Vyhledávání

Citroën Sport nasazuje v Irsku dvě posádky na vozech Citroën C4 WRC

Citroën Sport nasazuje v Irsku dvě posádky na vozech Citroën C4 WRC

1. Rallye Irsko (15. – 18. listopadu 2007)

Hodně daleko k výletu

Jednu jistotu mistrovství světa v rallye 2007 má - o titulu se rozhodne na britské půdě a možná už na předposlední soutěži, která je navíc v programu premiérová – na Rallye Irsko. Na podnik v „zemi trojlístku“ vysílá Citroën Sport dvě posádky na vozech Citroën C4 WRC: Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Marti.

Irská rallye je po Norsku a Portugalsku z úvodu sezony třetím a také posledním nováčkem v letošním kalendáři WRC. Centrem soutěže je Sligo ležící v severozápadním cípu ostrova. Tratě zavítají do dvou zemí – do Irské republiky a do Ulsteru. Na programu je 20 rychlostních zkoušek ve třech etapách, nejdelší z nich je páteční, která ovšem neměří víc než 168 km. I tak činí přes polovinu celé víkendové porce měřených kilometrů.

Aby Citroën Sport získal informace o zdejším asfaltu, startoval na Donegal Rallye s vozem C4 WRC a posádkou Loeb – Elena.
Sbírání potřebných dat a přípravy týmu pak pokračovaly ještě jedním startem, v sušších podmínkách na Cork Rallye. Na ní se k Loebovi a Elenovi připojila i druhá posádka Citroënu Sordo a Marti. Obě rallye ukázaly týmu, jak náročné budou irské etapy. „V programu není žádná podobná soutěž na asfaltu,“ říká Loeb. „Je možné, že tratě v Sligo budou trochu jiné než v Donegalu a Corku, ale čekáme, že budou hodně rychlé, úzké a hrbolaté, a že povedou po velkých náspech. Pravděpodobně to bude velice obtížná kombinace, zvláště když uvážíte, že naším úkolem je vyhrát! Pokusíme se do toho dát úplně všechno.“

Sébastienova analýza je podobná té, kterou si udělal i Dani Sordo. „I když Cork Rallye se jela na jihu Irska, stejně nám to ukázalo, nakolik jsou irské trasy specifické,“ tvrdí Dani. „Pro mě to bylo veliké překvapení, i když se jelo na suchu. Tak si mohu jen představovat, jaké to asi může být na mokru.“

Právě tento postřeh španělského pilota může sehrát rozhodující roli o nadcházejícím víkendu: počasí. Místo pro rallye se v žádném případě nemůže vymanit z vlivů počasí nad Atlantikem.

„Pro tratě je charakteristické, že je na nich spousta záludných míst. A nepříznivé počasí to může ještě znásobit. Výběr pneumatik tak v komplexu všech okolností hraje nejdůležitější roli. Všechno nasvědčuje tomu, že úvodní ročník Irské rallye nebude žádnou procházkou,“ říká Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport. „Výsledek Japonské rallye mě utvrdil v tom, že pečlivá a důkladná příprava na Irsko byla správná. Šance na titul stále žije, Sébastien a Daniel potřebují vyhrát. Dani a Marc se budou znovu pokoušet vklínit mezi své týmové kolegy a Marcuse Grönholma. Citroën C4 WRC je letos na asfaltu neporazitelný a budeme chtít tento rekord potvrdit i na zdejším odlišném typu povrchu. Všichni v Citroën Sport dobře víme, před jak důležitou výzvou stojíme, nemůže mít lepší motivaci.“


Rallye v kostce
První ročník Rallye Irsko v kalendáři mistrovství světa. Centrem soutěže je město Sligo.

Celková délka je 1196,25 km, z toho je 342,34 km měřených ve 20 rychlostních zkouškách na 14 odlišných trasách.

Seznámení s tratí a tréninky jsou na programu v úterý 13. a ve středu 14. listopadu od 08.00 do 18.00h. Shakedown se jede ve čtvrtek 15. listopadu od 07.00 do 10.00h na trati dlouhé 2,87 km a od asistenčního parku zavede posádky do oblasti Formoyle. Superspeciálka bude v Stormon ve východní části Belfastu ve čtvrtek večer před budovou parlamentu a předcházet jí bude slavnostní start v 18.50h.

1. etapa – čtvrtek 15. a pátek 16. listopadu: celková délka 386,10 km, z toho 168,07 km měřených v 10 RZ na sedmi trasách. RZ 1 (18.50) : ’Superspeciálka Stormont’ (1,82 km) – Pátek: start z asistenčního parku v 7.25 – RZ 2 : ’Geevagh 1’ (11,48 km) – RZ 3 : ’Arigna 1’ (27,90 km) – RZ 4 : ’Lough Gill 1’ (20,57 km) – Seskupení (9.59/20 min) – Asistence A (10.19/30 min) – RZ5 : ’Geevagh 2’ – RZ 6 : ’Arigna 2’ – RZ 7 : ’Lough Gill 2’ – Seskupení (13.23/20 min) – Asistence B (13.43/30 min) – RZ 8 : ’Glenboy’ (22,25 km) – RZ 9 : ’Bencroy’ (15,44 km) – RZ 10 : ’Drumshando’ (8,66 km) – Asistence C (17.49/45 min) – Cíl kolem 21.30h.

2. etapa - sobota 17. listopadu : celkem 505,38 km, z toho 118,36 km měřených v 6 RZ na třech trasách. Start - asistence D (6.30/10 min) – RZ 11 : ’Sloughan Glen 1’ (27,76 km) – RZ 12 : ’Ballinamallard 1’ (17,96 km) – RZ 13 : ’Tempo 1’ (13,46 km) – Seskupení (11.41/20 min) – Asistence E (12.01/30 min) – RZ 14 : ’Sloughan Glen 2’ – RZ 15 : ’Ballinamallard 2’ – RZ 16 : ’Tempo 2’ – Asistence F (17.32/45 min) – Cíl kolem 21.30h.

3. etapa – neděle 18. listopadu: celkem 304,77 km, z toho 55,91 km měřených ve čtyřech RZ na čtyřech trasách. Start – asistence G (7.00/10 min) – RZ 17 : ’Murley’ (24,70 km) – RZ 18 : ’Fardross’ (14,77 km) – RZ 19 : ’Donegal Bay’ (14,06 km) – RZ 20 : ’Mullaghmore’ (2,38 km).



Simona Klavrzová

PR manager

Citroën Česká republika, s.r.o.





PR

 

Fotogalerie

Finská rallye 2007 objektivem Jary Šašinky

foto Jaroslav Šašinka

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu