na slabý výkon motoru, odstavil stroj v neděli před posledními rychlostními zkouškami.


Nic netrvá věčně a po slunných a zářivých dnech přijdou dny deštivé a zamračené. Bylo tomu tak i na slavné Barum rally, která byla skutečným vrcholem letošní automobilové sezony u nás. Hvězdné obsazení za účasti továrního týmu motivovalo i další posádky k podání maximálních výkonů. Byli mezi nimi Sláva Ducháček s Petrem Dufkem a Karel Trněný s Václavem Pritzlem s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX Seznam.cz Rally Teamu, podporovaného partnery NejlevnejsiPneu.cz, Otomoto.cz a Tuning-Centrum.cz.

Sláva s Petrem měli na populární Barumce premiéru. „Poprvé jsme byli překvapeni už při seznamovacích jízdách. Začínali jsme na Pindule a měl jsem problém jí se svojí tréninkovou fabií bez lyžiny chránící spodek motoru vůbec projet. Podruhé jsem žasnul, když jsme se postavili na start. Od prvních metrů jsem nevěděl, jak mám jet. Jede se hodně rychle na nerovném, místy rozbitém a uskákaném asfaltu. Nedařilo se mi najít rytmus. Každý, kdo tu již jednou jel, má pak obrovskou výhodu. Zkušenosti z každého průjezdu musí být někde vidět. Z jízdy na Halenkovicích jsem už měl lepší pocit,“ svěřil se svými dojmy Sláva.

Bohužel na RZ4 přišla osm kilometrů před cílem porucha zadního diferenciálu. Posádce se podařilo vůz dovézt do servisu, ale tam museli Sláva s Petrem odstoupit. Tým měl sice náhradní diferenciál, ale z rozhodnutí technického komisaře z Francie, musel být zaplombovaný a označený startovním číslem pouze jednoho jezdce, přestože v týmu byly posádky dvě. Předstartovní rozhodnutí znělo, že týmovou jedničkou je Karel Trněný a tak byl diferenciál určen jemu. Co se dá dělat. Sláva s Petrem nebyli jediní, kterým francouzský technik přidělal problémy a vrásky na čele.

„Měli jsme tím pádem čas, abychom se šli podívat, jak se jezdí v IRC. Jasně jsme viděli, že vozy S2000 jsou podvozkově úplně jinde a klasické enko jim nemůže stačit. Smekáme před výkonem Václava Pecha, Jana Jelínka a Franze Wittmanna který v místech, kde jsme byli, doslova letěli. My jsme trochu litovali toho, že jsme nemohli pokračovat, protože ujeté kilometry by se nám příští rok rozhodně mohly hodit, pokud bychom na Barumce opět startovali,“ uzavřel posmutnělý Sláva.

Příliš radosti si neužil ani Karel Trněný. Časy kolem třicátého místa byly daleko za očekáváním i za jeho loňskými výkony. Na vině byla částečně i viróza a teploty kolem 39 stupňů, které Karla v týdnu před soutěží pronásledovaly. Další důvody slabých časů nabízí spolujezdec Václav Pritzl: „Měli jsme stejný problém, jako v Krumlově, nebo Krkonoších, kdy s autem jel Václav Pech. Auto nejelo. Motor nepodával očekávaný výkon. Před poslední sérií rychlostních zkoušek jsme si vyhodnotili, že na body do MMČR nedosáhneme a pokud ano, byly by to body utrpěné.

Rozhodli jsme se proto naše účinkování v soutěži ukončit. Letošní Barum rally se jela na rychlostních zkouškách, kde se v různých variantách opakovaly úseky známé z minula. Tradičně byla těžká, rychlá a náročná. Prostě Barumka. Atmosféra byla určitě ještě lepší, než v minulých letech, ale užít jsme si ji moc nemohli.“ Václav Pritzl je obvykle velmi kritický k výkonům Karla Trněného, ostatně, kdo jiný je může posoudit lépe, než právě spolujezdec, ale tentokrát měl pro svého pilota jen slova chvály. Podle Václava podal na trati Karel svůj nejlepší letošní výkon. Bohužel, stopky Václavovo přesvědčení nepotvrdily.

Radek Majer byl na své domácí půdě tentokrát „pouze“ v roli manažera. Dění na trati sledoval velmi pečlivě a na závěr si jen povzdechl: „Takový je sport. Přestože jsme v přípravě nic neošidili, obě auta prošla důkladnou repasí převodovek a diferenciálů, Karlovo navíc ještě repasí motoru, s cílem odstranit problém s nízkým výkonem. Přesto pro nás soutěž nedopadla dobře. Oba vozy byly odstaveny pro menší či větší poruchy.

U Slávy to byl diferenciál a u Karla domnělý nízký výkon motoru. Před soutěží jsme byli přesvědčeni, že problém jsme našli a odstranili. Ani na testu v úterý po soutěži jsme úbytek výkonu nepozorovali. Budeme muset situaci řešit tak, aby příští starty ve Vyškově a v Příbrami dopadly lépe. Letos tým dosáhl hned několika skvělých výsledků, takže máme na co navazovat.“



PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu