Vyhledávání

Jak jsem strávil pěknou soutěž v Hustopečích. Rallye mezi vinicemi pohledem (mladého) fandy

Jak jsem strávil pěknou soutěž v Hustopečích. Rallye mezi vinicemi pohledem (mladého) fandy

Agrotec Mogul rally Brno - Hustopeče 2009 :  jak sem strávil tuhle pěknou soutěž

Ve dnech 12-13 června 2009 se konal již 4. podnik mezinárodního mistrovství České republiky v rally v okolí Hustopeč. Na start se postavilo něco málo přes 50 posádek a více než polovina z nich disponovala technikou s pohonem všech kol. To jak celá rally dopadla a probíhala, nemusím asi zdůrazňovat , jelikož většina z vás to ví z různých jiných článků nebo jiného informačního zdroje.

Neprošlo jazykovou korekturou !!!!!

Tento článek jsem se rozhodl pojmout trochu jinak a na dalších řádcích budu popisovat moje zážitky, které jsem zde měl možnost zažít.
Vzhledem k tomu, že jsem neměl možnost se nijak dostat na páteční etapu, budu popisovat jen dění na sobotních rychlostních zkouškách. O tom, jak jsem nejen já, ale i kamarád cestovali před startem, nebo o tom, jak se nám naskytla možnost celou 2. etapu projezdit v autě, se rozepisovat nebudu, protože by to nikoho nezajímalo.

První místo, kam jsem zavítali, bylo divácké místo na již 10. RZ celé rally.

První dojmy byly neutrální, po dlouhé době na závodech a na místě bylo velké množství diváků - bylo jistě pěkné, ale z místa se mi zdálo, že to není zrovna dobrý výběr místa na shlédnutí několika průjezdů a dojem mi ještě více kazili někteří diváci , kteří stáli hodně riskantně přímo naproti nájezdu do zatáčky, do které jezdci brzdili z docela vysoké rychlosti. ( pozn. red. Jan Jelínek zde ostatně v noci  jel rovně...) Po průjezdech předjezdců jsem chvíli čekal a jen pár sekund před tím, než jsem spatřil auto, byl slyšet nádherný zvuk vozu Peugeot 207 S2000. Neřídil ho nikdo jiný než Roman Kresta a ten mi dokázal, že tohle místo přece jen bude pěkné na podívanou.

Poměrně vysoká nájezdová rychlost a prudké brzdy na pár metrech a nájezd do ostré levotočivé zatáčky dokázaly své a tak jsem se těšil na další průjezdy jiných jezdců. Dalším na řadě byl Václav Pech, který zde jel na oko stejně rychle, jako loňský mistr republiky. Dalším jezdcem měl být podle očekávání Jarek Orsák, ale poté, co před jeho průjezdem projel Pavel Valoušek , který zde jel o poznání pomaleji, bylo jasné že něco není v pořádku. Následovaly průjezdy Romana Odložilíka a dalších jezdců.

Po odjetí Pondělíčka jsme byli rozhodnuti se přemístit na další RZtu. Poté, co jsem se na pár metrů vzdálili od tratě, jsme měli možnost vidět krizovou situaci posádky Kurka Tomáš / Müller Jindřich s vozem Mitsubishi Lancer EVO X , který zde vyetěl při výjezdu ze zatáčky do pole a po pár sekundách zmizel v nedohlednu na cestě.

Čekal nás tedy přesun na 12RZ a při přejezdu bylo možno se držet posádek které přejížděly na start 11 RZ. Docela dlouho jsme měli možnost se držet nádherné Imprezy Roberta Achse, z vozu jsem pořídil pár fotek a pokračovali jsme dále. Ihned po tom, co jsme dojeli k našemu cíli a to k Divácké RZtě, jsem šli pár metrů zabrat místo ke sledování krásných vozů.

Nacházeli jsem se na useku, kde šlo auta pozorovat poměrně hodně dlouho.Bylo vidět, jak auto projíždělo podél dálnice a jak při průjezdu kolem nás najíždělo na mostek, který vozy nakopával a za mostkem jezdci zahnuli do ostré levé a rychle mizeli v okolí, ale asi tak 20 sekund aspon šlo ještě auta pozorovat. Od této RZty jsme se už nedokázali ani zbavit vrtulníku , jenž natáčel vozy. Na tomhle místě jsme setrvali do konce průjezdů všech soudobých vozů. Velmi pěkné pro mě bylo to, že některá auta, která najížděla na dálnici se na chvíli zastavila a podívala se na pár průletů soutěžních vozů. Po skončení RZty jsme se rozhodli se přemístit k servisu.

Při příjezdu bylo docela zajimavé hledat místa k zaparkování , jelikož aut tu bylo víc než dost. U vjezdu do servisu jsme zrovna zastihli TOP posádky a tak mi to nedalo a musel jsme jít požádat Pavla Valouška o společné foto. Jeho ochota byla na místě a já jsem získal foto s tak skvělým jezdcem. Dále jsme měl štěstí se vyfotit s navigátorem Danielem Trunkátem. Za pár okamžiků jsme měl povinost téměř si jít nafotit i auta a vyfotit se u Lanceru EVO X , který jsme měli možnost viděl v poli.

Po opuštění servisu jsme jeli opět na na Bořetickou RZtu( 10,14 ). Během cesty k obci Němčičky jsme zahledli vůz Jarina Orsáka, který byl donucený odstupit kvůli poškozenému zavěšení pravého zadního kola. Stále jsme pokračovali k RZtě a po příjezdu do obce Němčičky jsme se trochu ztratili, ale po chvilce jsme dojeli k trati rychlostní zkoušky. Opět tenhle usek vypadal velice dobře, výjezd do kopce přes horizont , poté protáhlý retarder a sjezd k diváckému místu, který byl zakončem ostrou zatáčkou a vůz zmizel mezi vinicemi. Vrtulník zase otravoval svým zvukem a tak řev motorů nešlo slyšet z dálky. První zase Kresta, jehož průjezd byl zase velice rychlý, ale jinak moc atraktivní nebyl. Druhý Pech zde měl velmi pěkný moment, když vůz poslal krásně do smyku a zadek vozu se ocitl kousek od betonového sloupku od vinice. Třetí byl Pavel Valoušek a jeho prujezd byl v rámci možností ale taky nezklamal. Byl očekáván průjezd Míry Tarabuse s krásným Fiatem Punto S2000. Ale po pár chvil se stále nic nedělo, i vrtulník zmizel a my se dozvěděli že Tarabus havaroval a RZ byla zrušena. Škoda, byl to pěkná část trati, ale moc jsme si ji neužili.

Rozhodli jsme se jet na RZ16 nesoucí název Diváky. Na RZtu jsme jeli za jedním nejmenovaným kameramanem a ten se držel vozu Karla Trněného Mitsubishi Lancer EVO IX. Místy K. Trněný zahříval pneu tím, že jezdil z jedné strany silnice na druhou a nejmenovaný chvíli opakoval přesně to samé, co jezdec. My, kteří jsme jeli za nimi, jsme se neudrželi a museli jsme se zasmát. Za malou chvíli jsme dojeli téměř k trati a museli jsme jít pár set metrů pěšky. Dorazili jsme k šotolinovému esíčku za obci Diváky. Množství diváků , mezi nimiž byli i Valdovi ultras, se nacházelo na kopci u trati.

Nacházel se zde i velký počet fotografů a dokoce i Česká televize a zase ten dotěrný vrtulník. Před začatkem zkoušky se o atmosféru starali Ultras a nejen já , ale i mnozí jiní divácise se určitě bavili, když zpívali předělanou koledu o Pavlu Valouškovi. Za chvíli byl u nás Roman Kresta a jeho prujezd byl velice rychlý, druhý Václav Pech zde zase projel pod pěkným smykem. Další prujezdy byly už u všech velice podobné. Polák Habaj, startující s C2 od Citroenu , zde projel velmi atraktivně a tak si zasloužil muj obdiv, i když jel s zapnutými blinkry.

Po skončení RZty jsme se přemístili do obce Diváky na průjezd historických aut, která  jsme doposud nikde nestihli. Lubomír Tenkl s BMW M3 tuhle poslední zkoušku ani nedokončil a tak se o nejlepší průjezdy postaraly nadherné vozy Opel Kadet. Hlavně druhý tenhle Opel zde projel vše bokem a tak bylo o parádní zažitek pěkně postaráno. Následovaly žigulíci Milana Blahouta a Kubíčka a poté vůz Škoda 100. Po těchto autech odjelo BMW s pohonem všech kol a o uplně poslední průjezd se postarala stařička Škoda 1000 MB, která ale měla co dělat, aby do cíle dojela.

Po skončení RZty jsme se přemístili k autu a tím pro nás táhle super rally skončila.

Na konci tohodle článku děkuji všem, díky kterým jsem se dostal na rally a omlouvám se zároveň za můj pravopis. Přece jen dokončuji ZŠ a Český jazyk mě moc nebere.


Lukáš Janík, žák ZŠ

 

Fotogalerie

V. Agrotec Mogul rallye Hustopeče 2009 objektivem Romana Kašpárka

Další fotografie 1 2 3 4 5 6

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu