Vyhledávání

Jan Kopecký nakonec v cíli Portugalské rallye na 22 místě

Jan Kopecký nakonec v cíli Portugalské rallye na 22 místě

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

Portugalská rallye, Portugalsko

Neděle, 1.dubna 2007, Faro

Jan Kopecký v cíli Portugalské rallye

Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek zakončila svůj první start v Portugalské rallye na celkovém dvaadvacátém místě. Po smolném vstupu do soutěže, kdy musela posádka Czech Rally Teamu Kopecký pro technickou závadu odstoupit z páteční etapy, se Jan Kopecký soustředil na dosažení kvalitních časů v jednotlivých rychlostních zkouškách. Během jedenácti rychlostních testů sobotní a nedělní etapy dosáhl šesti časů v první desítce a v závěrečné osmnácté rychlostní zkoušce zakončil Portugalskou rallye sedmým časem.


„Ačkoliv jsme v Portugalské rallye nedosáhli očekávaného výsledku v konečném hodnocení soutěže vzhledem k pátečním technickým problémům, které způsobila výrobní vada levého zadního brzdiče, odjíždíme z Portugalska spokojeni. V sobotních a nedělních rychlostních zkouškách podala naše posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek velmi dobrý výkon, srovnatelný s posádkami, které by měly být v této fázi vývoje naší posádky pro Jana s Filipem měřítkem.

Při hodnocení je pochopitelně brát třeba v úvahu jakou permanentně vyvíjenou techniku mají k dispozici naši soupeři a jaký technický náskok vůči naší posádce mají. V hodnocení má své výrazné místo i profil trati a další parametry soutěže, které se snažím důkladně analyzovat a vyhodnocovat. Ačkoliv jsou tyto parametry pochopitelně pro všechny vozy stejné, jednotlivé automobily na ně reagují různě.

Celý Czech Rally Team Kopecký pracoval při přípravě i testu před Portugalskou rallye na výbornou, ale bohužel se potvrdil slogan, že technice nelze poručit. O tom nás přesvědčila technická závada v pátek, kdy vadný materiál brzdiče donutil Jana odstoupit z páteční etapy. Zadní brzdový okruh včetně ruční brzdy byl kvůli vyteklé brzdové kapalině absolutně nefunkční a přehřívající se přední brzdy rovněž velmi rychle ztratily účinek,“
řekl v cíli Portugalské rallye vedoucí týmu Josef Kopecký.

Pochopitelně mě mrzelo, že pro nás Portugalská rallye v podstatě skončila dříve než opravdu začala. Neměli jsme šanci na dobré celkové umístění, ale soutěž jsme nevzdali. Snažili jsme se o kvalitní časy v jednotlivých rychlostních zkouškách a to se nám dařilo.

Velmi mě potěšil zájem příznivců našeho týmu a především značky Škoda, kterých bylo v Portugalsku opravdu hodně. Příjemné bylo i setkání se zástupci společnosti Škoda Auto a.s. a ostatních našich partnerů, kteří nás přijeli do servisní zóny a na rychlostní zkoušky podpořit.

Děkuji všem nejenom za přízeň v místě soutěže, ale především za obrovskou podporu v celé sezóně, bez které bychom se vybraných závodu zařazených do seriálu Mistrovství světa v rallye zúčastnit n
emohli,“ dodal pilot Jan Kopecký.

„Portugalská rallye je typická obrovským zájmem nadšených fanoušků. My jsme se ve dvou zbývajících etapách pro nás smolně se vyvíjející soutěže soustředili na sbírání zkušeností s pro nás neznámou soutěží i krajinou. Poznatky získané v Portugalsku se budeme snažit využít na dalších šotolinových soutěžích,“ doplnil spoluejzdec Filip Schovánek.



www.CzechRallyTeam.com


Final positions

1. S Loeb/D Elena F Citroen C4 3hr 53min 33.1sec
2. M Grönholm/T Rautiainen FIN Ford Focus RS 3hr 54min 10.2sec
3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3hr 55min 41.2sec
4. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 3hr 56min 47.0sec
5. D Sordo/M Marti E Citroen C4 3hr 58min 38.4sec
6. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3hr 59min 18.0sec
7. D Carlsson/D Giraudet S Citroen Xsara 4hr 01min 46.3sec
8. G Galli/G Bernacchini I Citroen Xsara 4hr 03min 12.7sec
9. H Solberg/C Menkerud N Ford Focus RS 4hr 04min 45.5sec
10 M Stohl/I Minor A Citroen Xsara 4hr 06min 19.1sec



Drivers Manufacturers
1. M Grönholm 40pts 1. BP-Ford 72pts
2. S Loeb 38pts 2. Citroen Total 57pts
3. M Hirvonen 32pts 3. Subaru 24pts
4. D Sordo 17pts 4. Stobart VK M-Sport Ford 23pts
5. P Solberg 13pts 5. OMV Kronos Citroen 19pts
6. H Solberg 11pts

Stage Times

Stage 14: 1. Hirvonen 11min 18.0sec; 2. Loeb + 5.3; 3. Grönholm + 9.3; 4. P Solberg + 13.5; 5. Latvala + 16.2; 6. Carlsson + 19.6.
Overall: 1. Loeb 3hr 11min 48.8sec; 2. Grönholm + 44.5; 3. Hirvonen + 1:52.0; 4. P Solberg + 2:18.5; 5. Sordo + 4:15.0; 6. Latvala + 5:01.1.

Stage 15: 1. Loeb 14min 09.3sec; 2. Grönholm + 4.0; 3. Hirvonen + 6.1; 4. Latvala + 15.3; 5. P Solberg + 17.2; 6. Sordo + 19.6.
Overall: 1. Loeb 3hr 25min 58.1sec; 2. Grönholm + 48.5; 3. Hirvonen + 1:58.1; 4. P Solberg + 2:35.7; 5. Sordo + 4:34.6; 6. Latvala + 5:16.4.

Stage 16: 1. Grönholm 11min 11.1sec; 2. Loeb + 7.6; 3. Hirvonen + 7.9; 4. Latvala + 10.5; 5. P Solberg + 12.6; 6. H Solberg + 14.4.
Overall: 1. Loeb 3hr 37min 16.8sec; 2. Grönholm + 40.9; 3. Hirvonen + 1:58.4; 4. P Solberg + 2:40.7; 5. Sordo + 4:45.9; 6. Latvala + 5:19.3.

Stage 17: 1. Grönholm 14min 02.0sec; 2. Loeb + 7.5; 3. Hirvonen + 8.3; 4. Latvala + 15.7; 5. Sordo + 23.7; 6. P Solberg + 25.4.
Overall: 1. Loeb 3hr 51min 26.3sec; 2. Grönholm + 33.4; 3. Hirvonen + 1:59.2; 4. P Solberg + 2:58.6; 5. Sordo + 5:02.1; 6. Latvala + 5:27.5.

Stage 18: 1. Loeb 2min 06.8sec; 2. Sordo + 3.2; 3. MacHale + 3.6; 4. Grönholm + 3.7; 5. Carlsson + 4.5; 6. Galli + 5.2; 11. Hirvonen + 8.9.
Overall: 1. Loeb 3hr 53min 33.1sec; 2. Grönholm + 37.1; 3. Hirvonen + 2:08.1; 4. P Solberg + 3:13.9; 5. Sordo + 5:05.3; 6. Latvala + 5:44.9.


 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu