IRC poprvé ve své historii navštíví Maďarsko. Právě se startuje.
IRC: MECSEK RALLY MAĎARSKO (8/11)
Tisková zpráva
8. září 2011
9. – 11. září 2011
Mistrovství International Rally Challenge poprvé ve své historii navštíví Maďarsko. Podnětem byla dlouhá tradice rallye sportu v této zemi a současně rychlý nárůst jeho popularity. 45. ročník Mecsek Rally se koná v okolí města Pécs, které má 165 000 obyvatel a leží 200 km na jih od Budapešti.
Seznamování se s tratí
Trať se na první pohled jeví relativně přímočará, se čtyřmi rychlostními zkouškami, které se v sobotu i v neděli projíždějí dvakrát, jen v neděli v opačném směru.
„Jednoduchost je jen zdánlivá,“ upřesnil Bertrand Vallat, vedoucí projektu vývoje modelu Peugeot 207 Super 2000. „Podle toho, co víme, je trať velmi rozmanitá. Některé silnice mají hladký povrch, s řadou zatáček. Další části jsou spíš úzké, hrbolatější a rychlejší. Rychlostní zkoušky mají nejčastěji trochu od každého.“
Tato rozmanitost bude mít vliv na seřízení vozů. „Naší prioritou je snadnost řízení,“ pokračoval Bertrand Vallat. „Musíme se spokojit se zkušebními jízdami, ale to mě nijak zvlášť netrápí. 207 S2000 je povedený vůz. Máme k dispozici celou řadu řešení, díky nimž budeme dokonale konkurenceschopní, o tom jsem přesvědčen.“
Bryan Bouffier míří za vítězstvím!
Na startovní listině Mecsek Rally je dvacet tři vozů specifikace S2000, z toho nejméně sedm vozů 207 S2000. Pět z nich staví na start pobočky Peugeot: Belgie-Lucembursko, Francie, Portugalsko, Velká Británie a pochopitelně Maďarsko. „Pokud jde o strategii, nemáme moc na vybranou,“ uznal pilot týmu Peugeot Francie Bryan Bouffier se spolujezdcem Xavierem Panserim. „Chceme-li si zachovat šanci získat titul v Poháru pilotů, musíme mít před sebou jediný cíl, a tím je vítězství.“ Posádka je v dobré kondici už proto, že má za sebou vítězství v Rallye Dolnoslaski a dva závody před koncem je v čele mistrovství Polska.
Thierry Neuville rád objevuje nové trati
Thierry Neuville se spolujezdcem Nicolasem Gilsoulem, kteřídrží druhou příčku v hodnocení pilotů IRC, sdílí stejný názor. „To, že je závod nový pro všechny, vymaže nedostatek zkušeností, který někdy jinde pociťuji,“ uvedl pilot týmu Peugeot Belgie-Lucembursko. „Tentokrát budu na stejné úrovni jako moji soupeři. Budu spokojený, když skončím na bedně. A proč ne na nejvyšším stupni...“
Guy Wilks chce přetrhnout řetězec smůly
Guy Wilks a Phil Pugh, kteří závodí v dresu týmu Peugeot Velká Británie, si jako hlavní cíl stanovili prolomení smůly, která je provází již několik závodů. „Na Barum Rally jsme měli dobré tempo a měli jsme šanci zaútočit na stupně vítězů. Bohužel jsme nedojeli do cíle. V Maďarsku máme jasný cíl: být od prvních rychlostních zkoušek mezi nejlepšími.“
Bruno Magalhaès ve formě
Bruno Magalhaès a Paulo Grave, kteřína Barum Rally chyběli, se v Maďarsku vrací do IRC, ověnčeni vítězstvím v Rali Vinho da Madeira. „Bylo to mé první vítězství na největší rallye v mé zemi,“ zářil radostí pilot týmu Peugeot Portugalsko. „Jsem moc rád, že se do IRC vracím na trati, se kterou se budu seznamovat ve stejnou dobu jako moji soupeři. Letos v létě jsme hodně vylepšili zápis trati a to se mi bude v Maďarsku hodit.“
János Tóth si jede pro maďarský titul
János Tóth a Róbert Tagai budou závodit za Peugeot Total Hungaria Rally Team. János Tóth již získal sedm titulů mistra Maďarska, v roce 2010 skončil na druhém místě. Letos chce vybojovat titul zpět.
„Mescek Rally je posledním závodem maďarského národního mistrovství 2011. V současnosti jsem v čele, ale s malým náskokem před soupeři. Abych titul získal, musím je tento víkend porazit. To je můj hlavní cíl. Pokud přitom můžu pomoct značce Peugeot v IRC, udělám to moc rád.“
Ostatní dva vozy 207 S2000 bude řídit posádka Marco Tempestini / Dorin Pulpea a Robert Butor / Igor Bacigal, přičemž posledně jmenovaní mají stejně jako János Tóth se závodem velké zkušenosti.
Peugeot v Maďarsku
Maďarský trh zaznamenal po obtížných letech (-60 % v roce 2009 a –30 % v roce 2010) v prvních sedmi měsících roku 2011 nárůst o 5,9 % oproti stejnému období roku 2010. Podíl značky Peugeot se zvýšil o 0,71 % a dosáhl 4,53 %, což znamená sedmé místo (osobní + lehká užitková vozidla) a na trhu s lehkými užitkovými vozy obsadil 6. místo (8,64 %).
U osobních vozů se projevuje vzestupný trend (+159 vozů oproti roku 2010), a to díky uvedení modelu 508 a dobrým výsledkům modelů 3008 a 5008. Nejprodávanějším vozem z nabídky Peugeot zůstává 308.
Užitkové vozy představují 33 % prodejů značky. Prodeje modelu Boxer se oproti stejnému období roku 2010 zvýšily o 56,5 % a vůz obsadil páté místo v segmentu.
Pohár pilotů Pohár konstruktérů
1. Juho HANNINEN 98 bodů 1. Škoda 275
2. Freddy LOIX 95 2. Peugeot 184
3. Jan KOPECKÝ 88
4. Bryan BOUFFIER 61
5. Thierry NEUVILLE 60
6. Andreas MIKKELSEN 56
7. Guy WILKS 47
8. Toni GARDEMEISTER 28
9. Hans WEIJS 18
10. Michal SOLOWOW 15
Hlavní účastníci
1. Bryan BOUFFIER – Xavier PANSERI Peugeot 207 S2000
2. Jan KOPECKÝY – Petr STARÝ Škoda Fabia S2000
3. Freddy LOIX – Fred MICLOTTE Škoda Fabia S2000
4. Thierry NEUVILLE – Nicolas GILSOUL Peugeot 207 S2000
5. Guy WILKS – Phil PUGH Peugeot 207 S2000
6. Andreas Mikkelsen – Ola Floene Peugeot 207 S2000
7. Giandomenico BASSO – Mitia DOTTA Proton Satria Neo S2000
8. Frigyes Turàn – Gàbor Zsiros Ford Fiesta S2000
9. PerGunnar ANDERSSON – Emil AXELSSON Proton Satria Neo S2000
10. Toshihiro Arai – Dale Moscat Subaru Impreza
12. Marco TEMPESTINI – Dorin PULPEA Peugeot 207 S2000
14. Toni GARDEMEISTER – Tapio SUOMINEN Škoda Fabia S2000
15. Bruno MAGALHAES – Paulo GRAVE Peugeot 207 S2000
17. Janos TOTH- Robert TAGAI Peugeot 207 S2000
23. Robert BUTOR – Igor BACIGAL Peugeot 207 S2000
Program
Sobota 10. září 2011
SS1 HETVEHELY 1 18,21 km 09 :08
SS2 ORFU 1 28,00 km 10 :06
SS3 PECSVARAD 1 12,00 km 12 :34
SS4 ALSOMOCSOLAD 1 14,02 km 13 :37
SS5 HETVEHELY 2 18,21 km 16 :10
SS6 ORFU 2 28,00 km 17 :08
SS7 PECSVARAD 2 12,00 km 19 :36
SS8 ALSOMOCSOLAD 2 14,02 km 20 :39
Neděle 11. září 2011
SS9 ZOBAK 1 12,00 km 09:08
SS10 ARPADTETO 1 24,00 km 09:51
SS11 NYARASVOLGY 1 17,70 km 10:44
SS12 ZOBAK 2 12,00 km 09:08
SS13 ARPADTETO 2 24,00 km 09:51
SS14 NYARASVOLGY 2 17,70 km 10:44
Rychlostní zkoušky Spojovací úseky Celkem
Etapa 1 144,46 km 353,54 km 498,00 km
Etapa 2 107,40 km 219,84 km 327,24 km
Celkem 251,86 km 573,38 km 825,24 km
Televizní přenosy:
Datum Vysílání Délka Začátek Konec Program
10. 9. 2011 Záznam 00:30:00 24:00 24:30 Den 1 - Highlights
11. 9. 2011 Opakování 00:30:00 08:30 09:00 Den 1 - Highlights
11. 9. 2011 Záznam 00:30:00 19:45 20:15 Den 2 - Highlights
13. 9. 2011 Magazín 00:30:00 23:15 23:45 Rekapitulace rally
Celkový čas: 02:00:00
Poznámka: čas se může lišit na Eurosport Francie a Velká Británie
Program prosím zkontrolujte na www.eurosport.com místní webové stránky
PR