Vyhledávání

Dvě otázky pro Mikko Hirvonena a další dvě pro pro Sébastiena Loeba

Dvě otázky pro Mikko Hirvonena a další dvě pro pro Sébastiena Loeba
Dvě otázky pro Mikko Hirvonena
 
Co jste prožil od chvíle, kdy jste se stal členem týmu Citroën?
„Byl jsem velice potěšen přivítáním, které pro mě připravili. Přišel jsem do týmu, který je plný lidí zapálených pro to, co dělají. Byl jsem obzvlášť ohromený striktností pracovních metod a péčí o každičký detail. I když tým je převážně francouzsky mluvící, problémy v komunikaci nemám. Cítím se tu jako doma. Strávil jsem hodně času s mnoha členy týmu při testováních, technických schůzkách apod."
 
Tým byl stavěn s tím, že Sébastien Loeb je v něm jedničkou. Nevadí vám to?

„Ne, spíš vidím v práci po boku Sébastiena příležitost a velikou výhodu pro mou další kariéru. Není to o tom být číslem jedna nebo dvě. Všichni vstupujeme do sezony s nulou na kontě a nové regule pro sezonu 2012 dělají závodění ještě férovější, jak pro nás jako týmové kolegy, tak i pro soupeře. Je docela přirozené, že tým očekává více od Sébastiena, vždyť je v něm už deset let a za tu dobu byl osmkrát mistrem světa! To mi trochu odlehčí od tlaku, takže budu mít více času na to, abych se úplně sžil s autem, kolektivem a poznal, jak vše funguje. V každém případě jsem vždy schopný hledat to pozitivní za každé situace s cílem dalšího zlepšování."

 
Dvě otázky pro Sébastiena Loeba
 
Byli jste zklamaní, když Monte Carlo zmizelo z kalendáře mistrovství světa. Teď musíte být určitě rád, že je zpátky?
„Pro mě to je jasné: Rally Monte Carlo musí být v mistrovství světa. Je to nejslavnější rally na světě. Mistrovství světa nemůže bez ní být! Je to také rally, na které se mi dařilo. Tratě jsou vždy takové, aby se na nich dobře pilotovalo. Pokaždé vládne bezvadná atmosféra kolem rychlostních zkoušek. A také nesmíme zapomenout na to, že to je Danielova domácí rally. Jsem si jistý, že je pro něj lepší, když bude v DS3 WRC sedět vpravo, než za volantem jako loni."
 
Začnete novou sezonu s dvěma novými týmovými kolegy. Jak daleko jsou vaše pracovní vztahy s Mikko Hirvonenem?

„Až dosud jsem znal Mikko Hirvonena jako soupeře, teď je hezké pracovat s ním na jedné straně. Daří se nám dobře a myslím, že máme jeden před druhým hodně respektu. Budeme muset trochu změnit naše pracovní zvyklosti a také komunikaci v angličtině, ale myslím, že to bude celkem pozitivní. Zatím máme podobné pocity z auta, alespoň tak to bylo i s mými předchozími týmovými kolegy. Mikko má hodně zkušeností a přešel k týmu s velmi rychlým autem. Jsem si jistý, že k nám přinese hodně nápadů a pomůže nám k dalšímu zlepšování."

 
Dvě otázky pro Yvese Mattona, manažera Citroën Racing Teamu
 
Šéfem týmu jste byl jmenován poměrně nedávno, 5. ledna 2012. Jak vypadalo těch několik dní ve Versailles-Satory?
„Byl jsem velmi potěšen, že jsem se znovu vrátil do organizace, ve které jsem strávil pět let. Navíc, díky mým předchozím odborným činnostem jsem byl v pravidelném kontaktu s Citroën Racing. Dva týdny před Rally Monte Carlo bylo mojí prioritou narychlo se sejít s různými členy týmu. V týmu Citroën Racing vládne naprostá stabilita, takže jsem se setkal s většinou známých tváří! Mám nyní na starost vysoce organizovanou strukturu, tým, který se stal synonymem pro vítězství a také já budu z této týmové zkušenosti vycházet."
 
Co jste si výslovně stanovil jako cíle?
„Citroën Racing za poslední čtyři roky vždy vyhrál titul mistra světa mezi piloty i v týmech. Cíl je udržet tento rekord. Naše zbraně jsou: DS3 WRC, náš pár pilotů a stmelený tým, který je podporuje. To je jasná část. K tomu musím pracovat na tom, co bude po Loebovi. Ačkoli já jsem nebyl přímo u dohody o příchodu Thierry Neuvillea do týmu, jisté je, že nám bude  jako mladý nadějný pilot  pomáhat připravit se na budoucnost. Jako standardní reprezentant značky musí i Citroën Racing pokračovat v jejím mezinárodním rozšiřování a představování tak efektivně, jak jen to bude možné. V tomto smyslu také Nasser Al - Attiyah v DS3 WRC, který začne sezónu na Rally Švédsko, nám zase bude pomáhat zvednout věhlas Citroënu na Středním východě."
 
Dvě otázky pro Xaviera Mestelan-Pinona, zástupce hlavního manažera týmu a technického ředitele
 
Jaké jsou hlavní technické novinky na DS3 WRC pro novou sezonu?
„Jak už jsme řekli několikrát, pracovní filozofie v Citroën Racing základním způsobem zahrnuje neustálou konfrontaci a analýzu, hledání cest ke zlepšování. Naše auto se pořád vyvíjí, někdy s opravdu malými změnami. Za povšimnutí stojí tři změny, které jsme provedli před startem nové sezony. Jsou to - upgrade motorové části, nová spojka a změny v elektrických obvodech. Také jsme se zaměřili na spolupráci s Michelinem při nastavení aut a také na dodávkách nových asfaltových pneumatik, které nabízejí vyšší ochranu proti defektu. Některé změny souvisely také s využitím bohatých zkušeností, které k nám vnesl příchod Mikko Hirvonena."
 
Rallye Monte Carlo zahajuje mistrovství světa. Má pověst obtížné rally. Je to pro vás velká výzva?
Ano, museli jsme si z archívu vytáhnout některé informace související s touto rally, když se vrátila do kalendáře mistrovství světa. Naší první výzvou tak bylo shromáždit všechny dostupné informace k tomu, abychom se připravili po technické i týmové stránce. A k tomu výzva další - změny a různorodost počasí, které komplikují volbu pneumatik. Výběr pneumatik v závislosti na povrchu, to může být velice významný krok k dosažení ohromných časových rozdílů. Obecněji pro celou sezonu, naším cílem je zajistit pro naše piloty takové podmínky, aby se v našich autech cítili tak dobře, jak jen to bude možné. To je samozřejmost pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu, a stejně tak se snažíme přizpůsobit se potřebám, které budou mít Mikko a Jarmo."

PR

 

Fotogalerie

Acropolis Rally 2011 objektivem Járy Homolky

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu