Vyhledávání

Konečné výsledky Pošumavského poháru historic rallye 2007. Vítězem J. Svoboda

 Letošní rok měl plzeňský RKHA v AČR pod vedením Dana Kroba v plánu 4 jednodenní soutěže, které byly spárované – dvě akce o velikonočním víkendu, dvě během podzimního prodlouženého víkendu. Závody se odjely bez potíží, a tak nastává otázka: „Jak to vůbec dopadlo?“
 
            Absolutní pořadí: Podzimním „dvojvítězstvím“ rozhodla o vítězi poháru posádka Jiří Svoboda – Pavel Adámek na voze Toyota Celica 4x4 GT Turbo. Pravidelným sbíráním většího počtu bodů si druhé místo vyjezdil Petr Koutný se Subaru Impreza před dvojicí Jiří Vrkoslav – Vladimír Pulc (Škoda Favorit). Lepší než bronzové umístění jim zhatila jak stávkující převodovka v Kramolíně, tak i chyba v posledním závodě, kde přišli o první místo až kousek před cílem. Na dalších třech pozicích se umístily pravidelně bodující posádky: 4. Reitmeier, 5. Tomášek, 6. Šašek.
 
            SA1 – do 1400 ccm: Mistrovstvím ČR protřelý Libor Šašek využil svých zkušeností a svojí třídě v rámci PPHR zcela dominoval. O druhé místo svedli souboj Jaromír Kovanda a Martin Lošťák (oba Škoda Favorit). Šťastnějším se ukázal být nakonec prvně jmenovaný. Na dalších místech skončili: Jan Klinger, Libor Paul či Ivo Cipra.
 
            SA2 – do 1600 ccm: Ani 3 jednotlivé výhry nestačily Jiřímu Vrkoslavovi k vítězství ve své skupině. O 4 body jej předčila dvojice Luboš Tomášek – Jaroslav Hrabík na voze Peugeot 106 S16. Rychlí byli i Milan Řeřicha (3. místo - Citroen Saxo 1.6 16V VTS) a Aleš Moravec s Mazdou 323 1,6 (4. místo).
 
            SA3 – do 2000 ccm: Stupně vítězů v rámci skupiny SA3 v poháru ovládly posádky s autem značky Nissan. Tomáš Reitmeier a Kateřina Reitmeierová vyhráli ve Smolivci, Kramolíně i dvakrát ve Švihově, takže vítězství si jednoznačně zasloužili. Díky jarním závodům bral druhé místo Petr Čížek, třetí Ivan Beránek bodoval v rámci SA3 naopak jen na podzim (na jaře získal 8 bodů ve tř. SA2 se Suzuki Ignis).
 
SA4 – nad 2000 ccm: Zvítězil absolutně, musel zvítězit i ve své skupině – to je Jiří Svoboda z týmu AKZ Pelhřimov. Druhé místo obsadil Petr Koutný se spolujezdcem Oldřichem Jurkou. Jiří Stránský (Ford Escort Cosworth) dokázal odolat tlaku od Martina Jánského, který se na poslední 2 závody vyzbrojil technikou v podobě Mitsubishi Lancer Evo IX. Jedenáctibodový podzimní příděl posunul Víta Otípku s vozem Seat Leon 1.8T na 5. místo ve své třídě.
 
            Historici – absolutně: Ing. Miloš Kašpar vystřídal během poháru 2 auta – Škodu 100 a Austin Mini Cooper. S oběma výrazně bodoval a po zásluze se stal vítězem historických vozidel. Dobrou výchozí pozici po jarním dvojzávodě nedokázal zužitkovat k výhře Richard Vojík, skončil druhý. Posádka Hrubý – Štancl (BMW 2002 Ti) vyhrála polovinu závodů, přesto skončila až na bronzovém stupínku těsně před další posádkou „bavoráků“ – Štauberovými.
 
            HA1 – do 750 ccm: Bodově nejzajímavější boje přinesla nejslabší třída historiků obsazená vozidly značky Trabant. Závada motoru na podzimním Švihově stála libereckého Petra Charouska celkové vítězství ve třídě, díky nulovému přídělu bodů skončil na 3. pozici. „Trabantího mistra“ vybojoval, v každém závodě nejhůře třetí, Radek Zajíc se spolujezdcem Josefem Čermínem. Před Charouska se kvůli lepšímu výsledku z prvního závodu propracoval ještě vítěz obou švihovských akcí Michal Kašpar.
 
            HA2 – do 1000 ccm: Tato skupina se nesla ve znamení souboje dvou borců, kteří spolu soupeří i v mistrovství ČR historických automobilů – Milana Lišky a Václava Hostaše. První místo si nakonec vyjezdil Liška, ani výhra v posledním závodě nepomohla Hostašovi k vítězství ve třídě. Zamíchat řádně karty v této skupině mohl ještě Václav Kopáček jun., jenže havárie a technická závada jej srazila mimo stupně vítězů.
 
            HA3 – do 1150 ccm: Jednoznačného vítěze měla skupina HA3. Vladimír a Jarda Myslíkovi vyhráli všechny čtyři závody. Se ztrátou 12 bodů obsadil stříbrnou pozici Lukáš Svach s vozem Škoda 110 LS, další příčky obsadili Václav Kopáček st., Miroslav Volf, Václav Kubík a Jan Mařík (rozdíl mezi nimi činil vždy 1 bod).
 
HA4 – do 1300 ccm: V nejobsazenější třídě historiků rozhodla o vítězi až poslední soutěž. Ing. Miloš Kašpar byl rychlejší Richarda Vojíka a o 2 body jej v konečném součtu porazil. Na dalších místech skončily posádky Daněk Jindřich – Daněk Lukáš, Diepold Petr – Duran Lukáš (oba Škoda 130RS) a Honzové Šustr s Boškem.
 
HA5 – do 1600 ccm: Dvě soutěže na jaře vyhrál Pavel Chlustina, dvě soutěže na podzim zase Tomáš Ubl, ani jeden z nich se jiných závodů nezúčastnil, a tak musel o vítězi rozhodnout první Švihov. Pohár za vítězství tedy obdržela posádka Pavel Chlustina – David Švancar. Na bronzovou příčku stačilo Jiřímu Vichtovi s VW Broukem 12 bodů.
 
HA6 – nad 1600 ccm: Jedno vítězství a tři druhá místa – to je vizitka vítěze sk. HA6 PPHR 2007 Jaroslava Štaubera a jeho spolujezdce Václava Štaubera. Vítěz letošního ročníku Rally Vltava Jiří Hrubý si ve třídě vyjezdil 2. místo před Janem Šipkou (Fiat 124 Abarth Rally) a Tomášem Kyselou (VW Golf I).
 
P7 – pravidelnost: 3 body činil rozdíl mezi Václavem Hornem st. a Břetislavem Šindelářem ve výsledkové listině PPHR v soutěži pravidelnosti. Přesnější byl obyvatel Radvanic u Domažlic, tedy Václav Horn starší. Bronzovou příčkou si vyjezdil Jaromír Zajíc těsně před vítězem poslední soutěže Karlem Šlajerem.
 
Detailní výsledky naleznete na http://www.rkha.wz.cz/akce/posumav7/prubezne.xls.
 
 
Na závěr jsem položil tři záludné otázky řediteli RKHA v AČR Plzeň - Danu Krobovi.
 
Jak jsi spokojen s průběhem podzimního závodění v Kramolíně a ve Švihově?
 
Pokud jde o podzimní část PPHR, tak jsem s ní byl spokojen daleko více jak s jarem. Hlavně chováním posádek, a to jak na trati rallye, tak v depu a vlastně i arogance u některých posádek z jara se vytratila, nebo ji nechali doma. Myslím si, že celý podzimní závod byl pohodovější a takový přátelštější.
 
Jak hodnotíš uplynulý PPHR? Splnil svůj účel?
 
PPHR nijak zvlášť nehodnotím, beru ho tak, že to byla zase jedna ze zdařilých akcí RKHA v AČR. Pokud bylo úkolem PPHR naplnit 4 dny letošního roku závody v pohodové atmosféře jak mezi jezdci, tak mezi diváky, tak si myslím, že jsme úkol splnili.
 
Co bude příští rok? Opět PPHR? Volný Pohár? Oboje? Nic?
 
Sice jsem řekl, že to budou poslední závody, které pořádám, ale po tak hezkém ohlasu se špatně končí. Myslím si, že na podzimní termín 2008 připravím ještě jeden závod s názvem IC WEST historic nostalgie rallye, která by byla opravdu mou poslední rallye. Skládat by se měla ze tří až čtyř RZ, které se pojedou dvakrát. Jedna zbrusu nová a ostatní z toho co jsme již někdy jeli. Start bude v Kramolíně, kde jsme začínali, servis buď Kramolín, nebo Sedliště.
 
Cca 120 až 140 posádek, s tím, že oslovím všechny posádky, které kdy u nás jely. Komárek, Odložilík, Petr Holub, Dan Landa, Šarocha, Došek, Triner, Kožmín, Orsák, Tichý, Tenkl, Bek a další zvučná i méně zvučná jména. PPHR určitě já pořádat nebudu a zda to bude VP nezáleží až tak na mně, ale na p. Seckým, o kterém jsem se dočetl, že se mu můj způsob závodů a výběr posádek nelíbí (viz. sindibád na diskuzi webu RKHA).
 
 
Děkuji za rozhovor a ať se daří!
 
Přemysl „maevad“ Budín
 
 
              
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu