Vyhledávání

Barumka po sobotě :První etapa přinesla strhující souboj mezi Loixem a Ojedou

Udrží Freddy Loix vedení nebo jeho čtyřsekundový náskok stáhne Enrique García Ojeda? Tak zní hlavní hádanka druhého dne Barum rally Zlín. Po první etapě se oba dva jezdci ocitli v čele závodu s téměř půlminutovým odstupem od třetího Nicolase Vouilloze. Vouilloz, který si na své konto připsal nejvíce vítězství v rychlostních zkouškách první etapy, v úvodu vedl, ale ve třetí erzetě jej předstihl Ojeda. Španělský závodník na prvním místě vydržel až do osmé rychlostní zkoušky, kdy měl defekt pravého předního kola, a dostal se před něj Loix.

 „Jsem velmi šťastný. Osobně jsem zásadně nechyboval, auto rovněž fungovalo fantasticky. Zítra se samozřejmě budu snažit poprat o vítězství,“ avizoval průběžný lídr Barum rally Zlín. Ojeda ovšem svou kůži neprodá lacino. „O vedení nás připravil defekt pravého předního kola na RZ8. Navíc jsme v poslední erzetě nemohli tak riskovat, neboť jsme neměli další rezervu. Auto funguje výtečně a zítra se ještě zkusíme poprat o vítězství,“ řekl španělský jezdec. Třetí Vouilloz si je vědom, že bude mít hodně těžkou pozici. Budeme bojovat, ale naší prioritou je soutěž dokončit.“
 
Nejlepším z českých jezdců je Václav Pech, jenž na čtvrtém místě ztrácí na Loixe přes minutu a půl. Se svým výkonem může být spokojen. Od začátku se jelo hodně rychle a moc dál to už zřejmě nepůjde. Uvidíme, zda se nám podaří udržet Travagliu za zády, ale naší prioritou je určitě český mistrák, konstatoval Pech, jenž je kousek od potvrzení zisku pátého titulu v českém šampionátu. Velké představení předvedl Roman Kresta, kterého v první erzetě potkal defekt. Následnou stíhací jízdou, při vyhrál mj. erzetu Pindula, se ze sedmdesátého třetího místa dostal až na šesté.
 
Takové jsou prostě závody a k nám se teď štěstí otočilo zády. Na defektu však nemělo cenu pokračovat, neboť hrozilo zásadnější poškození vozu, což jsem při délce barumky nechtěl dopustit. Nyní trochu chybí motivace. Je totiž obtížné jet rychle, když si nemůžete dovolit zásadnější chybu. Speciály S2000 na nás získávají zejména v rychlých partiích, na uskákaném jsme jim srovnatelnými soupeři,“ prohlásil Kresta.
 
Z favoritů soutěže vypadli například Fin Alén, který havaroval, Poláka Solowowa zradil motor, španělskému jezdci Solá shořel vůz a Ital Fontana urazil kolo.
 
Průběžné pořadí jezdců po první etapě:
1. Loix – Chevaillier (B, Fiat Grande Punto S2000) 1:32:55.6
2. Ojeda – Barrabes (E, Peugeot 207 S2000) +4.1
3. Vouilloz – Klinger (F, Peugeot 207 S2000) + 29.2
4. Pech – Uhel (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:38.3
5. Travaglia – Granai (I, Fiat Grande Punto S2000) + 2:32.5
6. Kresta – Gross (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) +3:01.5
7. Arazim – Gál (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) +3:09.4
8. Navarra – D’Esposito (I, Fiat Grande Punto) + 3:35.3
9. Casier – Miclotte (B, Peugeot 207 S2000) +3:53.1
10. Iliev – Yanakiev (BG, Mitsubishi Lancer EVO IX) +3:53.9
 
 
Počet vítězství v rychlostních zkouškách:
4 – Vouilloz
2 – Loix
2 – Ojeda
1 - Kresta

 

Petr SKÁCEL
tiskové centrum Barum rally Zlín
 
FLASH INFO 9

I. ETAPA
Sobota 25.srpna 2007

Andrea Navarra (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 1):
„Vůbec nemohu být s dnešním dnem spokojen. Naši ztrátu způsobil horší rozpis, výlet mimo trať na RZ6 a problémy se zadními brzdami. Zítra se přesto pokusíme o maximum možného.“
 
Renato Travaglia (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 2):
„Výsledek není nic moc. Defekt na RZ8 nás srazil níže pořadím. Stalo se tak na desátém kilometru a zbytek vložky jsme dojeli po disku. Zítra zkusíme zaútočit na Pecha.“
 
Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 4):
„Naprostá spokojenost. Od začátku se jelo hodně rychle a moc dál to už zřejmě nepůjde. Uvidíme, zda se nám podaří udržet Travagliu za zády, ale naší prioritou je určitě český mistrák. Během soutěže jsme neměli zásadní problém, i když jsem určitý čas laboroval s nastavením diferenciálů a podvozku.“
 
Freddy Loix (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 5):
„Jsem velmi šťastný. Osobně jsem zásadně nechyboval, auto rovněž fungovalo fantasticky. Zítra se samozřejmě budu snažit poprat o vítězství, pojedu rychle, ale rád bych se vyvaroval většího risku.“
 
Simon Jean-Joseph (Citroen C2 S1600, start. číslo7):
„Kromě problémů s brzdami na RZ6 jsem s dnešním výkonem spokojen.“
 
Václav Arazim (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 14):
„Na můj věk jsme od začátku začali hodně zostra, což se nám trochu vymstilo na Pinduli. Osobně jsem počítal, že speciály S2000 budou vpředu, ale přesto některé časy byly až příliš rychlé. V závěru nás trochu potrápily problémy s brzdami.“
 
Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 15):
„Takové jsou prostě závody a k nám se teď štěstí otočilo zády. Na defektu však nemělo cenu pokračovat, neboť hrozilo zásadnější poškození vozu, což jsem při délce barumky nechtěl dopustit. Nyní trochu chybí motivace. Je totiž obtížné jet rychle, když si nemůžete dovolit zásadnější chybu. Speciály S2000 na nás získávají zejména v rychlých partiích, na uskákaném jsme jim srovnatelnými soupeři.“
 
Nicolas Vouilloz (Peugeot 207 S2000, start. číslo 16):
„Postupně zrychlujeme, ale Freddy Loix je zatím nad naše síly. Budeme bojovat, ale naší prioritou je soutěž dokončit. Osobně jsem s průběhem maximálně spokojen.“
 
Miroslav Jandík (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 17):
„Auto jsme před soutěží dokončili na poslední chvíli, ale naštěstí dnes vše fungovalo optimálně. Škoda drobných zaváhání, které nás stály nějaké sekundy, ale stejně bychom moc výše nebyli. Navíc druhá etapa bude ještě hodně dlouhá.“
 
Enrique García Ojeda (Peugeot 207 S2000, start. číslo 18):
„O vedení nás připravil defekt pravého předního kola na RZ8. Navíc jsme v poslední nemohli tak riskovat, neboť jsme neměli další rezervu. Auto funguje výtečně a zítra se ještě zkusíme poprat o vítězství.“
 
Bernd Casier (Peugeot 207 S2000, start. číslo 19):
„Snažíme se zrychlovat, s současným výsledkem panuje spokojenost.“
 
Jimmy Joge (Peugeot 207 S2000, start. číslo 22):
„Každý kilometr na asfaltu je pro mě důležitý. Navíc po startuje na tomto povrchu po roční pauze, premiérově se speciálem S2000.“
 
Jiří Volf (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 23):
Rozjezd byl trochu pomalejších, s druhou rundou jsem už byl spokojen. Po technické stránce nás v prvních průjezdech potrápila povolená nápravnice, což mělo vliv na geometrii.“
 
Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 26):
„Bezproblémové auto, průjezdy bez krize, bez defektu. Rád bych zítra dojel až na cílovou rampu.“
 
Marco Cavigioli (Peugeot 207 S2000, start. číslo 27):
„Dnes nás hodně potrápila technika. Prvotně elektrika, nyní není něco v pořádku se zadní nápravou. Auto je hodně neklidné. Vzhledem ke ztrátě již na přední umístění pomýšlet nemůžeme.“
 
Tomáš Kostka (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 28):
„V servisu po RZ7 jsme měnili mezinápravový diferenciál, což nás stálo zpoždění do časové kontroly a penalizaci 1:40 minuty. Prioritou je cíl, ale rád bych ještě o kousek výše ve výsledkové listině.“
 
Peter Gavlák (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 32):
„Určitě jsem s výsledkem spokojen a budeme se ho snažit zítra udržet.“
 
Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer Evo VII, start. číslo 36):
„Přehřívající se motor je stále zásadním problémem. Neustále doléváme vodu a nevíme, kde se ztrácí.“
 
Miroslav Cais (Mitsubishi Lancer Evo VII, start. číslo 37):
„V úvodu dne jel motor jen na tři válce, posléze jsme měnili palivové čerpadlo a vše vyvrcholilo pomalým defektem na RZ8 Halenkovice, který jsme měnili na vložce.“
 
Antonín Tlusťák (Citroën Saxo Kit Car, start. číslo 38):
„Při druhým průjezdech RZ Halenkovice a Kudlovice jsme se nepochopitelně zhoršili. Na vině byly špatné přední tlumiče.“
 
Milan Kneifel (Peugeot 206 S1600, start. číslo 42):
„Do druhých průjezdů jsme vyměnili tlumiče a chování vozu se hodně zlepšilo. Optimální to však není.“
 
Tomáš PLACHÝ
tiskové středisko Barum rally Zlín
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu