Jaromír Tarabus se ve Vsetíně úspěšně rozloučil s Fiatem Abarth Grande Punto S2000
Igor Norek viděl ze sedadla spolujezdce závěrečnou soutěž své první sezony ve voze S2000 také jenom v těch nejsvětlejších barvách. „Od začátku do konce to pro nás byla dobrá soutěž. Před závodem jsem byl zvědav, jak se Mirek opět přeorientuje z Fabie R2 na Fiata S2000. Závod ukázal, že si zvykl rychle a na tratích se podařilo zajet velmi slušný výsledek. Bylo mi smutno, když jsem v UP opouštěl kokpit Abarta, je to parádní auto a jsem hrozně rád, že jsem v něm strávil sezonu. Motor fungoval fantasticky a s podvozkem už jsme se taky skamarádili, prostě jsme si to užili.“
A co pro Igora znamená sezona 2011 celkově? „Co se týče sprintů, byla zde letos opravdu nebývalá konkurence a celá špička jede nesmírně rychle. Od prvních metrů se závodí naplno a stačí, aby vám nesedlo pár kilometrů trati a takzvaně vám „ujede vlak“. Mirek Jakeš, Honza Sýkora, Jan Dohnal, o Valdovi s Odložkou s WRC ani nemluvě, jsou skvělí piloti, které doplňují výborní spolujezdci, a na trati jsou hodně silní soupeři. My jsme dvakrát odstoupili na techniku a jednou havarovali. Problémem byl také handicap s neznalostí většiny tratí. Za další příčinu relativního neúspěchu považuji neustále přesedání z dvoukolky do S2000, což v praxi znamenalo, že než jsme se při zmíněné konkurenci stačili s Fiatem rozjet, už nám soupeři ukazovali záda a na sprintu není čas nic dohánět.“
„Pro Vsetín zvolil manažer týmu dobře strategii, kluci ji přijali a povedlo se ji dodržet, takže se podařilo udělat pěknou tečku za kariérou našeho Fiata,“ usmívá se nad soutěží po malebných valašských kotárech Daniel Trunkát. Ani on ovšem neušel otázce na zhodnocení celé sezony 2011: „Přestože tato sezona pro nás byla, jak známo, přechodná, tak z mého pohledu patří spíše k těm méně vydařeným. Před sezonou jsem se nijak netajil, že jsme pomýšleli na nejvyšší příčky, byť na letos ve sprintech startující vozy WRC bychom neměli ani za ideálnějších okolností. Dalším faktorem jsou již zmíněné tratě, které jsme s výjimkou Kopné a Vsetína neznali, neboť nikdo z nás se sprintů předtím nezúčastňoval. Ukázalo se, že jsou obecně rovinatější než ve velkém mistrovství a často tedy sedí více vozům Mitsubishi než S2000.“
Na druhé straně i Dan vidí na letošní sezoně i pozitiva: „Měli jsme možnost během roku úspěšně vyzkoušet vynikající novou „dvoukolku“ Fabia R2 i klasické Mitsubishi a ve všem se Jaromír ukázal jako jezdecky silný, takže toho pohledu zase převažuje spokojenost,“ zmiňuje Dan Trunkát letošní sporadické, ale úspěšné starty s jinými vozy v rámci MMČR v rally i při IRC v San Remu. „V současné době, stejně jako v ostatních týmech, již probíhají jednání ohledně příští sezony. Až bude čas, určitě dáme vědět co a jak, prozatím tedy mají fanoušci čas na různé spekulace. Občas může něco napovědět náš facebookový profil Tarabus & Trunkát Rally team,” podněcuje tradiční předsezónní diskuse manažer týmu.
PR