Vyhledávání

Jaroslav Orsák míří zdolat rakouskou Jänner rallye.Již o víkendu !

Jaroslav Orsák míří zdolat rakouskou Jänner rallye.Již o  víkendu !Startovní číslo 23 poveze při Jänner rally na dveřích Mitsubishi Lancer EVO IX. Jaroslav Orsák, kterého bude i v Rakousku navigovat Karel Vajík. Na druhý start po tratích okolo Freistadtu se třiadvacetiletý jezdec hodně těší.

Jaroslavu Orsákovi se velmi vydařil závěr loňského soutěžního roku. Dopomohla mu k tomu jednak sehranost posádky, ale také vůz Mitsubishi Lancer deváté vývojové řady. Vítězství na valašské WURTH Partr rally bylo už jen pomyslnou třešničkou na dortu. Výrazný posun ve výsledkových listinách oproti začátku sezony, kdy klobouckého jezdce trápily technické i zdravotní problémy, nakonec Orsáka vynesly až k juniorskému mistru republiky.

Za první místo mezi „mladými“ i za vítězství na Vsetíně pak obdržel od FASu národní prioritu. Jarek s Karlem tedy mohou odstartovat na Jänner rally mezi předními posádkami.

Když se v loňském roce Jaroslav Orsák navigovaný Romanem Peškem rakouské soutěže poprvé účastnil, ihned si zimní soutěž oblíbil. „Tratě tamních rychlostek jsou velmi nádherné - úzké silničky v lesích a mezi poli, prostě nádhera. Takové zkoušky bych rád jezdil i doma,“ zavzpomínal na svůj loňský start v Rakousku Orsák. Posádku v průběhu rally provázely problémy s turbem.

Menší tlak způsobil, že Jarek s Romanem nemohli jet naplno. I přes tento hendikep si posádka držela postavení na konci druhé desítky absolutního pořadí. V rámci třídy N4 náleželo Jarkovi umístění v polovině třicetičlenného startovního pole. „Ještě dnes mne mrzí incident z konce desáté zkoušky, ale to prostě k rally patří. A jak se to stalo? Byl to úsek L1 do P4 přes horizont. Auto se na horizontu nadlehčilo a namířilo si to přímo na betonový sloupek, o který jsme urazili kolo. Ještě jsme projeli cílem, ale dál se pokračovat nedalo,“ připomněl loňské odstoupení Jarek.

V současné době se píše rok 2008 a Jaroslav Orsák se postaví ve Freistadtu na start zimního závodu znovu. Krotit jeho mladickou dravost bude zkušený Karel Vajík. „Co bylo bylo. Před námi je nová soutěž. Každý závod začíná prvním kilometrem a končí průjezdem cílové rampy. Nechceme se ohlížet na můj loňský nezdar. Za ten rok jsem posbíral mnoho zkušeností, ale stále se mám co učit. S Karlem nám naše spolupráce v loňském roce fungovala skvěle a věřím, že v tomto trendu budeme pokračovat i letos. Všichni se na úvodní podnik moc těšíme,“ charakterizuje dobrou náladu v týmu čerstvý juniorský mistr.

Na Jänner rally se přihlásilo více jak sto třicet posádek z devíti zemí. Jarka samozřejmě nejvíce zajímá třída N4 a největší soupeři. „Ve startovní listině je dvaačtyřicet velkých enek a z toho je 25 posádek s Mitsubishi EVO IX. Pozadu určitě nezůstanou ani další domácí borci se staršími modely, kterým bude hrát do karet znalost místních tratí.

Stačí si jen připomenout vítězství Baumschlagera z roku 2004, kdy jel s Lancerem EVO V. a za sebou nechal českou špičku s vozy specifikace WRC. K favoritům letošního ročníku patří hlavně světem ostřílený Stohl, dále pak již zmiňovaný Baumschlager a český mistr Pech. Je trošku škoda, že bude chybět Kresta, neboť tyto souboje by byly jistě velmi atraktivní,“ přiblížil pohled do startovní listiny valašský jezdec.

Tým okolo Jarka Orsáka se na novou sezonu pečlivě připravuje. Důkladnou kontrolou prošlo závodní Mitsubishi. Některé díly byly repasovány, jiné preventivně vyměněny. Vše míří k tomu, aby posádka Orsák – Vajík zajela dobrý výsledek.

„My se budeme snažit zajet co nejlepší výsledek. Klouzání na sněhu se mi moc líbí. Proto doufám, že se pěkně sklouznu i v Rakousku. Umístění v první dvacítce by pro nás bylo jistě úspěchem,“ odtajnil cíle před soutěží Jaroslav Orsák.



Tisková zpráva

Vebr Miroslav



PR
 

Fotogalerie

Rallye Vsetín 2007, foto Roman Kašpárek

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu