Vyhledávání

Divácké tipy před víkendovou Rallye Český Krumlov 2008

Divácké tipy před víkendovou Rallye Český Krumlov 2008

Osvěžte si znalosti diváckých míst

Už v pátek vyrazí davy diváků na rychlostní zkoušky Rallye Český Krumlov. Kam pojedete vy?

Tratě první etapy se od loňska příliš nezměnily, skalní diváci znají nejatraktivnější místa velmi dobře. Přesto neškodí si zopakovat, co posádky od startu až po noční servis na výstavišti v Českých Budějovicích, čeká. Věnujeme se klasickým zkouškám v terénu, kromě nich se samozřejmě pojede i úspěšná superstage přímo na výstavišti.

RZ 1, 5 Dobrná

Hned na rozjezd poměrně těžká rychlostní zkouška Dobrná. Podobně jako ostatní měřené úseky ji charakterizuje časté střídání rytmu, častá převýšení a sjezdy na srdce.

Start na konci Dobrné bude přístupný jen pěšky od silnice č. 160. Po něm následuje technický úsek na novém úzkém asfaltu a za Hašlovicemi rychlá pasáž s příjezdem do Bohdalovic. Zajímavý průjezd zdejší návsí bývá hojně navštěvovaný, po něm pokračuje trať do Suše. Už zpočátku soutěže hrozí nebezpečí defektu na ještě nevyspraveným cestách v Hašlovicích a Suši.

To nejtěžší ale posádky čeká až za Suší v podobě sjezdu zpět k Vltavě k Zátoni s mnoha rychlými úseky i těžkými zatáčkami v okolí zastávky osady Slubice.

Dobře se dá přijet do Suše a Bohdalovic ze Světlíka, respektive silnice č. 162 z Větřní do Světlíka. U obou míst je na výběr široká paleta zatáček. Silnice z Bohdalovic na Větřní je důležitou evakuační trasou a je proto nutné parkovat pouze po jedné straně vozovky. Cíl RZ v Zátoni nedoporučujeme, je od zákazu vjezdu vzdálený téměř kilometr chůze.

RZ 2, 6 Zátoň

Klasický úsek nazvaný podle malebné obce Zátoň s dominantním pozdně gotickým kostelem svatého Jana Křtitele, kterou projíždí trať do Rožmitála na Šumavě. Zkouška startuje u Vltavy a během svých 10 kilometrů vystoupá z nadmořské výšky 500 m o 150 m výš. Typická je častým střídáním prudkých stoupání a klesání, většinou po úzké a klikaté asfaltové silnici.

První necelé 2 km tvoří úsek „závodu do vrchu“ na širším a kvalitním asfaltu, který vyhovuje vyznavačům čisté stopy a neztratí se na něm ani dvoukolky. Bohužel dřívější pastviny kolem trasy dobou zarostly, takže z jednoho místa už celý kopec, či alespoň více zatáček, vidět není. Končí atraktivní pravoúhlou zatáčkou u skládky přístupnou z Přídolí přes Práčov, či pěšky od startu. Pokračuje po úzké lesní komunikaci těžkým sjezdem na srdce do Zátoně, který se v loňském roce nevyplatil Pavlu Valouškovi.

To již mají posádky za sebou třetinu trasy a čeká je oblíbený úsek mezi Jistebníkem a Rožmitálem na Šumavě. V posledních pěti kilometrech pak sice divácky nepřístupný, ale o to více soutěžácký úsek s množstvím stoupání a klesání, zatáčkami přes horizont i rychlejšími partiemi. To vše na komunikaci široké tak pro jedno auto vedených po vrstevnicích a směřujících do cíle na okraji Rožmitála na Šumavě.

Upozorňujeme diváky na obtížné parkování na hlavní silnici č. 160 z Větřní do Rožmberka nad Vltavou od Větřní až po odbočení soutěžních automobilů na most přes Vltavu ke startu RZ. Je nutné zachovat silnici průjezdnou pro normální provoz.

RZ 3, 7 Ján

Divácky nejvděčnější, téměř čtrnáctikilometrový test, poskytuje řadu přístupných míst od startovního Soběnova po cílový Svatý Jan nad Malší.

Velmi atraktivní je již průjezd návsí v Soběnově se širokým vracákem, prudkým odbočením i rychlejší širokou levou přes horizont v přilehlém hospodářství. Divákům je místo pohodlně přístupné od Kaplice přes Blansko či Ličov.

Než se dostanou posádky na úzké místní účelové silničky, čeká je více než kilometrový úsek na širším asfaltu se zajímavým klesajícím esíčkem uprostřed. Následuje oblíbená kosa „na ruční“ přístupná z Besednice. Za ní pak rychlý průjezd osadou Bída dobrzděním z vysoké rychlosti a pravým odbočením kolem stromů. Sem je možné také pohodlně přijet od Kaplice přes Blansko. Soutěžní posádky dále čeká sjezd s obtížným průjezdem Smrhova a za necelý kilometr přejezd hlavní silnice Kaplice nádraží – Besednice, oblíbené to místo díky atraktivitě i snadnému přístupu z obou stran zkoušky.

Po průjezdu Malčí je první horizont zúžený balíky slámy, následné ploty bylo nutné až příliš často opravovat. V následném úvozu čeká další skákací horizont a rovinka zakončená pravou a následující levou. Zajímavá je pěkná pravá ve stoupání před obcí Chlum a průjezd obcí s atraktivním objetím ostrůvku.

Před cílovým Svatým Janem je opět připravena rallye show při prvním a zejména druhém průjezdu hospodářskou částí.. Za statkem následuje známý sjezd mezi loukami, místo s dobrým rozhledem, kde se některá auta ocitnou i v příkopech podél silnice. Jezdci mají za sebou 13 kilometrů a čeká je jen poslední serpentina do kopce na vjezdu do Svatého Jana a cíl.

Jak už předchozí odstavce napověděly, zkoušku můžeme jen doporučit. Rozhodně si nenechte ujít průjezd Soběnovem v nadmořské výšce 632 metrů, známém už z roku 1358, ve které v roce 1883 však požár zničil téměř všechny památky. A samozřejmě Svatý Jan nad Malší s příjezdem od Velešína a Ločenic s bohatým doprovodným programem.

Svatý Jan nad Malší se vyjímá na Ločenické hoře v nadmořské výšce 624 m v místě, které je v údolní kotlině mezi Šumavou a Novohradskými horami zdaleka vidět. Pěkná poloha na kopci umožňuje kruhový výhled do celé Českobudějovické pánve, zejména ke Kleti. V roce 1786 byl dostavěn kostel s ambity a zdaleka dominující 37 metrů vysokou věží na nejvyšším bodě obce. Kromě rychlostní zkoušky je obec motoristické veřejnosti známá také tradičním závodem veteránů „S kopce do kopce,“ letos se pojede zase začátkem září.


Oficiální informace najdete na www.rallyekrumlov.cz  

 

Fotogalerie

Pražský rallysprint 2007, foto Pavel Douša

další foto na www.car.cz

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu