Vyhledávání

C4 WRC se chce na Britské rallye 2010 rozloučit ve velkém stylu

C4 WRC se chce na Britské rallye 2010 rozloučit ve velkém stylu

 Rally Velká Británie (11. – 14. 11. 2010)

Jedna epocha končí
Citroën C4 WRC se chce rozloučit ve velkém stylu

Kromě toho, že se po nadcházející Rally Velká Británie zatáhne opona za mistrovstvím světa 2010, skončí i éra dvoulitrových turbo WRC aut. A vozy Citroën C4 WRC, které se v této éře staly legendou s 35 vítězstvími v 55 rally, se hodlají rozloučit ve velkém stylu. Posádky Sébastien Loeb - Daniel Elena a Sébastien Ogier - Julien Ingrassia v barvách Citroën Total World Rally Teamu neznají jiný cíl než vítězství!


Loeb už bez tlaku

Stejně jako v předcházejících sezonách vyvrcholí FIA mistrovství světa v Cardiffu. Velšské tratě jsou rychlé a technicky náročné, jejich obtížnost obvykle násobí počasí. A to v tuto roční dobu bývá velice vrtkavé. Déšť, bláto, mlha a mnohdy i led a sníh k tomuto podniku s neopakovatelnou atmosférou už patří jaksi samozřejmě.
Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří vyhráli světové tituly už ve Francii, jdou do soutěže už bez tlaku. Stejně jako před poslední rally, Rally Španělsko, mají jediný cíl: "Pokaždé na startu máme stejný plán - vyhrát," říká sedminásobný světový šampión. "Pokud se budu cítit dobře a podmínky budou příznivé, není důvod, proč bych neměl myslet na své třetí prvenství ve Walesu."

Ogier chce uhájit druhé místo

V sázce je ale druhé místo v celkovém pořadí pilotů. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, kteří jsou na druhém místě od jejich vítězství v Portugalsku, mají před největšími rivaly Jari-Matti Latvalou a Petterem Solbergem náskok 11 resp. 16 bodů. Takže hned tři piloti mohou ještě zaútočit ve finále na šotolině ve Walesu na druhou pozici.

"Vůbec jsme si nemysleli, že bychom mohli bojovat o druhou příčku v této sezoně," říká Ogier, který jede za tým Citroën Total WRT teprve potřetí. "O tomto postu jsme začali přemýšlet až v průběhu sezony. Několik bodů jsme ztratili ve Francii a Španělsku, ale pořád ještě vedeme a musíme dojet na stupních vítězů bez ohledu na to, jak skončí naši dva soupeři. Ale nerad bych se cítil jako brzda a závodil celý víkend jen pro to, abych získal potřebných 15 bodů, které jsou spojené s třetí příčkou. Chci zajet co nejlepší výsledek, to je můj cíl," uvedl Sébastien Ogier.

"V přípravě na tuto rally jsem dokonce absolvoval fitness tréninkový pobyt v Pyrenejích a ve Walesu budu v prvotřídní formě. Vím, že je to obtížná soutěž a já mám navíc smíšené pocity z prvních dvou rychlostních zkoušek ročníku 2008. Bylo to všechno poněkud šílené, vždyť to byla naše první rally ve WRC. Když jsem skončil mimo trať, zachránila mě Superrally. Loni jsme zase nedojeli pro technické problémy. Tyto zkušenosti napovídají, abych k této rally přistupoval s pokorou."


Tři otázky pro Sébastiena Loeba
Vývoj závodního auta je jako výchova dítěte

Před Rally Španělsko, jste řekl, že byste kvůli vítězství nechtěl zbytečně riskovat. Ale vy jste vyhrál. Co máte přichystáno pro Velkou Británii?

Je to vždycky větší zábava, když se plány přesně nedodržují, ne? Uvidíme až podle podmínek. Pokud se pojede na ledě a na pneumatikách pro šotolinu jako v roce 2008, nemyslím, že bych zkoušel bojovat o každou desetinku.

Na šotolině ale budete mít určitě více soupeřů...

To je pravda. Ve Španělsku to byl Dani Sordo jako jediný, kdo mě mohl předjet, ale prohrál už první den. Sébastien Ogier také o to usiloval a vypadl. Ve Velké Británii to bude jiné. Ogier, Solberg, Latvala a Hirvonen, ti všichni mohou vyhrát. O to víc, že tři z nich bojují o druhé místo v mistrovství světa.

Bude to vaše poslední rally s vozem C4 WRC. I když nepatříte k nostalgickým náturám, jak vidíte vývoj posledních čtyř sezon?

Každé závodní auto, které vyvíjíte, je jako dítě, které nevidíte dospívat! Vývoj C4 WRC šel po malých krocích na fungujících základech. Nic nebylo zásadně měněno - kromě povrchové úpravy! Ale kdybyste mě nyní posadili do auta z roku 2007, hned bych se začal ptát sám sebe, jestli tam nebyl nějaký problém. Pokud bylo něco, co bylo zásadní v mém pohledu, pak změna pneumatik Pirelli v roce 2008. Jejich struktura byla hodně odlišná od toho, co jsme znali před tím a co nás donutilo zabývat se velmi důkladně přizpůsobením zavěšení pro šotolinu.



Rally Velká Británie v kostce

Povrch : šotolina
Centrum : Cardiff
Start : čtvrtek 11. listopadu - Cardiff Bay v 18.30.
Trať : celkem 1612,04 km, z toho 359,44 km měřených v 20 RZ.
Program : 1. den – 594,80 km, z toho 129,96 km měřenýchh v 7 RZ. Čtvrtek 11. listopadu – start : 18.30 – RZ 1 : ‘Cardiff Bay 1’ (1,70 km) – cíl : 19.40 – Pátek 12. listopadu – start : 6.00 – Asistence A (6.00 / 15 min) – RZ 2 : ‘Hafren 1’ (31,99 km) – RZ 3 : ‘Sweet Lamb 1’ (4,26 km) – RZ 4 : ‘Myherin 1’ (27,88 km) – Asistence B (12.25 / 15 min) – RZ 5 : ‘Hafren 2’ (31,99 km) – RZ 6 : ‘Sweet Lamb 2’ (4,26 km) – RZ 7 : ‘Myherin 2’ (27,88 km) – Asistence C (18.30 / 45 min) – Cíl kolem 22.00.
2. den – sobota 13. listopadu – 640,68 km, z toho 153,34 km měřených v 9 RZ. Start : 6.00 – Asistence D (6.00 / 15 min) – RZ 8 : ‘Radnor 1’ (14,78 km) – RZ 9 : ‘Monument Hill 1’ (10,14 km) – RZ 10 : ‘Four Ways Crychan 1’ (25,14 km) – RZ 11 : ‘Halfway 1’ (18,37 km) – Asistence E (13.12 / 30 min) – RZ 12 : ‘Radnor 2’ (14,78 km) – RZ 13 : ‘Monument Hill 2’ (10,14 km) – RZ 14 : ‘Four Ways Crychan 2’ (25,14 km) – RZ 15 : ‘Halfway 2’ (18,37 km) – RZ 16 : ‘Cardiff Bay 2’ (1,70 km) – Asistence F (18.46 / 45 min) – cíl kolem 23.15.
3. den – neděle 14. listopadu – 376,56 km, z toho 76,14 km měřených v 4 RZ. Start : 6.15 – Asistence G (6.15 / 15 min) – RZ 17 : ‘Resolfen 1’ (29,99 km) – RZ18 : ‘Margam Park 1’ (8,08 km) – Asistence H (10.25 / 30 min) – RZ 19 : ‘Resolfen 2’ (29,99 km) – RZ 20 : ‘Margam Park 2’ (8,08 km) – Asistence I (14.43 / 10 min) – Cíl kolem 14.53.
Podium : neděle 14. listopadu kolem 15.25 hod.


Posádky Citroën Total WRT před rally:
Sébastien Loeb a Daniel Elena :
WRC debut : Španělsko 98 (Saxo Kit-Car / vypadli) –
WRC starty : 137
WRC vítězství : 61
WRC tituly : 7 (2004 - 2010).

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia :
WRC debut : Mexiko 08 (C2 S1600 / 8.)
WRC startů : 32
WRC vítězství : 2
Juniorský titul : 2008.

Posádky Citroën Total WRT na Rally Velká Británie:
Sébastien Loeb a Daniel Elena : 10. start : 2000 (Saxo sk. A / 38.) – 2001 (Saxo S1600 / 15.) – 2002 (Xsara WRC / vypadli) – 2003 (Xsara WRC / 2.) – 2004 (Xsara WRC / 2.) – 2005 (Xsara WRC / 3.) – 2007 (C4 WRC / 3.) – 2008 (C4 WRC / 1.) – 2009 (C4 WRC / 1.).
Sébastien Ogier a Julien Ingrassia : 3. účast : 2008 (C4 WRC / 26.) – 2009 (C4 WRC / vypadli).

Citroën Junior Team bojuje o bronz

Citroën Junior Team vstupuje do Rally Velká Británie s posádkami Dani Sordo / Diego Vallejo a Kimi Räikkönen / Kaj Lindström s cílem zajistit si třetí příčku v Poháru konstruktérů.

Dani Sordo, aktuálně pátý v pořadí mistrovství světa pilotů, s pěti stupni vítězů z posledních sedmi podniků, chce sezonu zakončit dobrým výsledkem: "Je to sice těžká rally, ale já jsem tu v minulosti zajížděl dobré časy. Letos bych chtěl vyhrát!"
Španěl byl v posledních dvou ročnících na stupních vítězů. "Počasí bude hrát velkou roli. Pokud bude povrch suchý, mělo by se jezdit velmi rychle. Nicméně, v případě deště, změní se povrch na bláto a bude to hodně kluzké, nejvíc ze všech rally. Tempo bude od startu vysoké, protože vyhrát chtějí všichni."

S 21 body je Kimi Räikkönen desátý z jeho letošních deseti odjetých soutěží. Ve Walesu ho čeká povrch, na kterém už bodoval v Jordánsku, Turecku a Portugalsku.
"Víme, že tento rok je pro nás učením," řekl Kimi. "Měl jsem vzestupy i pády jako každý jiný pilot, který začíná v nové disciplíně, a v rally zvlášť. Myslím, že ve Walesu to nebude příliš jiné než kdykoli jindy v historii," pokračuje bývalý mistr světa formule jedna.

Tři otázky pro Dani Sorda
C4 WRC? Bylo mi ctí!

Rally Velké Británie je neobvyklá rally s neopakovatelnými podmínkami. Je to vaše oblíbená rally?

Miluji ji. Silnice jsou často velmi rychlé, a to samozřejmě vyhovuje mému jezdeckému stylu. Rychlostní zkoušky jsou těžké, ale poskytují spoustu vzrušení pro pilota a spolujezdce. Nicméně právě v tomto ročním období mohou povětrnostní podmínky zcela změnit charakter soutěže. Vzpomínám, jak jsme před několika lety startovali v mlze a dešti, že to vypadalo jako v noci. Připadal jsem si jako v tunelu. Jen bílá zeď vpředu i vzadu. Nic jsme neviděli, ale měli jsme plnou důvěru v naše poznámky. Jsou pro nás svaté.

Jaký je váš cíl pro finále sezony?

Pojedu naplno od začátku. Chci hrát o vítězství. Rally Velké Británie je posledním závodem sezony a vyhrát budou chtít všichni. Chci odvést dobrou práci, věřím, že na to mám a věřím i v pomoc Citroën Junior Teamu.

Je to vaše poslední vystoupení s Citroënem C4 WRC. Co vám zůstane v paměti ze čtyř roků s tímto autem?

To, že psalo historii rally. Citroen Xsara WRC dosáhl velmi vysoké úrovně, ale C4 WRC nastavil laťku ještě výš. Citroën odvedl skvělou práci a výsledky jsou toho důkazem. Jsem velmi hrdý, že jsem se mohl podílet i na jeho vývoji v průběhu všech těch let. C4 WRC vyhrával na všech površích, žádná rally mu neunikla. Budu mít jen ty nejlepší vzpomínky. Tento vůz je vynikající ve všech směrech. Ve všem, od podvozku až po motor, dosáhl mimořádné úrovně a neustále se krůček po krůčku zlepšoval. Bylo mi potěšením jej řídit poslední čtyři sezony a bude tomu tak i v Británii. "

Posádky Citroën Junior Teamu před rally:

Dani Sordo :
WRC debut : Španělsko 03 (Lancer sk.N / 18.)
WRC starty: 83
Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Diego Vallejo :
WRC debut : Švédsko 99 (Peugeot 106 s Manuelem Muniente / vypadli)
WRC starty : 22.

Kimi Räikkönen :
WRC debut : Finsko 09 (Punto Super 2000 / vypadli)
WRC startů : 11.

Kaj Lindström :
WRC debut : Finsko 96 (Golf GTI / vypadli)
WRC starty : 72
WRC vítězství : 1.

Posádky Citroën JWRT na Rally Velká Británie:

Dani Sordo : 5. účast : 2006 (Xsara WRC / 7.) – 2007 (C4 WRC / 5.) – 2008 (C4 WRC / 3.) – 2009 (C4 WRC / 3.).
Diego Vallejo : 3. start : 2000 (Lancer sk.N s Ramonem Ferreyrosem / 21.) – 2001 (Punto Super 1600 / vypadli).
Kimi Räikkönen : 1. start
Kaj Lindström : 8. start : 1998 (Mégane s T.Laukkanenem / 12.) – 1999 (Mégane s T.Laukkanenem / 12.) – 2000 (Focus WRC s T.Laukkanenem / vypadli) – 2001 (Lancer WRC s T. Mäkinenem / vypadli) – 2002 (Impreza WRC s T.Mäkinenem / 4.) – 2003 (Impreza WRC s T.Mäkinenem / 3.) – 2005 (Lancer sk.N s N.Barrattem / 41.).


Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o. 

 

Fotogalerie

Rallye Deutschland 2010 objektivem Honzy Piechaczka

foceno bez akreditace a bez fotovesty ......

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu