Vyhledávání

Josef Peták pojede v Třebíči netradičně s dieselem ( Fabia RS.).Přeje si sucho

Josef Peták v Třebíči netradičně s dieselem
Příbramský Josef Peták se v tomto roce pravidelně zúčastňuje MMČR a výjimečně rallysprintů. Jednou z těch výjimek je Horácká Rally, kde odstartuje s dieselovou Škodou Fabia RS. Než se ale dostaneme k tomu, proč zrovna na Horáckou Rally vyrazí tento motoristický všeuměl s dieselovým vozem, musíme se vrátit do brzkého soutěžáckého léta, kdy jsme od Josefa Petáka četli tiskovou zprávu naposledy.
Pepa Peták prakticky od rally v Českém Krumlově bojoval se závadami motoru do svého Peugeotu 207 S2000. Podařilo se mu už tyto nepříjemné a hlavně finančně hodně náročné trable vyřešit? „Je pravda, že letos jsme moc tiskových zpráv nenapsali, protože jsme neustále řešili problémy s motory. Neustále jsme pendlovali mezi dílnou a Francií a já neměl na nic jiného ani pořádně náladu. Nakonec naše problémy vyřešila až totální přestavba motoru do úplně jiné specifikace. De facto v tom motoru nezůstal kámen na kameni. Bylo to ale hodně náročné jak na čas, tak na finance. Teď se snad dá říci, že motor funguje pěkně. V Pačejově jsme se konečně svezli tak nějak podle našich představ. Vlastní hloupou chybou jsem se v retardéru připravil o čtvrté místo a prohrál o půl vteřiny s Karlem Trněným,“ popisuje Josef Peták vleklé problémy s motorem a současně sprint v Pačejově, kde mu auto poprvé pořádně fungovalo. O něco horší to ale v Pačejově bylo se samotným řidičem. „Po pádu z kola jsem si zranil levé rameno. Mám poraněné vazy, hodně to stále bolí a víceméně čekám na operaci, kterou podstoupím po domácí Rally Příbram,“ dodává Josef Peták, který snad již tradičně zakončí motoristickou sezonu „generálkou“ vlastní tělesné schránky.
Jen pár týdnů uplynulo od Barum Czech Rally Zlín, k níž se Josef Peták ještě krátce vrací. „Barumka byla v letošním roce hodně těžká, bylo nasazeno vysoké tempo a sjelo se velké množství hodně rychlých aut a kvalitních posádek. Bohužel jsme se v sobotu nevyvarovali defektu a jedné chyby, takže nás to srazilo někam až na 84. místo, ze kterého se nám podařilo prokousat se během neděle už jenom na 30. Místo absolutně. V neděli jsem už byl spokojený, protože jsme zajížděli lepší časy a jel jsem podle svých představ.“

Když se divák, chystající se na 22. Horáckou Rally podíval do čerstvě zveřejněné startovní listiny, tak mohl chvíli nabýt dojmu, že došlo k nějaké tiskové chybě. U posádky Peták – Benešová bylo v kolonce soutěžní vůz místo obligátního Peugeot 207 S2000 napsáno Škoda Fabia RS. Samotný jezdec ale vysvětluje, že se rozhodně o tiskovou chybu nejedná, a že v Třebíči skutečně odstartuje s tímto, pro něj hodně netypickým vozem. „Dostal jsem nabídku od Pavla Pinkase, jehož tým tohle auto pronajímá. Oslovil mně proto, že chtěl slyšet nějaké poznatky k autu a popřípadě vědět, jestli se nám s tím podaří zajet nějaký výsledek. Beru to tak, že je to pro nás zase nová zkušenost, vzhledem k tomu, že už jsem řídil asi opravdu, dá se říct, kde co, tak s dieselovou Škodovkou jsem ještě nezávodil. Na nabídku jsem kývl. Zatím jsem se v tom autě svezl jenom pár kilometrů a překvapil mně velký krouťák motoru.

Auto je diametrálně odlišné od toho, na co jsem zvyklý, hlavně průběhem motoru. Pro mě je úplně nejvíc zábavné například řazení ve 4tis otáčkách. V těchhle otáčkách si se mnou můj Peugeot nepovídá ani na přejezdu…:) Těším se na závod, ale moc si od toho výsledkově neslibuju. Je to určitě jen jednorázový start a chci Pavlu Pinkasovi poděkovat za tuto nabídku a za dobrou spolupráci. Na všem jsme se dohodli velice rychle a třeba mu naše poznatky pomůžou to auto dostat někam dál. Zároveň k tomuto startu patří poděkování našemu kamarádovi Vaškovi Žákovi z firmy DUR plus Zastávka, která nám finančně přispěla na tento start,“ vysvětluje svůj třebíčský start s dieselovou Škodou Fabia RS Josef Peták.

 
 
 PR
  
 
 
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu