Hustopeče : Vojtěch Štajf a Marcela Dolečková se do pětky o chloupek nevešli
„Týrali jsme jí totiž při startech i na mnoha dalších místech trati, naštěstí jsme ale neudělali takovou chybu, při které bychom potřebovali zařadit zpátečku. Na cestě do servisní zóny umístěné na kopci nám pak museli členové týmu vypomoci i tak, že před námi uvolňovali cestu. Stálo to ale celé určitě zato, ztráta nebyla úplně kritická a mechanici vyměnili převodovku ještě o pět minut rychleji než na Monte Carlu – teď jim k tomu stačilo jen 32 minut. Do sobotní etapy jsme pak vrhli veškeré naše úsilí a být poslední test soutěže třeba o tři kilometry delší, možná bychom se dostali až na šestou příčku. Nepovedlo se, no ale zkrátka tak to na závodech občas chodí. My jsme do toho dali hodně energie, ale nechtěli jsme jet za hranou a riskovat ublížení autu, takže jsme i s tímto výsledkem hodně spokojeni. Zdejší tratě mi navíc až tak moc neseděly, mnohem víc se těším na červencovou Bohemii. Jsem moc rád i za to, že auto kromě nešťastné převodovky jelo zcela bezchybně a opět ukázalo svou konkurenceschopnost.“
Páteční problémy s převodovkou stály posádku bílomodročerného vozu kolem tří minut časové ztráty, znamenaly navíc pád až do druhé desítky celkového pořadí. Sobotní stíhací jízdou pak Štajf s Dolečkovou získávali na některé z přímých soupeřů až dvě vteřiny na kilometr, ke skalpu zkušeného matadora Arazima chyběla v cíli pouhá vteřina. Ještě méně chybělo k bodu za průnik do „velké čtyřky“ v samostatně bodované klasifikaci druhé etapy – Subaru v sobotu pádilo téměř shodným tempem jako drahý speciál Fiesta S2000 s Tarabusem za volantem, vůz stejné kategorie v podání Tlusťáka za Imprezou zaostával. Ze skupiny N byl nad síly hatchbacku pouze vůz Václava Pecha, ostatní soupeři pravidelně zajížděli pomalejší časy.
Nadšená z prvního svezení po zdravotní přestávce tak byla i spolujezdkyně Marcela Dolečková: „Byl to opravdu nádherný závod, moc jsem si ho užila. Bylo sice ohromné vedro, ale jak říkal Vojta, na Dakaru bývá ještě větší. No a v našem servisním zázemí to zase tak špatné nebylo – měli jsme tam modrý ´Subaru´ bazén, který nám místní hasiči naplnili vodou a do kterého se pak chodili osvěžit i naši soupeři. Té chybějící vteřinky je mi sice taky líto, ale po mé pauze jsem hlavně ráda, že všechno dopadlo dobře a v autě nám zase spolupráce fungovala na jedničku. Moc mě potěšili i naši fanoušci, kteří opět mohutně fandili a i jejich podpora byla pro nás velkou motivací.“
Karel Špaček, media team
PR