Pascal vstupuje do druhé poloviny Dakaru jako jedenáctý
Salta - Rally Dakar má za sebou první závodní týden a sobotní 7. etapou letošní ročník otevřel svoji druhou polovinu. Zatím je čelo mimořádně vyrovnané a pořadí včetně samotných lídrů se každým dnem mění. Pilot speciálu Renault Trucks Pascal de Baar v horské etapě dojel čtrnáctý a jen těsně opustil celkovou elitní desítku. Na posádky v neděli čeká zasloužený den volna.
V 7. etapě z Uyuni do Salty, která se opět jela v nadmořské výšce výrazně překračující čtyři tisíce metrů, musely kamion zvládnout měřený úsek dlouhý tři sta třicet šest kilometrů. Na trase opět překročily hranice, když se z Bolívie vrátily do Argentiny. Na trati nechyběly přechody koryt řek. Mnozí se nevyhnuli nehodám. Pascal de Baar si ale pevně držel svoji pozici. V cíli byl zaznamenán ve čtrnáctém nejrychlejším čase. "Věděli jsme, že taková nadmořská výška není pro náš motor zrovna ideální a na tomto ještě musíme zapracovat. Proto jsme rádi, že Pascal dojel bez jakýchkoli komplikací a na solidní pozici. Teď už se nás takový extrém nečeká. Pohybovat se budeme už jen do třech tisíc, takže z auta budeme moci více vymáčknout a věřím, že se do elitní desítky vrátíme a tím i naplníme náš letošní cíl na Dakaru. Po tom všem, co nás tu potkalo, by to byla vskutku velká satisfakce," pronesl Mario Kress, hlavní konstruktér závodního speciálu Renault Trucks a šéf celého projektu MKR Adventure.
Pascal de Baar v horách nepatrně ztratil a celkově se propadl na průběžnou jedenáctou pozici. Na osmou příčku mu ale chybí pouhých pět minut, takže snaha o naplnění cíle není nijak vzdálená. To na samotném čele se nyní každý den mění pozice vedoucího jezdce. V horách se výrazněji projevily kamazy, které byly v etapě na první dvou příčkách. Vyhrál Rus Nikolaev. Do čela celkové klasifikace se dostal Holanďan Versluis
V neděli si posádky "užijí" volný den, aby se s pondělní 8. etapou mohly vrhnout na závěrečný týden. "Stále je před námi šest etap, během kterých se může cokoli přihodit. Dakar je dlouhý a naprosto nevyzpytatelný. Během volného dne proto uděláme maximum, abychom kamion dali do co nejlepšího stavu a připravili ho do závěrečných dílů. Volno je tedy dost relativní pojem," podotkl severočeský konstruktér Mario Kress.
V pondělní etapě ze Salty do Beléna dlouhé sedm set šedesát šest kilometrů má měřená část téměř čtyři sta kilometrů. Posádky si během ní poprvé užijí písečné duny.
Výsledky - 7. etapa - Uyuni - Salta:
1. Nikolaev (Rus) Kamaz 3:54:31
2. Mardějev (Rus) Kamaz +0:58
3. Versluis (Ned) MAN +1:17
4. de Rooy (Ned) Iveco +2:11
5. Karginov (Rus) Kamaz +6:44
14. de Baar (Ned) Renault Trucks +22:16
15. Ardavičus (Kaz) Tatra +24:12
21. Huzink (Ned) Tatra +35:24
22. Vrátný (CZE) Tatra +35:53
26. Llovera (And) Tatra +58:22
Celkově:
1. Versluis (Ned) MAN 21:01:56
2. de Rooy (Ned) Iveco +5:31
3. Mardějev (Rus) Kamaz +10:48
4. Nikolaev (Rus) Kamaz +10:54
5. Stacey (Ned) MAN +11:28
11. de Baar (Ned) Renault Trucks +1:26:05
19. Ardavičus (Kaz) Tatra +2:36:32
20. Vrátný (CZE) Tatra +2:45:17
24. Huzink (Ned) Tatra +5:09:51
37. Llovera (And) Tatra +8:48:48