Vyhledávání

Druhá sekce Rally Tríbeč měla velmi podobný průběh jako ta úvodní

Druhá sekce Rally Tríbeč měla velmi podobný průběh jako ta úvodní

Grzyb kontra Melichárek. Kdo se bude radovat vcíli?

Druhá sekce Rally Tríbeč měla velmi podobný průběh jako ta úvodní. Grzegorz Grzyb opět ovládl městský okruh v Topoľčanech a vrátil se do vedení. Známé přísloví, že doma není nikdo prorokem totiž potvrdil Jaroslav Melichárek, který v pro něj důvěrně známých ulicích města Topooľčany ztratil devět sekund a na obou zbylých zkouškách musel vzniklé manko postupně umazávat. Byly z toho dva nejrychlejší časy, které vyústily v návrat na vedoucí pozici. O pořadí na prvních dvou místech však ještě zdaleka není rozhodnuto.

Jaroslav Melichárek: „Na startu okruhu jsme měli problém s převodovkou, začala nám blbnout dvojka a pak jsme museli odjet bez dvojky celý zbytek sekce. Na Uhrovecké a Tríbečské RS jsme opět museli zatáhnout a udělali jsme si drobný náskok. Ve městě ztrácíme v každém „vracáku. Musíme zařadit jedničku a tahat to přes spojku. Teď budeme muset na městě zrychlit, asi zkusím trošičku jiný styl, méně zajímavý pro diváky.“

Grzegorz Grzyb: „Neudělali jsme žádnou chybu, bylo to dobré, ale Melichárek nám zase trošku odjel. Teď máme všichni problémy s počasím, jsou zprávy, že na ostatních vložkách prší, a nevíme, jaké dát gumy.“

Další krásný souboj mezi sebou rozehráli Jozef Béreš mladší a Igor Drotár. Pilotovi Subaru se dle očekávání dařilo ve městě, jeho rival s mrštnou Fabií S2000 zase lépe zvládl oba klasické úseky.

Jozef Béreš ml.: „Na třetí zkoušce jsem Igorovi trošku ujel, ale on mi to zase vrátí na městském okruhu. Věděl jsem, že tento závod bude náročný, ale netušil jsem, že až tak. Musíme jet opravdu na sto procent, je v tom hodně rizika, ale pokud chceme třetí místo, musíme to tempo udržet.“

Igor Drotár: „Je to nádherný souboj. Jožko jede velmi pěkně i my se snažíme je rychle, akorát ta poslední rychlostní zkouška (Tríbečská RS) mi nějak nesedí. Neumím tam chytit správný rytmus a trošku ztrácím.“

Elitní pětici dlouho uzavíral maďarský pilot András Hadik, půlminutová penalizace jej však odsunula o dvě místa dozadu. Páté místo nyní patří Karlovi Trněnému, který po drobné úpravě nastavení své Fabie očividně zrychlil a na dlouhé Tríbečské RS lehce odskočil soupeřům. Průběžně šestý (a první ve skupině 3) je Polák Chuchala, ten to ale v samotném závěru bude mít hodně těžké s dotahujícím Hadikem. Kontakt s touto dvojicí překvapivě ztratil Jaroslav Orsák, který se nyní musí ohlížet za svá záda, neboť na něj s devítisekundovým odstupem číhá rozevlátý Martin Hudec.

Mezi vozy s jednou poháněnou nápravou si vede nejlépe Polák Markowski s citroënem, přičemž největší slovenskou naději této kategorie – Pavola Nagyho – trápí drobné problémy s vozem.

Karel Trněný: „Druhá runda byla nesrovnatelně lepší. Zásadně nám pomohla výměna řídící jednotky, v podstatě jsem si sedl do jiného auta. Ráno vůz nebyl dobře nastaven na tyto podmínky, trochu jsme to prokaučovali.“
Martin Hudec: „Zkoušeli jsme zatlačit, ale máme ojetá kola a na třetí zkoušce v rundě už gumy moc nefungují. Teď jsme zkoušeli dát na jedno kolo rezervu, abychom měli trošku dezén.“

Pavol Nagy: „V prvním kole jsme zvolili tvrdší nastavení podvozku, teď jsme to změkčili. Ve druhém kole nám odešla škrtící klapka, otevírá to jen na 50%, takže jsme ztratili hodně času. Uvidíme, budeme se snažit dojet do cíle.“
Na soutěžící nyní čeká poslední série tří rychlostních zkoušek, ve které by velmi zajímavou roli mohlo sehrát vrtkavé počasí.

 

PR

 

Fotogalerie

Rallye Tribeč se vrátila- foto pořadatelů

foto Jirka Dokulil atd

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu