Vyhledávání

Dani Solá před víkendovou Barum rallye : Příští rok chci bojovat o titul IRC

Španělský pilot Dani Solá přijíždí do Zlína s vědomím, že jen stěží může bojovat o nejvyšší příčky absolutní klasifikaci. Přesto ani chvíli nepochybuje o správnosti svého rozhodnutí zúčastnit se závodů letošního seriálu IRC a ME s vozem Honda Civic Type R týmu JAS Motorsport.

Hvězda Daniho Solá zazářila velmi rychle. Z neznámého mladíka se stal juniorský mistr světa 2002, rok po Sebastienovi Loebovi. Jeho kariéra však nenabrala takové obrátky, jak se mohlo předpokládat. Postupně vystřídal speciály WRC značek Citroën, Mitsubishi a posléze Ford, ale nejvýše se protlačil na šestou příčku v Katalánsku 2004. Dveře do nejužší světové špičky pro něj zůstaly zavřené. „Ve vztahu k MS nechci říkat, že se tam nikdy nevrátím, ale přeci jen je to zřejmě uzavřená kapitola. Nerozhodují zde schopnosti pilota, ale spíše finance, které dokážete do týmu přinést,“ reaguje Solá (36 světových startů) na současný stav MS.
 
V loňské sezoně se proto vrátil na domácí tratě a s vozem Citroën C2 S1600 se protlačil k titulu asfaltového šampióna. Letos se s „dvoukolkou“ objevil i na mezinárodní scéně, když kývnul na nabídku japonské značky Honda. Prozatím mu v sezoně štěstí příliš nepřálo, přesto dosahovanými časy dokázal často držet v šachu bývalého mistra Evropy Jean-Josepha s konkurenčním citroënem. „Nad nabídkou Hondy jsem dlouho nepřemýšlel. IRC vnímám jako výtečný šampionát pro soukromé jezdce, dobrou reklamou jsou i přenosy na Eurosportu. Soupeří mezi sebou srovnatelná auta, o vítězství se může poprat mnohem více jezdců než v mistrovství světa,“ říká Solá.
 
JAS Motorsport angažoval Daniho ve snaze zúročit jeho zkušeností k vývoji nového civicu. Španělský pilot debutoval v Turecku, v Rusku již byl velmi blízko premiérovému vítězství v kategorii vozů s pouze přední poháněnou nápravou. „Každý závod je pro nás vlastně dalším testem auta, které neustále zrychlujeme. Důraz je kladen zejména na vyladění podvozku (tlumiče, stabilizátory, pružiny). Změnou prošla zadní náprava. Pro Rally Sanremo by měl být k dispozici vylepšený motor,“ přiznává Solá.
 
Rodilý Katalánec, jenž je fanouškem fotbalového klubu FC Barcelona, bude ve Zlíně startovat poprvé, premiéru si na českých tratích odbude i jeho spolujezdec Oscar Sanchez (30. května 1972). „Před sezonou odešel k Ponsovi tradiční navigátor Xavier Amigo, proto jsem oslovil Oscara. Společně startujeme i ve španělském šotolinovém šampionátu s lancerem deváté evoluce, kde nám po polovině závodů patří vedoucí příčka,“ uvedl Solá. „Doufám, že se v nejbližší době naplní vize stavby vozu Honda pro specifikaci S2000. Rád bych příští rok v seriálu IRC uspěl co nejlépe. Vůz S2000 je jednou z cest k tomuto cíli,“ naznačil španělský pilot. 
 

Vizitka Daniho Solà

Datum narození: 3. ledna 1976, Vic
Bydliště: Muntanyola
Hmotnost: 62 kg, výška: 171 cm
Oblíbené sporty: horské kolo, motorsport, fyzický trénink
Debut: 1996, seriál Volant RACC (Peugeot 205 Rallye)
 
Největší úspěchy:
2002    juniorský mistr světa (Citroën Saxo S1600)
2003    starty v PCWRC – celkově 5. místo (Mitsubishi Lancer Evo VII)
1. místo Rallye Deutschland (PCWRC)
2004    tovární jezdec Mitsubishi (Mitsubishi Lancer WRC)
6. místo Rally Catalunya
starty v PCWRC – celkově 8. místo (Mitsubishi Lancer Evo VII)
1. místo Rally Mexico (PCWRC)
2005    tovární jezdec BP Ford (Ford Focus WRC)
            7. místo Rally Australia
2006    mistr Španělska (asfalt. šampionát, Citroën C2 S1600)
 

Ve Zlíně 21. srpna 2007                                                                               Tomáš PLACHÝ

                                                                                                                     tiskové středisko
                                                                                                                       Barum rally Zlín
 

Omezení provozu na autobusovém nádraží ve Zlíně během barumky

V souvislosti s pořádáním divácké Super rychlostní zkoušky v rámci letošního ročníku Barum rally Zlín dojde v pátek 24.srpna 2007 k omezení provozu autobusového nádraží v době od 19.25 do 23.30 hodin.
 
Příjezdy a odjezdy autobusů budou přemístěny na ulici Hradskou (pod Stadionem mládeže vedle zlínských lázní). „Spoje vedené do 19.20 hodin (včetně) budou odjíždět beze změny z autobusového nádraží. Během omezení provozu autobusového nádraží budou veškeré příjezdy a odjezdy odbavovány na ulici Hradská,“ informuje Josef Hanák, ředitel společnosti Zlínská dopravní, a.s.
 
V době od 19.00 hodin budou pro provoz uzavřeny místní komunikace nadjezd – směr Jižní Svahy – Mladcová a ulice Vodní. Z tohoto důvodu musí autobusy pravidelných linek použít trasu:
 
pro směr Kostelec – Fryšták – Holešov:
PŘÍJEZD – ulice Sokolská – ulice Dlouhá – třída Tomáše Bati – ulice Gahurova – ulice Trávník – autobusové nádraží
ODJEZD – autobusové nádraží – Trávník – ulice Gahurova – ulice Štefánikova – ulice Osvoboditelů – ulice Dlouhá – ulice Sokolská.
 
pro směr Vizovice – Luhačovice/Vsetín:
PŘÍJEZD – třída Tomáše Bati – ulice Gahurova – Trávník – autobusové nádraží
ODJEZD – autobusové nádraží – Trávník – ulice Gahurova – ulice Štefánikova – ulice Osvoboditelů – třída Tomáše Bati.
 
Vzhledem k tomu, že se jedná o výraznou změnu v provozu autobusového nádraží, žádá společnost Zlínská dopravní, a.s., cestující, aby dbali zvýšenou pozornost informacím o odjezdech z náhradních stanovišť.
 

Fotogalerie

Švédsko 2007, foto Martin Viďourek

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu